در جمع خبرنگاران عنوان شد

گیلان جزو پنج استان پیشتاز کشور در امر زکات است/۲ هزار فرزند مددجو در شرف ازدواج نیازمند جهیزیه هستند/حدود ۶٠ درصد از زکات در گیلان به صورت غیرنقدی است/شناسایی کشاورزان برای دریافت زکات

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از وجود ٩۶۶ مسجد فعال در بحث زکات, اطعام نیازمندان و دریافت فطریه در استان گیلان خبر داد و گفت: مراکز نیکوکاری در محلات برنامه ریزی شده است که اطلاعات افراد نیازمند در اختیار این افراد قرار دارد و افراد غنی می توانند این نیازمندان را تحت پوشش قرار دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری با موضوع «زکات» با حضور مدیرکل امور اجرایی زکات کشور و ١۶٠ نفر از عاملین برتر زکات استان گیلان در رشت برگزار شد.photo_2016-06-23_22-43-47

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت,  نجفعلی انتظاری به عنوان مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در این مراسم با بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد نامیدند و هدف ایشان هم بحث اقتصادی در جامعه می باشد, اظهار کرد: یکی از فریضه های الهی که در گذشته فراموش شده بود و در سال ٩٠ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و در حال اجرا می باشد زکات است و خوشبختانه اینفریضه الهی احیا شد.

انتظاری از کمیته امداد امام خمینی به عنوان مسئول دبیرخانه زکات نام برد و گفت: این قانون مستحبی در استان گیلان رقم خوبی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: زکات فقط مادی نیست و ترویج علم و نشر اخبار توسط خبرنگاران هم زکات است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور از این فرضیه الهی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر نام برد و گفت: خداوند شرط قبولی روزه را پرداخت زکات فطریه عنوان می کنند.
انتظاری با بیان اینکه افرادی که از کمیته امداد کمک می گیرند به سه طریق شناسایی می شوند, یادآور شد: یا خود افراد مراجعه می کنند و یا توسط نیروهای ما شناسایی می شوند و یا اینکه توسط معرف ها معرفی می گردند.

گیلان جزو پنج استان پیشتاز کشور در امر زکات

محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از وجود ٩۶۶ مسجد فعال در بحث زکات, اطعام نیازمندان و دریافت فطریه در استان گیلان خبر داد و گفت: مراکز نیکوکاری در محلات برنامه ریزی شده است که اطلاعات افراد نیازمند در اختیار این افراد قرار دارد و افراد غنی می توانند این نیازمندان را تحت پوشش قرار دهند.

این مسئول گیلان را جزو پنج استان پیشتاز کشور در امر زکات دانست و گفت:به برکت حضرت آیت الله قربانی زکات محصولات کشاورزی در گیلان دریافت می شود و هم اکنون در روستاها با کمک دهیاری ها تابلوهای زکات را نصب کرده و با کمک صداوسیما این فرهنگ را ترویج داده ایم.

محمدی گفت: زکاتی که در هر موقعیت مکانی جمع آوری می شود برای نیازمندان همان منطقه  هزینه می شود.

وی افزود: زکات بین نیازمندان و افرادی که شورا تشخیص دهد نیازمند  هستند پخش می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان گفت:در تلاش هستیم تا کشاورزان برتر که بیش از یک هکتار زمین کشاورزی دارند را با کمک جهاد کشاورزی شناسایی کنیم و با زکات آشنا کنیم.

محمدی همچنین حدود ۶٠ درصد از زکات در گیلان را به صورت غیرنقدی و شامل اقلامی برنج و زیتون دانست.

همچنین رضا امیری معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون نزدیک به ۲ هزار فرزند مددجو درشرف ازدواج نیازمند جهیزیه هستند.

گفتنی است سال گذشته حدود ٧ میلیارد تومان زکات در استان گیلان جمع آوری شده و پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ٨ میلیارد تومان برسد.

tel final1

Share