از مشکلات کشاورزی تا راهسازی

اولین نطق نیکفر در مجلس و درخواست‌هایش از رئیس جمهور و اعضای کابینه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نیکفر گفت: اشتغال جوانان از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها می‌باشد. راه‌اندازی و توسعه شهرک های صنعتی شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نه تنها شعار سال را محقق خواهد کرد بلکه رونق اقتصادی و نشاط را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ذبیح نیکفر لیالستانی امروز سه شنبه (۱۵ تیرماه) در صحن علنی مجلس به نطق میان دستور خود، پرداخت که متن آن به شرح زیر است:nikfar_2016-06-10_21-09-46

سلام و درود بر ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امام شهیدان (ره) و آرزوی سلامتی، صحت و توفیقات روزافزون برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه عزیز و تبریک عید سعید فطر.

سلام خدا بر ملت قهرمان ایران اسلامی که حماسه حضور را در راهپیمایی روز قدس رقم زدند و بار دیگر با صلابت خود استکبار جهانی را مایوس و دوستداران انقلاب اسلامی و مردم مظلوم فلسطین را امیدوار کردند.

از مردم بزرگوار و ولایتمدار حوزه انتخابیه لاهیجان، سیاهکل، رودبنه، دیلمان و پیرکوه که در انتخابات ۷ اسفند سال ۹۴ با لطف خود اینجانب را مورد اعتماد خود قرار دادند تقدیر و تشکر می‌نمایم. توجه همه را به این نکته جلب می‌نمایم که در جمهوری اسلامی همه دولت‌ها هم مورد تائید امام (ره) و رهبری معظم انقلاب هستند و هم مورد انتقاد، هدایت، راهنمایی و توبیخ قرار می‌گیرند و بر همه مدعیان پیروی از ولایت فرض است از ولایت پیروی نمایند و لذا از دولت و حامیان دولت انتظار داریم رقبای خود را فرزندان این نظام بدانند نه دشمن و مخالف، بنابراین شایسته‌سالاری را در عزل و نصب‌ها اولویت کار خود قرار دهند ان‌شاءالله.

رفتار ما باید مردم را به انقلاب و آرمان ها و نظام جمهوری اسلامی و آینده امیدوار نماید. موفقیت دولت در گرو دفاع از فرزندان انقلاب، اتخاذ مواضع انقلابی و پیروی از ولایت می‌باشد.

استان گیلان سرسبز و زیبا است با مردمی که تاریخ کهن دارند، مردم ولایت‌مدار گیلان با بیش از ۸ هزار شهید در دفاع مقدس و همچنین تقدیم شهدای مدافع حرم در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده‌اند. ولی متاسفانه در توسعه و عمران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، شاخص توسعه مواصلات، زیرساخت‌های گردشگری علیرغم پتانسیل بالقوه قابل قبول نمی باشد.

ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات و حمایت‌های دولت محترم لازم است به مواردی اشاره نمایم تا مورد توجه و عنایت قرار گیرد:

۱- گیلان قطب کشاورزی می‌باشد، چای محصول منحصر به فرد منطقه گیلان است. ضمن تشکر از حمایت‌های دولت و نوید پرداخت حدود ۵۰ درصد از مطالبات بهای برگ سبز چای در روزهای آینده که جناب آقای دکتر نوبخت قول داده اند از رئیس جمهور محترم می‌خواهم پرداخت‌ها را به روز نمایند و در برنامه توسعه ششم افزایش نرخ بهای برگ سبز چای برای یک دوره پنج ساله را پیش بینی نمایند تا چای کاران با اطمینان خاطر به تولید ادامه دهند و هر ساله پیگیر افزایش بهای برگ سبز چای نباشند. این امر می‌تواند به افزایش تولید کمک نماید.

چای سنواتی که حدود یک دهه قبل تولید گردید و غیر قابل مصرف انسانی می‌باشد باید منهدم و یا تبدیل به کمپوست گردد و از این تصمیم اعلام شده دولت تقدیر و تشکر می‌نمایم.

