آب سرد آموزش و پرورش بر پیکر استخدامی‌های سال ۹۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با وجود انعکاس گسترده مشکل استخدامی‌های سال ۹۴ آموزش و پرورش و فشارهایی که از سوی وزارتخانه مذکور بر آن‌ها وارد آمده، گزارش‌ها نشان می‌دهد رویه تهدید و فشار بر این استخدامی‌ها همچنان ادامه دارد. با این حال، این بار جنس تهدید‌ها محکمتر است و رنگ و بوی حذف از فرایند استخدامی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از تابناک ،با وجود انعکاس گسترده مشکل استخدامی‌های سال ۹۴ آموزش و پرورش و فشارهایی که از سوی وزارتخانه مذکور بر آن‌ها وارد آمده، گزارش‌ها نشان می‌دهد رویه تهدید و فشار بر این استخدامی‌ها همچنان ادامه دارد. با این حال، این بار جنس تهدید‌ها محکمتر است و رنگ و بوی حذف از فرایند استخدامی دارد.

estekhdamسال گذشته وزارت آموزش و پرورش در راستای تکمیل بخشی از نیاز خود به «دبیر مدارس»، اقدام به برگزاری یک آزمون استخدامی گسترده کرد که در آن بیش از۲۰۰ هزار تن شرکت و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان هزینه استخدامی پرداخت کردند.

پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج سه برابر ظرفیت، در ‌‌نهایت نزدیک پنج هزار نفر از فرایندهای پیچیده استخدامی نظیر مصاحبه عمومی، تخصصی، پزشکی، سوء پیشینه و… گذشتند و بر اساس اطلاعات مندرج در آگهی اولیه باید به استخدام این وزارت خانه درمی‌آمدند.

با وجود این، در ادامه شرایط بر خلاف آگهی‌های اولیه تغییر کرد و به داوطلبان گفته شد، باید در یک دوره آموزشی یک ساله با شهریه میلیونی به دور از شهر و بعضاً استان‌های خود حضور یابند.

با این حال به رغم انعکاس گسترده خبر مرتبط با مشکل این استخدامی‌ها و وعده‌های پراکنده مسئولین ارشد وزارتخانه در جهت حل مشکلات آن‌ها نظیر پرداخت وام شهریه، آسان کردن فرایند آزمون جامع و… همچنان گزارش هایی به دست می‌رسد که نشان می‌دهد، این استخدامی‌ها زیر فشار و تهدید مراکز آموزشی و مسئولین هستند و در صورت عدم انجام بخش نامه‌های جدید احتمال حذف آن‌ها از فرایند استخدام وجود دارد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پس از برگزاری جلسه‌ای در روز دوشنبه ۲۸ تیر شورای مرکزی جذب آموزش و پرورش تصمیم گرفته است، نهایتاً تا پایان ماه جاری به هر ترتیب، یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومانی مربوط به شهریه را از داوطلبان اخذ کند و به همین منظور مراکز آموزشی با درج آگهی‌های تهدید آمیز، تماس‌های تلفنی و پیامک‌های تهدید آمیز به پذیرفته شدگان هشدار می‌دهند در صورت عدم پرداخت شهریه تا پایان تیرماه، اجازه حضور آن‌ها در آزمون‌های نهایی داده نخواهد شد و این عمل آن‌ها به منزله انصراف از فرایند آزمون تلقی خواهد شد.

در همین زمینه، (ف-ن) یکی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۴ آموزش و پرورش  گفت: «با وجود اظهارنظر مسئولین (آقای سلیم جهرمی در خبر۲۲ فرمودند به زودی وام آماده می‌شود) برای پرداخت وام به استخدامی‌های ماده ۲۸، هم اکنون اکثر پردیس‌های تهران و شهرستان‌ها اعم از پردیس نسیبه، پردیس شرافت، پردیس عترت واوان و مفتح شهر ری، شرط ورود به آزمون را پرداخت هزینه اعلام کرده و اظهار داشته اند، در صورت عدم پرداخت، از شرکت پذیرفته شدگان در امتحانات جلوگیری می‌شود. پرسش مهم اینکه، آیا زمان آن نرسیده تا با پذیرفته شدگان در این آزمون، که قصد خدمت در مهم‌ترین نهاد تربیتی را بر عهده دارند، صادقانه و متعهدانه برخورد شود؟ چطور هنگامی که با نیروی استخدامی خود برخورد صادقانه‌ای نداریم، انتظار تربیت درست فرزندان این مملکت را خواهیم داشت؟»

بنا بر آنچه آمد به خوبی دیده می‌شود، به رغم به حق بودن مواضع و شکایت‌های این داوطلبان استخدامی و بی‌انصافانه بودن تهدید و فشارهای آموزش و پرورش، هیچ یک از مسئولین مربوطه حاضر به پیگیری این مشکل نیستند.

tel final1

Share