برتری تیم ستارگان جهان بر تیم ملی ایران در نخستین روز مسابقات شطرنج ستارگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در نخستین روز از مسابقات «جام ستارگان شطرنج جهان و ایران» که به میزبانی منطقه آزاد انزلی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های این منطقه برگزار شد، تیم منتخب ستارگان جهان با کسب ۵۳.۵ امتیاز در مقابل ۴۶.۵ امتیاز قهرمانان ایران، به پیروزی دست یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نخستین روز از مسابقات «جام ستارگان شطرنج جهان و ایران» که به میزبانی منطقه آزاد انزلی در مرکز همایش ها و نمایشگاه های این منطقه برگزار شد، تیم منتخب ستارگان جهان با کسب ۵۳.۵ امتیاز در مقابل ۴۶.۵ امتیاز قهرمانان ایران، به پیروزی دست یافتند.

۱۲۵۸۷۴۹۶این مسابقات که به صورت برق آسا(سریع) برگزار شد هر شطرنج باز ایرانی در مقابل ده شطرنج باز خارجی به رقابت پرداخت که در نهایت بعد از برگزاری ۱۰۰ بازی میان ورزشکاران، درقالب ده دور مسابقه، ایران در ۳ دور پیروز شد و در ۳ دور نیز بازیها به تساوی رسید اما چهار دور پیروزی از آن تیم ستارگان جهان بود.

در پایان این دور از مسابقات، «پرهام مقصودلو» ۸ امتیاز کسب و در طرف مقابل نیز «شان لی» از چین ۷.۵ امتیاز اخذ نمود بنابراین بازیکن ایرانی بیشترین امتیاز این دور از مسابقات را از آن خود کرد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه مسابقات «جام ستارگان شطرنج جهان و ایران» در منطقه آزاد انزلی در روز گذشته با حضور رییس فدراسیون جهانی شطرنج، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، استاندار گیلان، آناتولی کارپف قرمان سابق شطرنج جهان ،رییس فدراسیون شطرنج ایران ،مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، مدیران دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان مجلس، معاونین و مدیران سازمان، روسای هیات های ورزشی ،پیشکسوتان ورزش و فعالان اقتصادی منطقه حضور داشتند.

این مسابقات به عنوان معتبرترین مسابقه بین المللی تاریخ این رشته در سطح کشور بارقابت ستارگان جهان با حضور ده ورزشکار برتر جهان و تیم ملی شطرنج ایران به مدت ده روز از بیستم لغایت سی ام تیر ماه جاری در مرکز همایش ها و نمایشگاهی این منطقه برگزار می شود.

tel final1

Share