به علت خرابی دستگاه

بیماران بیمارستان پورسینا جهت انجام سی تی اسکن به مراکز دیگر اعزام می شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرغم اینکه این مشکل طی سال های اخیر بارها اتفاق افتاده و گاهی مدت خرابی دستگاه سی تی اسکن به بیش از یک ماه رسیده، اما مسئولین بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تاکنون فکری اساسی جهت حل این معضل نکرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیلان آنلاین ،دستگاه سی تی اسکن بیمارستان پورسینای رشت از چندین روز قبل دچار خرابی شده و بیماران این مرکز آموزشی درمانی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

۸۱۸۳۷۶۲۹-۷۰۳۰۰۸۳۷با خرابی دستگاه سی تی اسکن این بیمارستان، بیماران بخش های مختلف این مرکز از جمله بیماران بدحال بخش تروما جهت انجام سی تی اسکن به مراکز دیگر از جمله مراکز خصوصی اعزام می شوند!

این در حالی است که انجام سی تی اسکن جهت تشخیص نوع سکته های مغزی و یا نوع و شدت آسیب های وارده به ویژه در تصادفات به سیستم عصبی مرکزی یک اورژانس پزشکی است اما هر بار با خرابی این دستگاه، بیماران به طرز نامطلوبی با آمبولانس و تعدادی دانشجو و پرستار و همراه به مراکز خصوصی اعزام می شوند و این تاخیر در فرایند تشخیصی، احتمال مرگ و میر بیماران را به شدت افزایش می دهد و این نقیصه بزرگ به هیچ وجه زیبنده بیمارستان پورسینا به عنوان مرکز ترومای دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیست.

علیرغم اینکه این مشکل طی سال های اخیر بارها اتفاق افتاده و گاهی مدت خرابی دستگاه سی تی اسکن به بیش از یک ماه رسیده، اما مسئولین بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تاکنون فکری اساسی جهت حل این معضل نکرده اند. همه اینها در شرایطی است که پورسینا مرکز تصویربرداری تشخیصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است!

جا دارد مراکز نظارتی و بازرسی میزان خسارات جانی در اثر این معضل مکرر در طول سال های اخیر را مورد بررسی قرار دهند.

این در حالی است که تنها با خرید چند دستگاه با قدرت مناسب از سوی این بیمارستان پردرآمد استان این مشکل به کلی رفع می شد.

tel final1

Share