سفر نماینده مردم رشت همراه کاروان «منا» به پارالمپیک ریو برزیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،رییس فراکسیون ورزش مجلس از سفر خود و جمعی از نمایندگان به برزیل برای حضور در مسابقات پارالمپیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،رییس فراکسیون ورزش مجلس از سفر خود و جمعی از نمایندگان به برزیل برای حضور در مسابقات پارالمپیک خبر داد.

IMG_2544jafarzadeمحمدرضا تابش  اظهار کرد: سفر جمعی از نمایندگان به برزیل برای حضور در مسابقات پارالمپیک به دعوت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است. البته برای مسابقات المپیک نیز از تعدادی از نمایندگان دعوت به عمل آمده بود که به دلیل فشردگی کار مجلس این سفر انجام نشد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بعد از مصوبه مجلس برای استقلال کمیته ملی پارالمپیک که عزم نمایندگان را برای حمایت همه جانبه از ورزش معلولان و جانبازان نشان می‌دهد، این سفر می‌تواند ارج گذاری به شایستگی، توانمندی و نبوغ و افتخار آفرینی ورزشکاران معلول و جانباز کشورمان باشد و موجب آشنایی نمایندگان با نحوه حمایت سایر کشورها از تیم های ورزشی‌شان شود.

تابش با اشاره به حضور معاون وزیر ورزش و رییس سازمان بهزیستی در مسابقات پارالمپیک یادآور شد: با توجه به اقدام مجلس در جهت استقلال کمیته ملی پارالمپیک، انتظار می‌رود در ملاقات‌ها و مذاکرات با مسئولان فدراسیون‌های جهانی بر فراهم کردن زمینه حضور نمایندگانی از ایران در تشکیلات جهانی وحمایت موثرتر از ورزش جانبازان تاکید و اقدامات موثرتری انجام گیرد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه نمایندگان در سفر به ریودوژانیرو با سفیر ایران در برزیل نیز ملاقات خواهند کرد بر لزوم رفع موانع ارتقای سطح روابط ایران و برزیل و گسترش آن تاکید کرد.

به گفته وی، غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه، طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر به نمایندگی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس و عضو هیات رییسه فدراسیون جانبازان و معلولان نیز در این سفر حضور دارند.

به گزارش ایسنا، کاروان ورزشی ایران با نام «منا» با ۱۱۱ ورزشکار در قالب ۱۲ رشته ورزشی در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت می‌کند. بازی‌های پارالمپیک طی روزهای ۱۷ تا ۲۸ شهریور به میزبانی شهر ریو برزیل برگزار می شود. در این بازی‌ها نزدیک به ۴۵۰۰ ورزشکار از ۱۷۶ کشور شرکت خواهند کرد و در ۵۲۳ رقابت در ۲۳ رشته مسابقه می‌دهند.

tel final1

Share