در بازدید از پروژه های زیر ساختی و گردشگری منطقه آزاد انزلی مطرح گردید:

ترکان:مجتمع بندری کاسپین یک بندر صادراتی است؛منطقه آزاد انزلی ظرفیت صادرات به روسیه را دارد/مسرور:عملیات عمرانی شبانه روزی برای احداث مجتمع بندری کاسپین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: با تکمیل بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی به هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک در حوزه خزر تبدیل میشود و در بخش سرمایه گذاری خارجی بازار روسیه هدف گیری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور در ادامه بازدید خود از منطقه آزاد انزلی از زیر ساخت های تفریحی و گردشگری این منطقه از جمله مجموعه بهشت پرندگان، مجموعه مشاهیر گیلان،نورپردازیهای ساحلی  و مجموعه شطرنج ساحلی در  ورزشی ساحلی سیروس قایقران بازدید به عمل آورد.

Bazdid-dr-torkan-az-mantaghe-1-1395.04.29 (1)دکتر ترکان در ادامه یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی مناطق آزاد کشور مجتمع بندری کاسپین بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ساخت و تکمیل این پروژه که به صورت شبانه روزی و مستمر در حال ساخت است قرار گرفت.

مشاور رئیس جمهور پس از بازدید از مجتمع بندری کاسپین گفت : بر اساسا ابلاغ مقام معظم رهبری در  بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی ماموریت مناطق آزاد مشخص شده جهت گیری صادراتی دارند و در منطقه آزاد انزلی مجتمع بندری کاسپین  با رویکرد صادراتی با تلاش شبانه روزی در حال ساخت است.

دکتر ترکان افزود :در حال حاضر در بندر کاسپین موج شکن و اسکله شماره یک توسط منطقه ازاد ساخته می شود و طبق وعده داده شده به ریاست محترم جمهور ، مدیریت منطقه آزاد انزلی و سازمان مناطق آزاد در تلاش است که در پایان امسال موج شکن ها و یک اسکله به مرحله بهره برداری برسد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ضلع شرقی موج شکن با تلاش مستمر و مدام ۲۲۰۰متر از آن  ساخته شده است و  ۴۰۰متر دیگر باید پیشروی کند تا انشالله تا پایان سال  موج شکن شرقی به اتمام برسد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد خاطر نشان کرد: طول موج شکن  غربی در حال حاضر  ۱۶۲۰متر بوده  و نیاز است که ۷۰۰متر دیگر  پیش روی داشته باشیم و آن هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

دکترترکان به بهره گیری از ظرفیت  بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت :در بخش ساخت اسکله یک  پست اسکله با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است  و بخش خصوصی نیز چهار پست اسکله را با اعتبار سیصد میلیارد تومان در دست ساخت دارد.

وی به اهمیت ساخت این بندر اشاره کرد و گفت: با تکمیل بندر کاسپین، منطقه آزاد انزلی به هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک در حوزه خزر تبدیل میشود و در بخش سرمایه گذاری خارجی بازار روسیه هدف گیری شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور با تاکید براینکه مجتمع بندری کاسپین یک بندر صادراتی است تصریح کرد : امیدواریم که درمحله اول بازار روسیه را تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی دردست بگیرند  و سرمایه گذارانی که بازار روسیه را هدف گرفته اند می توانند از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی به منظور صادرات و مراودات تجاری بهره مند شوند.

عملیات عمرانی شبانه روزی برای احداث مجتمع بندری کاسپین

 رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان با بیان اینکه از فروردین ماه سال ۹۵ بخش های مختلف مجتمع بندری کاسپین به صورت تمام وقت و ۲۴ ساعته در حال ساخت می باشد اظهار داشت: با عنایت به برنامه های سازمان برای اتمام احداث موج شکن های این مجتمع تا پایان امسال و بهره برداری از دو پست اسکله این مجتمع بندری در سال آینده ،مراحل احداث بخش های مختلف ساخت موج شکن ها، اسکله ها و برج مراقبت در سه شیفت کاری و شبانه روزی و با سرعت  در حال انجام است.

Bazdid-dr-torkan-az-mantaghe-5-1395.04.29 (1)مهندس مسرور استراتژی سازمان متبوع خود را تبدیل شدن به هاب داد و ستد کالاهای استراتژیک حوزه خزر و رویکرد این مجتمع بندری را صادرات محور اعلام و تصریح نمود: مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر با قابلیت خدمات دهی به تمامی کشتی های در حال تردد در دریای خزر و پسکرانه پانصد هکتاری خود امکان احداث انبارها و سردخانه های مختلف و پردازش کالا را دارا می باشد و این مجتمع با هدف توسعه مبادلات تجاری و صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر و به ویژه روسیه با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان خاطرنشان کرد: مجتمع بندری کاسپین یکی از  بزرگترین طرح های  زیرساختی مناطق آزاد کشور است که با هدف بالا بردن توانمندیهای ترانزیتی ایران در کریدور بین المللی شمال جنوب و افزایش ظرفیت صادراتی محصولات تولیدی ایران در حال ساخت می باشد، و با بهره برداری از آن حلقه ترانزیتی بین المللی کشور تکمیل و زمینه افزایش درآمدهای ارزی کشور و رشد صادرات به کشورهای منطقه با تکیه بر این زیرساخت و مزایا و معافیتهای قانونی این منطقه فرآهم می شود.

tel final1

Share