در جلسه امروز شورا

چرا شهردار رشت در خانه سازمانی سکونت ندارد؟/شکایت از ثابت قدم به خاطر باجگیر خواندن برخی اعضا

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا باقری خطیبانی با بیان اینکه برای داشت آینده بهتر رشت نیازمند این هستیم که از گذشته درس بگیریم گفت: نباید کاری کنیم که نتوانیم در آینده جوابگو باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد, محمود باقری خطیبانی یکی از مخالفان همیشگی ثابت قدم هردار رشت در ابتدای نطق خود گفت: من اگر مخالفت میکنم و سوال می‌پرسم برای این نیست که می‌خواهم شهردار را تغییر دهم.من فقط دغدغه شهر را دارم.

چرا شهردار رشت در خانه سازمانی سکونت ندارد؟
-۰-۰۱
باقری خطیبانی با بیان اینکه برای داشت آینده بهتر رشت نیازمند این هستیم که از گذشته درس بگیریم گفت: نباید کاری کنیم که نتوانیم در آینده جوابگو باشیم.
این عضو شورای شهر رشت به جذب مشاورین در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: ۷۱ مشاور جذب شهرداری شده است و هرگونه جذب در شهرداری باید با مجوز استخدامی و گزینش صورت گیرد.
وی در خصوص انحلال و ادغام سازمان‌ها گفت: جذب نیرو در این سازمان‌ها با کدام مجوز انجام می‌شود؟
باقری در ادامه اظهار کرد: با وجود منزل سازمانی چرا شهردار رشت باید در ساختمان دیگری سکونت داشته باشد؟ باید سوال کرد که چرا شهردار رشت اصرار دارد لوله‌های موردنیاز در ساخت‌وسازهای رشت را از شرکتی اصفهانی خریداری کند.
در ادامه باقری خطیبانی از رییس شورا خواست تا گزارش تهاتر های انجام شده در شهرداری را به اعضای شورای اسلامی رشت ارائه دهد.

توضیحات رفیعی درباره جذب مشاورین

محمد علی رفیعی نوده رییس شورای شهر رشت نیز با شااره به سخنان باقری طخیبانی با بیان اینکه جذب مشاورین در شهرداری غیر قانونی است, یادآور شد:شهردار در سال ۹۴ در نامه ای به شورا درخواست مجوز لازم در این ارتباط را کرده بود در صورتی که شورا نمی تواند در این باره نظری بدهد و نیازمند به مجوز استخدامی است.
رفیعی نوده اظهار کرد:شهردار اعلام کرده است که ۵۴ نیروی مورد نیاز خود را از طریق جذب مشاور به کار گرفته است.

وی همچنین از اعضای شورای شهر درخواست کرد که سوالات خود را به هیات رئیسه شورا برای ارسال به شهردار در راستای پاسخگویی ارائه دهند.

شکایت از شهردار به خاطر باجگیر خواندن برخی اعضای شورا

رفیعی نودهی با اشاره به نشست مطبوعاتی شهردار رشت و سخنان وی در جمع اصحاب رسانه از شکایت علیه ثابت قدم سخن گفت و یادآور شد: ایشان در آن جلسه برخی اعضای شورای شهر رشت را باجگیر خطاب کرده و این توهین بزرگی به شورای شهر رشت است و باید در مقابل این توهین پاسخگو باشد و بگوید
که چه کسانی چه باج هایی از شهرداری خواسته اند!

مخالفت شورا با نصب پیشخوان شهرنت

گفتنی است در ادامه جلسه لایحه جانمایی ۴ نقطه شهر برای پیشخوان شهرنت مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت توسط اکثریت اعضا رد شد.
همچنین با موافقت اعضای شورای شهر رشت حجت جذب در  کمیسیون برنامه‌ و بودجه و کمیته سلامت روان جایگزین منوچهر جمالی شد و همچنین با استعفای فرهاد شوقی از کمیسیون ترافیک موافقت و مسعود کاظمی جایگزین او شد.

در پایان جلسه رفیعی نوده نامه ای را از عباس صابر و امیر حسین علوی خواند که در این نامه از رییس شورا خواسته شده بود که دلیل عدم حضور شهردار برای پاسخ
گویی در مورد تفریغ بودجه سالهای ۹۲،۹۳، ۹۴ مشخص شود وو همچنین در خصوص آخرین وضعیت خط ویژه اتوبوس گزارش ارائه گردد.

tel final1

Share