پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی مسکن شهری فومن

وی همچنین درمورد بخش مسکن شهری گفت:ساخت مجتمع مسکونی۱۰۲ واحدی در شهرستان در دو فاز درحال انجام می باشد.فاز اول این پروژه که شامل۲۴ واحدبود به بهره برداری رسیده و ساکنین درآن سکونت دارند.فازدوم این مجتمع شامل ۷۸ واحد است که در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد می باشد که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عسکر میرزایی دورودخانی مدیر بنیادمسکن شهرستان فومن بمناسبت دهه تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) اهم عملکرد و فعالیت های سال ۹۴ و برنامه های آتی در سال ۹۵ را تشریح کرد.photo_2016-04-26_11-43-26
وی در ابتدا در مورد اهم فعالیتهای بنیادمسکن گفت:وظایف بنیادمسکن انقلاب اسلامی تهیه واجرای طرح هادی,اعطای تسهیلات(شامل بهسازی مسکن روستایی,تعمیرمسکن روستایی(وام قرض الحسنه),وام حوادث غیرمترقبه و پرداخت یارانه نقدی به افرادی که واحدهای آنها در اثر حوادث خسارت دیده)،صدور سند مالکیت روستایی,مسکن مهر,واگذاری زمین روستایی وپرداخت یارانه برای افرادی که مقاوم سازی واحدهای مسکونی انهابه اتمام نرسیده, می باشد.

مدیر بنیادمسکن شهرستان فومن درمورد هدف وانگیزه اجرای طرح هادی گفت:اجرای طرح هادی روستایی با انگیزه بهسازی محیط روستایی و ارتقای بهداشت,هدفمندنمودن ساخت وسازها و تسهیل درعبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه جانبه در روستاها به منظور تسهیل در ارائه خدمات دیگر دستگاه های اجرایی کشور انجام میشود , در این راستا در سال ۹۴ برای ۱۲روستا اجرای طرح هادی روستایی جمعا با اعتباری بالغ بر یک ونیم میلیارد تومان صورت گرفته است .ضمناٌ زیرسازی شبکه معابر ۲۵ روستا بمنظور اجرای طرح هادی روستایی توسط واحد ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام گرفته است.
میرزایی درمورد تهیه طرح هادی در بنیادمسکن گفت:طرح هادی روستایی باهدف ایجاد توسعه و تغییر در وضعیت کالبدی,روستاها و ایجادساختار مناسب از طریق لحاظ نمودن نیازهای فرهنگی,اجتماعی واقتصادی در چشم انداز بلندمدت روستاها تهیه میشود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان فومن دارای دوبخش مرکزی و سردارجنگل و۱۶۱روستا می باشد,افزود:کلیه روستاهای ۲۰خانوار به بالا در شهرستان از طرح هادی برخوردارهستند و درسال ۹۴ برای ۳۱ روستا طرح هادی روستایی تهیه شده که در مرحله تصویب وابلاغ می باشند.

وی همچنین درمورد بازسازی و بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت:بنیادمسکن انقلاب اسلامی درراستای اصل۳۱ قانون اساسی که تامین مسکن مناسب بانیازخانواده ایرانی می باشد در یک نگاه ویژه اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را با توجه به وقوع مکرر سوانح طبیعی بویژه زلزله برعهده گرفته است.
وی افزود:در این راستا هرساله تعدادکثیری از روستاییان از تسهیلات مقاوم سازی برخوردار میشوند.روند پرداخت تسهیلات ادامه دارد و محدودیتی وجودندارد.لازم به ذکر است که در سال ۹۴ تعداد ۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی با سقف تسهیلات فردی به ازای هر واحد به مبلغ ۱۵ میلیون تومان جمعاً به مبلغ ۵/۷ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت گردیده است .
همچنین به جهت بالابردن کیفیت. کنترل ونظارت برساخت و ساز روستایی,تسهیل در امر صدور پروانه ساختمانی باتکیه به نظام ترویج,هدایت واموزش, تشکیل نظام فنی روستایی راضروری دانسته و ۲۵۰ نفر کارشناس و کارشناسی ارشد عمران و معماری عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان دراین رابطه بابنیادمسکن شهرستان همکاری دارند.
میرزایی خاطرنشان کرد:تعداد۹۵۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از سال ۸۴ تا کنون از مزایای این وام بهره مندشده اند.همچنین واحد مسکونی این افرادبه مدت ۱۵سال الزاما تحت پوشش بیمه حوادث غیرمترقبه قرار میگیرد.
بنیادمسکن شهرستان فومن درسال ۹۴ تعداد۶۵۰ فقره تسهیلات جمعاً به مبلغ ۸۰۰۰ میلیون ریال برای بازسازی نوسازی واحدهای اسیب دیده ازحوادث طبیعی(آتش سوزی,سیل,وزش بادو…)پرداخت نموده است.همچنین پرداخت بلاعوض نقدی برای افرادیکه واحدهای مسکونی اسیب دیده برای ۲۵۰ نفر به مبلغ۲۸۰میلیون تومان بوده است.

میرزایی تصریح کرد:از شروع طرح صدور سند روستایی تاکنون در۱۱۷روستای شهرستان فومن بیش ازده هزار و پانصد جلد سند صادر و همچنین بیش از دو هزارفقره پرونده نیز جهت صدور سند دردست اقدام میباشد.

.ضمناًساختمان اداری بنیاد مسکن نیز در دهه فجر سال ۹۴ شروع و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی بــــیش از ۴۵درصد در حال اجرا می باشد .
در پایان از مردم محترم شهرستان فومن ,دهیاران وشوراها و سایرادارات,بخشداران محترم ,فرماندارمحترم شهرستان,مدیرکل محترم بنیاد مسکن گیلان و نماینده محترم شهرستان و نماینده منتخب مردم شهرستان وکلیه همکاران بنیاد مسکن شهرستان فومن تقدیر و تشکـر می نمایم که درراستای تحقق این اهداف با این بنیاد همکاری لازم را داشته اند. امیدوارم انشاا…درسال جاری بتوانیم موفق تر از سال پیش درخدمت رسانی به مردم شریف عمل کنیم و شاهد تحقق شعار سال طبق فرمایش مقام معظم رهبری باشیم .

tel final1

Share