عباس صابر در گفتگو با دیارمیرزا

سرای محلات تاکنونی خروجی مناسبی نداشته/شهردار باید آنچه را که نمایندگان مردم می‌گویند انجام بدهد/با پل طبیعت موافقم اما ضرورت‌های رشت چیزهای دیگر است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت گفت: بارها به آقای شهردار گفتیم شما آنچه را که نمایندگان مردم می گویند انجام بدهید نه آنچه را که به دلخواه شماست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس صابر عضو شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا وظیفه سرای محلات را ساماندهی اوضاع فرهنگی محلات و ترویج فرهنگ شهروندی دانست و گفت: در حال حاضر فقط می‌توان گفت از نتیجه حاصله در مورد سرای محلات فقط اجرای فیزیکی آن بوده است و هنوز آنچه را که در این طرح تدوین شده بود به صورت کامل اجرا نشده است و یا اگر هم انجام شده بسیار کمرنگ است.--------۲۸saber

این عضو شورا علت نا موفق بودن سرای محلات را در ابتدا نوپا بودن آن اعلام کرد و گفت: این طرح چون برای اولین بار است که در شهر رشت اجرا می‌شود بسیاری از مردم از کارایی آن اطلاع ندارند و همچنین کسانی که باید در آنجا خدمات ارایه کنند هنوز به صورت کامل توجیه نشده اند و برای همین متاسفانه از این فرصت برای مقاصد شخصی خود استفاده می‌کنند و سرای محله را پاتوقی برای فعالیت های سیاسی خود کرده اند از این رو نه تنها این طرح خروجی مناسبی نداشته است بلکه تاکنون هزینه بر نیز بوده است.

وی افزود: تا زمانی که نقش شورا و نقش شهرداری در سرای محلات به درستی مشخص نشود این طرح همچنان به سمت ناکامی پیش خواهد رفت.

صابر خاطرنشان کرد: سرای محلات در اصل حکم یک شهرداری محله را دارد.

این عضو شورای شهر رشت در ادامه گفتگوی خود با دیارمیرزا علت اختلاف نظر شورا و شهرداری را در اکثر پروژه عدم توافق نظر در نحوه اجرای طرح ها عنوان کرد و گفت: منافع پروژه هایی که توسط شهرداری اجرا می شود به شهر برمی‌گردد اما پروژه هایی که اجرا می شود آن چیزی نیست که ما می‌خواهیم.

وی در تشریح بیشتر این موضوع اظهار کرد: منظور از «ما» یعنی مردم. چون ما نمایندگان مردم و انتخاب شدگان توسط مردم هستیم و با دغدغه های آنان آشنا هستیم.

صابر افزود: برای همین بارها به آقای شهردار گفتیم شما آنچه را که نمایندگان مردم می گویند انجام بدهید نه آنچه را که به دلخواه شماست.

عضو شورای شهر رشت در مورد احداث پل طبیعت در رشت که در راستای پیاده محور کردن شهر رشت است, اظهار کرد: پیاده راه فرهنگی شهر رشت از جمله پروژه هایی بود که نتوانست به اهدافی که به دنبال آن بودیم نظیر جذب گردشکر, دست پیدا کند اما بنده به شخصه با پل طبعیت موافق هستم چرا که باید پازل پیاده راه کامل شود تا شاید به آن نتیجه دلخواه برسیم.

این عضو شورا در پایان گفت: اما اینکه اجرای این طرح در حال حاضر چقدر در اولویت است را باید از آقای شهردار پرسید. به صورت عامیانه وقتی فردی کت و شلوار ندارد کراوات نمیزند. ضرورت های شهر ما چیزهای دیگر است و این پروژه را می‌توان در زمان های دیگر نیز انجام داد.

tel final1

Share