سینا هوشمند

از خودمان هزینه کنیم

کشور به مدیرانی نیاز دارد که شهامت رو به رو شدن با مشکلات را داشته باشند و به قول ثابت قدم برای توسعه و پیشرفت از خودشان هزینه کنند و اگر از عهده کار بر نمی‌آیند صادقانه مسئولیت را بگذراند و بروند

از خودمان هزینه کنیمdiyaruntitled

شهردار رشت در جمع مدیران شهرداری نکاتی را بیان کرد که پرداختن به آن خالی از لطف نیست. ثابت قدم با اشاره به عقب ماندگی ده‌ها ساله رشت در حوزه‌های مختلف اولین شروط کار را ایثار٬ شهامت٬ از خودگذشتی و عادی نبودن اعلام می‌کند و با تاکید بر رفع ساختار اداری فشل موجود می‌گوید که مدیران باید ملاحظه کاری را کنار بگذراند و هر گونه بروکراسی اداری که باعث طولانی شدن فعالیت‌ها شود ممنوع شود! اما مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش اظهارات ثابت قدم آنجاست که خطاب به مدیران شهرداری می‌گوید: «باید برای شهرتان از خودتان هزینه کنید»
واقعیت امر این است که نه تنها شهر رشت بلکه کل کشور به مدیرانی نیاز دارد که برای پیشرفت و توسعه کشور ایثارگرایانه کار کنند و به خاطر مردم از منافع خودشان بگذرند.
چندی پیش بود که رضا جعفری معاون امور اجتماعی بهزیستی با اشاره به یک تحقیق صورت گرفته از بی‌اعتمادی ۸۸ درصدی خانواده‌های رشتی به نهادهای دولتی خبر داد! درصد بالای آمار ارائه شده چیزی نیست که به سادگی از کنار آن گذشت و بیانگر این موضوع است که بخش اعظمی از مدیران میانی و کارمندان به وظیفه اصلی خود به درستی عمل نکرده‌اند. و از سوی دیگر این همه عقب ماندگی٬ حجم بالای اختلاس٬فساد و تخلفات اداری مبین این نکته است که مدیران همچنان منافع شخصی خودشان را بر منافع جمعی ترجیح می‌دهند و نهادهای نظارتی نیز از غافله جا مانده و نتوانسته‌اند در بخش پیشگیری و نظارت به خوبی عمل نمایند.
به یاد داشته باشیم که وقتی رهبر انقلاب در انتخاب شعارهای سال از اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی نام می‌برند انتظار این امر را دارند که مدیران و کارگزاران نظام نیز همانند گذشته کار نکنند و همان رفتارهای همیشگی را با نام جدید به خورد ملت ندهند. کشور به مدیرانی نیاز دارد که شهامت رو به رو شدن با مشکلات را داشته باشند و به قول ثابت قدم برای توسعه و پیشرفت از خودشان هزینه کنند و اگر از عهده کار بر نمی‌آیند صادقانه مسئولیت را بگذراند و بروند چون برای هر میز ریاست شهدای بسیاری تقدیم کرده‌ایم. البته همه‌ی اینها زمانی امکان اجرایی شدن دارد که نگاه توسعه ای در مدیران ارشد نیز وجود داشته باشد وگرنه با ادامه ساختار فعلی مدیرانی که بیشتر کار و تلاش کنند قربانی سیستم معیوب موجود می شوند و عملا ارتقای درجه برای آن دسته از مدیرانی است که اساسا هیچ نفعی برای مردم ندارند!

سینا هوشمند – سرمقاله شماره هفتم هفته نامه جوانان دیارمیرزا

tel final1

Share