در جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان مطرح شد:

احمدی: در بعد ملی نیازمند کمک نماینده هستیم/ نیکفر: رفتارهای شماری از مدیران شهرستان مناسب نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان لاهیجان با تاکید بر ضرورت اهتمام فزون تر به ارائه خدمات به شهروندان گفت: پرداختن به موضوعات اختلاف برانگیز وقت مسئولان را می گیرد و باید به این موضوع دقت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا img_5220 به نقل از ایرنا، سید محمد احمدی در جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان بیان داشت: بر اساس قانون، بخشی از امور در شهرستان باید بطور مشترک با نماینده هر شهرستان مدیریت شود و برخی امور نیز در اختیار نماینده دولت است.

وی تصریح کرد: در بعد ملی نیازمند کمک های نماینده هستیم و منتظریم که به شهرستان کمک شود و در مقابل، مسئولان شهرستان وظیفه دارند به ابهامات پاسخ دهند.

فرماندار لاهیجان افزود: وقت زیادی برای انجام کارها نداریم و مدیران باید با صلابت و قدرت به مسائل رسیدگی کنند.

احمدی یادآور شد: شهرستان لاهیجان دوشنبه هفته آینده، میزبان شهدای گمنام خواهد بود و این افتخاری است که در چنین ایامی، سه شهید گمنام در این شهر تشییع و خاکسپاری می شوند.

وی همچنین شرکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: باید مردم را به ثبت نام اینترنتی در این طرح تشویق کرد.

رفتارهای شماری از مدیران شهرستان مناسب نیست

ذبیح نیکفر نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، بر اهمیت نقش و پیگیری نماینده در پیشبرد امور تاکید و از تعطیلی چند ماهه بخش های پاتولوژی و سنگ شکن بیمارستان ۲۲ آبان و داروخانه هلال احمر لاهیجان انتقاد کرد.

وی ادامه داد: برخی رفتارهای شماری از مدیران شهرستان مناسب نیست که باید رفتارهای خود را اصلاح کنند و بدانند که طرح این مسایل بخاطر مچ گیری نیست بلکه به منظور شفاف سازی صورت می گیرد.

وی نسبت به پرداخت نشدن حقوق کارگران شهرداری لاهیجان انتقاد و اضافه کرد: باید مشکلات کارگران حل شود تا آنان با آسودگی خاطر، به انجام وظایف خویش بپردازند.

برگزاری روز لاهیجان در تهران، یک تصمیم جمعی بود

شهردار لاهیجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از برگزاری روز لاهیجان در تهران اظهار داشت: برگزاری روز لاهیجان در تهران، یک تصمیم جمعی بود و به عنوان یک رویداد فرهنگی و اقتصادی برای معرفی لاهیجان به پایتخت نشین ها انجام شد.

سعید آگشته افزود: در مدت برگزاری سه روزه این رویداد در تهران، چهار نمایشگاه از توانمندی های میراث فرهنگی، گردشگری، صنعت و تجارت لاهیجان برگزار شد که حدود یکصد هزار نفر از آنها بازدید کردند.

حسینعلی خدایگانی رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز با اشاره به برخی مشکلات شهر، با اشاره به مشکل کمبود بودجه یادآور شد: شهرداری در طول سال، حدود ۱۲ میلیارد ریال از طریق تله کابین و موضوعات گردشگری درآمد ایجاد کرده است و گرنه با توجه به درآمد اندک، از توان پرداخت مطالبات کارکنان ناتوان می شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لاهیجان نیز گفت: جلساتی با هیات های مذهبی و مداحان در زمینه جلوگیری از پیرایه هایی که به ایام محرم بسته می شود، با استفاده از مهمان ویژه دوره های آسیب شناسی محرم برگزار شد.

حجت الاسلام عباس صباحی فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد عزاداری های حسینی را راهگشا دانست و گفت: در ماه محرم بیش از ۱۶۰مبلغ به مساجد این شهرستان اعزام شده و هم اکنون در مساجد مشغول تبلیغ هستند.

وی افزود: در شهرستان لاهیجان برنامه عزاداری به نام سیاه پوشان و یا علم بندی وجود دارد که هر سال نسبت به سال قبل با شکوه تر برگزار می شود.

وی یادآور شد: با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، اقدام به ساماندهی مساجد و بقاع متبرکه کرده ایم و از این طریق بر دستجات عزاداری و سینه زنی مدیریت می شود.

tel final1

Share