اخرین وضعیت هوا در گیلان

نفوذ تدریجی توده هوای خنک و بارش زا / احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای خنک و بارش زا از امروز(شنبه) به استان است. بر این اساس، تا اوایل وقت سه شنبه، شرایط برای بارش باران و وزش باد(بعضی نقاط شدید)، رعد و برق و کاهش نسبی دما(۳ تا ۵ درجه) مهیا می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای خنک و بارش زا از امروز(شنبه) به استان است. بر این اساس، تا اوایل وقت سه شنبه، شرایط برای بارش باران و وزش باد(بعضی نقاط شدید)، رعد و برق و کاهش نسبی دما(۳ تا ۵ درجه) مهیا می باشد.o_7f94bff

بنابراین در بعضی نقاط (به ویژه نواحی مرکزی و شرقی استان) احتمال آبگرفتگی معابر وجود خواهد داشت.

به مسافران توصیه می گردد با توجه به شرایط بارندگی (لغزندگی سطح جاده) و مه آلود بودن هوا (کاهش دید) نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت نموده و از استقرار در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری نمایند.

همچنین به فعالان بخش کشاورزی توصیه می شود با توجه به شرایط پیش بینی شده، تدابیر لازم را اتخاذ نمایند. به بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، جهاد کشاورزی و … با توجه به اطلاعیه صادره، توصیه های کارشناسی خود را صادر نمایند.

خاطر نشان می شود دریا نیز به تدریج از امروز مواج شده و برای فعالیت های مرتبط مناسب نیست. شایان ذکر است هر گونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.
tel final1

Share