در جمع اصحاب فرهنگ و هنر گیلان با حضور وزیر ارشاد مطرح شد

تعدد دستگاه های فرهنگی آسیب شدیدی به وزارت ارشاد وارد کرده / مجلس عروسی پیامبر(ص) هم مجلس شادی و نشاط بود/ باید متولی فرهنگ یک دستگاه باشد/ فاضلی عملکرد خود را گزارش داد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم لنگرود گفت: تعدد دستگاه های فرهنگی آسیب شدیدی به وزارت فزهنگ و ارشاد رسانده است و باید متولی فرهنگ یک دستگاه باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ و رسانه گیلان با بیان اینکه گیلان سرزمین اولین هاست و این اولین ها برای همه مشهود است اظهار کرد: از شهریور ۹۲ تا مرداد ۹۵ کارهای شاخصی در استان گیلان انجام شده است.photo_2016-08-28_12-22-481

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, فاضلی به برگزاری ۳ دوره تئاتر شهروند خیابانی لاهیجان, ۲ دوره فیلم و عکس جشنواره کاسپین, دو دوره همزمانی جشنواره بین المللی فیلم کودک, یک دوره جشنواره فیلم فجر, برپاپی کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان, ۳ دوره جشنواره تاتر گیلانی و ۳ دوره نمایشگاه سراسری کتاب اشاره کرد و گفت:  گیلانی ها به کتاب خوانی مشهور هستند و نمایشگاه های کتاب ما هر سال پر شورتر و با کیفیت تر است.

وی به برگزاری دو دوره جشن اردیبهشت تئاتر گیلان, ۳ دوره ۳۰ روز با قرآن در تمامی شهرستان ها اشاره کرد و گفت: خبرنگاران گیلانی جه در عرصه ملی و بین المللی و استانی خبره هستند و مثال زدنی نیستند و ۳ دوره تجلیل از خبرنگاران برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به رونمایی از تعزیه گیلگی اشاره کرد و افزود: در هفته فرهنگ و هنر رشت تمامی کارهای فرهنگی را در یک هفته تجمیع و اجرا شد.

فاضلی با اشاره به برپایی روز گیلان در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: مراسم استانی تجلیل از فعالان عرصه چاپ و بزرگداشت مرحوم جعفر خمامی زاده را نیز در تهران برپا کردی.

وی به برگزاری جشنواره مد و لباس گیلانی در تهران و افتتاح سینما زیتون رودبار پس از ۱۷ سال اشاره کرد و افزود: افتتاح بزرگترین سالن امفتی تئاتر گیلان در استارا با ۶۰۷ صندلی نیر صورت گرفت.

این مسئول به برگزاری همایش بین الملی گویش های کرانه خزر اشاره کرد و با اشاره به تنوع زبانی در گیلان گفت: برگزاری ۳ دوره تجلیل از خادمان کتاب و ۳ دوره بزرگداشت استاد معین نیز برگزار شد.

فاضلی در پایان گفت: تمام این کارها در مقابل آن چه داریم بسیار کم است و در مقابل عظمت فرهنگ و هنر گیلان گویی کاری نکرده ام. در مدت مدیریت بنده میله فرهنگ و هنر گیلان به شدت و به سرعت زیادی چرخیده است و اگر کاستی هایی بوده به بزرگی خود اهالی فرهنگ و هنر بر من می‎بخشند.

تعدد دستگاه های فرهنگی آسیب شدیدی به وزارت ارشاد وارد کرده / مجلس عروسی پیامبر(ص) هم مجلس شادی و نشاط بود/ باید متولی فرهنگ یک دستگاه باشد

مهرداد لاهوتی رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: با این که در سرانه فضای مطالعه با میانگین های جهانی فاصله زیادی داریم اما آقای محمدپور مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در کنار اقای فاضلی مدیرکل ارشاد تلاش های فراوانی داشتند که فضای کتاب و کتابخوانی را در استان ارتقا دهند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به سیاست های رهبری در تدوین قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: تلاش شایسته ای برای تبیین ارزش های انقلاب و دفاع مقدس، ارائه سبک زندگی ایرانی – اسلامی و حمایت مادی و معنوی از هنرمندان و فرهنگیان دیده شده است.

نماینده مردم لنگرود گفت: تعدد دستگاه های فرهنگی آسیب شدیدی به وزارت فزهنگ و ارشاد رسانده است.

وی افزود: در بحث موسیقی وزارت ارشاد بر اساس منطقی درست تایید می کند اما دستگاه های دیگر جلوی کار را می گیرند.

نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: مجلس عروسی پیامبر(ص) هم مجلس شادی و نشاط بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان بر رسیدن به یک فهم مشترک در این حوزه تاکید کرد و افزود: باید متولی فرهنگ یک دستگاه باشد.

لاهوتی با اشاره به مشکلات برگزاری جشنواره ها در برخی استان ها گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی در استان های دیگر با مشکلات زیادی رو به رو است.

tel final1

Share