بر اساس آخرین اطلاعیه هواشناسی گیلان

کاهش دما، رعد و برق و احتمال تکرگ در برخی مناطق/دریا مواج و برای شنا مناسب نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هواشناسی گیلان در آخرین اطلاعیه خود آورده است: نقشه های هواشناسی نشان دهنده شروع بارندگی از اواخر وقت پنجشنبه و تقویت توده هوای خنک و بارش زا از بعد از ظهر جمعه در منطقه می باشد.

اداره کل هواشناسی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هواشناسی گیلان در آخرین اطلاعیه خود آورده است: نقشه های هواشناسی نشان دهنده شروع بارندگی از اواخر وقت پنجشنبه و تقویت توده هوای خنک و بارش زا از بعد از ظهر جمعه در منطقه می باشد.
اداره کل هواشناسی گیلان
بر این اساس شرایط برای بارندگی و وزش باد(گاهی شدید)، کاهش نسبی دما، رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ مهیا است.

بارندگی و وزش باد برای جمعه و شنبه (عصر و شب) و نیز اوایل وقت یکشنبه در بعضی از نقاط (بویژه نواحی مرکزی، غربی) از شدت بیشتری برخوردار است. بر این اساس آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.

بنابراین توصیه می شود مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا پرهیز نمایند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دریا مواج بوده، برای شنا و صیادی مناسب نیست.  با توجه به لغزندگی سطح جاده و کاهش دید بدلیل مه آلود بودن هوا، رعایت نکات ایمنی به رانندگان توصـیه می شود. بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و توزیع برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و کشتیرانی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها و … با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آورند و توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند.

tel final1

Share