استاندار گیلان در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی

روند توسعه گیلان مشهود است/از توجه به کریدور باکو، آستراخان و اکتائو تا گردشگری دریایی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی با بیان اینکه روند توسعه گیلان مشهود است, اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ بیکاری به ۱۱درصد، و کسب رتبه اول در بخش بهبود فضای کسب و کار به مدت سه سال متوالی این مساله سبب جذب سرمایه گذار درحوزه های مختلف شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی توجه به رویکرد دریا محور را یکی از فرصت های توسعه گیلان دانست و گفت: با وجود برداشت ۵۰۰ تنی ماهی از پروژه ماهی در قفس درسه ماه گذشته، و برنامه ریزی برداشت شش هزار تنی تا پایان سال در تلاش برای رساندن این میزان برداشت به ۱۰ هزار تن هستیم.photo_2016-09-17_20-06-11

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, محمدعلی نجفی گفت: در بخش گردشگری دریایی در سفر اخیر به آستراخان کشتی مسافربری از سوی آنان درحال ساخت بوده که می تواند همه مناطق گیلان و باکو و آستراخان را طی کند.

وی ارتباط با باکو، استراخان و بندر اکتائو قزاقستان را فرصت جدیدی برای افزایش صادرات و واردات ارزان تر دانست.

استاندار گیلان گفت: با محاسبات انجام شده درصورت ایجاد این خط ارتباطی، هزینه حمل کالا تنها از چین به منطقه آزاد انزلی از طریق این کریدور تا ۴۱درصد کاهش می یابد.

وی افزود: حضور شش تن از اعضای هیات دولت از آغاز هفته دولت تاکنون در استان گیلان بیانگر موفقیت این استان در اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است.

نجفی با بیان اینکه روند توسعه گیلان مشهود است, اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ بیکاری به ۱۱درصد، و کسب رتبه اول در بخش بهبود فضای کسب و کار به مدت سه سال متوالی این مساله سبب جذب سرمایه گذار درحوزه های مختلف شده است.

استاندار گیلان گفت: بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان در بخش راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال تسهیلات اعتباری پرداخت شده که از این نظر نیز استان گیلان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد تولید چای با کیفیت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. همچنین گیلان در تولید برنج مرغوب نیز به لحاظ کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته است.

نجفی در پایان گفت: دستاوردهای استان در دولت تدبیر و امید به پیشرفت های استان در بخش های مختلف منجر شده است.

photo_2016-09-17_20-05-54 photo_2016-09-17_20-06-07

tel final1

Share