برای حمایت از سایر محصولات کشاورزی از قبیل برنج، ابریشم، دامداری، فندق و مرکبات لازم است وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای در اختیار قرار دادن نهاده‌های کشاورزی، تسهیلات سهل الوصول با کارمزد پایین و حمایت از صنایع تبدیلی و بسته‌‌بندی مایه دلگرمی کشاورزان شوند. احداث سد گولک، دیلمان می‌تواند تحول بزرگی برای کشاورزی در بخش دیلمان باشد. آقای رئیس جمهور طرح تجهیز و تسطیح شالیزارهای منطقه نیاز به عنایت ویژه دارد.

۲- در حوزه راه، استان گیلان در شاخص‌های توسعه کشور جایگاه مناسبی ندارد. عنایت ویژه چند سال اخیر دولت که جای تشکر دارد نتوانست مشکلات تنها راه دسترسی از مرکز کشور به استان را به اتمام رساند و راه‌آهن هم تاکنون به بهره‌برداری نرسید. از آقای رئیس جمهور انتظار داریم دستورات لازم را صادر فرمایند. خصوصا راه سراوان، سیاهکل، لاهیجان که مدام تلفات می‌گیرد مردم برای خروج از شهرستان سیاهکل به دلیل نبودن راه‌های مناسب احساس امنیت نمی‌کنند و در ترددها شاهد حوادث‌اند.

– احداث و بهره‌برداری کارخانه سیمان سبز در دیلمان، راه‌های دسترسی مردم را غیر استفاده نمود و حوادث کارگری و جاده‌ای ناشی از تردد خودروهای سنگین، تجهیز و تامین نیروی انسانی و پزشکان مورد نیاز مرکز درمان بستر دیلمان و بیمارستان غدیر سیاهکل را ضروری نموده است. از جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان می‌خواهم دستور لازم و اقدام عاجلی انجام دهند و وزیر محترم راه و مسکن و شهرسازی و وزارت صنعت و معدن و تجارت برای حل مشکلات به وجود آمده اقدامات لازم را انجام و مساعدت نمایند.

۳- اشتغال جوانان از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها می‌باشد. راه‌اندازی و توسعه شهرک های صنعتی شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نه تنها شعار سال را محقق خواهد کرد بلکه رونق اقتصادی و نشاط را به ارمغان خواهد آورد.

۴- گیلان از نظر آب شرب به دلیل بالا بودن سفره‌های آب زیرزمینی قابل استفاده نیست. پروژه آب روستایی شرق و غرب بعد از سال‌ها همچنان ناتمام است. آقای رئیس جمهور برای حل مشکل آب شرب مردم دستوری صادر فرمایید تا اقدام لازم صورت گیرد.

– بهره‌برداری بی‌رویه از جنگل‌ها شما را نگران نمی‌کند؟ آیا حوادث جبران ناپذیر ما را هوشیار خواهد کرد یا اقدامی برای پیشگیری باید انجام داد؟

۵- شهرستان های لاهیجان و سیاهکل طی چند سال اخیر با چند بحران برف مواجه بوده است و شبکه‌های قدیمی و فرسوده برق با آسیب‌های وارد شده دیگر پاسخگوی نیازهای منطقه نمی‌باشد. از وزیر محترم نیرو می‌خواهم برای ایجاد شبکه‌های امن و امکانات لازم قبل از بروز بحران جدید دستورات لازم را صادر نمایند. خصوصا در بخش رودبنه که بیشترین خسارت به آن وارد شده است و ایجاد اداره برق مستقل رودبنه را ضروری می‌نماید.

۶- مسئولین قضایی، اجرایی، هیات رئیسه محترم و همکاران بزرگوار، قانون گریزی، قانون ستیزی، سوءاستفاده از بیت‌المال و صدور فیش‌های نجومی، کلاهبرداری‌های میلیاردی را نمی‌توانیم پیشگیری کنیم مگر اینکه خود عامل به قانون باشیم. آئین داخلی مجلس را اجرا نماییم و به آن پایبند باشیم حتی اگر جابه جایی افراد در کمیسیون‌ها باشد. آیا پیامبر خدا (ص) به ما نیاموخت رطب خورده منع رطب چون کند. امام صادق (ع) فرمود با رفتار و اعمال (غیر زبان) خود دیگران را به دین دعوت کنید. قدرشناسی و شکر نعمت این نظام و خون شهدا پایبندی به قانون است حتی اگر آئین داخلی مجلس باشد.

در پایان از دولت و مجلس انتظار می‌رود حضور بازنشسته‌ها که تعداد آن‌ها کم نیست برخورد مناسب نماید.

tel final1

Share