سخنگوی دولت در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار کرد:

دولت روند عزل مدیران متخلّف را وسعت می‌دهد/با استعفای ۱۳ نفر از مدیران عالی موافقت شد/دولت همه منافذ و راه‌ها را برای دریافت‌های نامتعارف بست/اگر کسی درباره بنده مستنداتی دارد آن را در اختیار مراجع قضایی دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی دولت گفت:‌ دولت چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم حقوق کارکنان دولت اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم ،محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه اکنون ۲۹ هزار و ۵۹۹ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات سرمایه گردش از طریق بانک ثبت‌نام کردند، گفت:‌ از این تعداد حدود ۶ هزار و ۹۴۰ واحد به بانک‌ها معرفی شدند.

nobakht_8388وی افزود: براساس آخرین اطلاعات ۴۵۶ واحد تولیدی در مرحله معرفی به شعب بانک‌ها برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش در کل کشور هستند.

سخنگوی دولت همچنین از اختصاص ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم حقوق کارکنان دولت خبر داد.

نوبخت با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی اظهار داشت: دولت در زمینه پرداخت حقوق‌های نامتعارف فعالانه وارد عمل شد و ضمن عزل برخی مدیران این روند را وسعت می‌دهد و اجازه نخواهد داد عدم تعادل بین پرداخت‌ها و حقوق‌ها ادامه یابد.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم گفت: تاکنون ۶ میلیون و ۵۸۳ هزار تن گندم به‌ارزش ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: دولت در زمینه فیش‌های حقوقی که کلمه نجومی هم به آن اضافه شد، چند اقدام انجام داد. دولت در مقابل این پدیده، حساس و مسئولانه وارد عمل شد. دولت ضمن تأسف و عذرخواهی از مردم، کسانی را که در این ارتباط حقوق‌های‌شان مورد نظر نبود با استعفای‌شان موافقت کرد و یا آنها را برکنار کرد.

وی گفت: برخی از این دریافت‌ها براساس مصوبه ۹۰.۷.۱۷ هیئت دولت مجوز داشتند. به‌نظر برخی حتی اگر برخی دستگاه‌ها حقوق یک میلیاردی وضع می‌کردند کسی نمی‌توانست چیزی بگوید، لذا دولت همه منافذ و راه‌ها را برای دریافت‌های نامتعارف بست.

نوبخت تأکید کرد: در این زمینه با استعفای ۱۳ نفر از مدیران عالی موافقت شد، مانند مدیرعامل صندوق توسعه.

سخنگوی دولت درباره اظهارات صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و اینکه توطئه‌ای علیه ایران در برجام در راه است، گفت: این موضوع در حال بررسی در هیئت مخصوصی در شورای عالی امنیت ملی است. هر کجا احساس کنیم اقداماتی علیه برجام صورت می‌گیرد، موضع‌گیری می‌کنیم، اگر هم توطئه‌ای باشد اقدامات تلافی‌جویانه‌ای انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تهیه طرح استیضاح ربیعی ضمن بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: استیضاح حق نمایندگان است، اگر این امر رخ دهد اولین استیضاحی نیست که از سوی نهاد تقنینی کشور انجام می‌شود. این حق نمایندگان است که نظر مخالفی داشته باشند. قطعاً دولت دفاع از وزیر را هم حق خود می‌داند و فرصتی است که وزیر گزارشی از فعالیت و اقداماتش را اعلام کند.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا دولت قصد معرفی و برخورد با اتاق فکری علیه دولت فعال است را ندارد؟ افزود: دولت می‌تواند منتقدان و مخالفانی داشته باشد، اما واقعیت این است که دولت قصد برخورد امنیتی و اطلاعاتی با مخالفان را ندارد.

وی ادامه داد: در حالی که دولت می‌داند این جلسات کجا صورت می‌گیرد خودش را مقید نمی‌داند با آن برخورد کند، البته مردم خود به خوبی بر مسائل واقف هستند و تحلیل درستی از مسائل دارند.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره نتیجه شکایت برادر رئیس‌جمهور از برخی مخالفان دولت، اظهار داشت: هنوز نتیجه نهایی از طرف قوه قصائیه اعلام نشده است.

وی در همین زمینه گفت: این دعوای حقوقی هنوز وجود دارد. معتقدیم به جای کشاندن این دعواها به رسانه‌ها این مسائل را به دستگاه قضا ارجاع دهیم. بنده که خود فرد با گذشتی هستم وقتی می‌بینم ادعایی تعمدا با هدف اتهام‌زنی مطرح می‌شود از آن کوتاه نمی‌آیم. چنانچه طی چند هفته گذشته در زمینه مسائل سازمان مدیریت و درون سازمانی مواردی در این خصوص مطرح شد.

نوبخت تصریح کرد: اگر هر کسی به جای اینکه عنوان کند اسناد و مدارکی دارد و از روش بگم بگم استفاده کند و اذهان را دچار تشویش کند، ادعای خود را به مراجع قضایی تحویل دهد، راه‌حل درستی را ارائه کرده است.

«اگر کسی درباره بنده مستنداتی دارد آن را در اختیار مراجع قضایی دهد، زیرا اتهام‌افکنی و اتهام‌زنی باعث می‌شود تعقیب قضایی صورت گیرد و کشاندن این موضوعات در فضای مجازی یک عمل مجرمانه است.»

tel final1

Share