نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس:

استاندار گیلان در این بی‌پولی کارهای بسیار خوبی کرده/وظیفه رسانه‌ها، رعایت اخلاق و حفظ حرمت‌ها است/ برخی رسانه‌ها آنچه به نفعشان است را منتشر می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی درباره مسائل اخیر رسانه‌ای گفت: وظیفه رسانه‌ها، رعایت اخلاق و حفظ شئون و حرمت‌ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جلال شرق ،محمدحسین قربانی با بیان اینکه من بارها اعلام کردم که رسانه یک رسالت بسیار بزرگی دارد و آن‌هم رسالت اطلاع‌رسانی، پیام‌رسانی به مخاطبش و هم افکار عمومی مردم است اظهار کرد: رسانه باید پل ارتباط بین مردم و حاکمیت باشد، و این رسالت بزرگ باید در قالب صداقت وامانت داری است که باید اعمال شود.

ghorbani_5406نایب‌رئیس گروه بهداشت و درمان افزود: متأسفانه بعضی از رسانه‌ها که تعداشان‌هم بسیار اندک‌اند، گاهی با یک مصاحبه و یا با یک متن و تیتر آنچه خود دوست دارند یک نفر را در اوج  و یک نفر در کف قرار می‌دهند.

وی با تصریح این عبارت که این شأنیت یک رسانه را نمی‌رساند که نسبت به بعضی از حرف‌های نمایندگان سوءاستفاده کند خاطرنشان کرد: گاهی این رسانه‌های اندک با  مصاحبه‌های تلفنی و با  کپی و ترجمه مانند کردن مطالبشان را بعضا به نفع خودشان یا علیه کس دیگر استفاده می‌کنند و این برازنده‌ی شأنیت مردم گیلان و رسانه‌های گیلان نیست.

قربانی با تأکید بر این نکته که مردم گیلان‌ هم ازنظر سطح آگاهی و بینش ،دانش و پذیرش و به قول امروزی‌ها آنلاین بودن به‌هرحال زبان زد همه‌ی استان‌هاست گفت: در بعضی از رسانه‌ها ما شاهد بودیم که در ایام انتخابات پایشان را فراتر گذاشته و نسبت به تخریب‌ها ، توهین‌ها ، افتراها یک فضای غیراخلاقی برای نمایندگان ازجمله برای خود بنده ایجاد کردند.

وی  ادامه داد: ما معتقدیم رسانه باید رسالت خود را نشان دهد و نقدی برای عملکردها داشته باشد ولی نه این‌که در شیطنت‌های رسانه‌ای و سیاسی  دنبال اهداف دیگری باشد.

قربانی رویکرد مردم گیلان را به رسانه‌ها یک رویکرد خوب توصیف کرد و یاد آور شد: استاندار گیلان در این بی‌پولی، در این بحران سیاسی، در این فضای سیاسی کشور که معیشت  و اشتغال مردم حرف اول را می‌زند کارهای بسیارخوبی کرده است.

نماینده مردم شهرهای آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر ادامه داد: همه باید در برون‌رفت از این مشکلات ازجمله ، برون‌رفت از  رکود،  تدبیر و حل مشکلات معیشتی مردم ، تلاش برای رفع مشکلات بیکاری جوانان که دغدغه‌ی حاکمیت و انقلاب ، هم در قوه‌ی مقننه و هم در قوه‌ی مجریه است تلاش کنیم در این فضا من فکر می‌کنم استاندار گیلان توانسته موفق عمل کند و جای تقدیر است.

نایب‌رئیس گروه بهداشت و درمان مجلس یادآور شد : ضعف و مشکلات و کمبودهایی هم در کار است ازجمله  تحقق پیدا نکردن منابع مالی دولت که امروز بزرگ‌ترین عامل کندی پیش رفت و توسعه در کشوراست و این‌ها را باید برای مردم با شفافیت صحبت کرد.

قربانی خاطرنشان کرد: به جهت این‌که ما نماینده مردم هستیم اگر نسبت به مدیران اجرایی، حالا در چه در سطح استاندار ، وزرا و دولتمردان  نقدی را داشته باشیم خیلی شفاف با آنان صحبت می‌کنیم و تعهدمان برای همان عقلانیت و اخلاق است و باید زبان مردم بوده و گوش شنوا برای مسائل مردم داشته باشیم.

وی  ضمن توصیه به رسانه‌ها مبنی بر اینکه در حین انجام رسالت و وظیفه‌ی رسانه‌ای ، رعایت اخلاق رسانه‌ای و حفظ شئون و حرمت‌ها را داشته باشند ادامه داد: به‌جای دچار شدن به بازی‌های سیاسی و برای افراط‌ و تفریط ،رسالت صداقت و شفافیت پیام‌رسانی خود را داشته باشند.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

tel final1

Share