رتبه ایران در خودکشی نسبت به جهان چگونه است؟+آمار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بر اساس آخرین آماری که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده است، هر ۴۰ ثانیه یک نفر به علت خودکشی کشته می‌شود و این یعنی سالی حدود ۸۰۰ هزار نفر! از این آمار ۴۰۶۹ نفر را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند، طبق این آمار که ایران را صد و بیستم جهان می‌کند، روزانه حدود ۱۱ نفر در ایران خودکشی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین ،«هیچکس برای اینکه می‌خواهد بمیرد خودکشی نمی‌کند، پس چرا آنها این کار را می‌کنند؟ چون آنها می‌خواهند جلوی دردی را بگیرند.» این جمله از تیفانی بارتولو نویسنده آمریکایی – ایتالیایی این روزها با خودکشی‌های علنی در ایران بسیار مرتبط است.

۲۱در دو هفته اخیر در ایران چهار نفر در ملاء عام خودکشی کرده‌اند؛‌ از مردی که از پل عابری در خیابان میرداماد خود را حلق‌آویز کرد و مرد دیگری که در بیمارستان میلاد خودکشی کرد تا خودکشی دختر ۱۳ ساله در اتوبان نیایش و آخری هم پسر ۲۸ ساله‌ای که در میدان رسالت خودکشی نافرجامی داشت. این اتفاق‌ها همگی نگرانی‌ها را در رابطه با آمار خودکشی در ایران افزایش داد و حتی وزیر بهداشت در رابطه با اپیدمی‌شدن خودکشی هشدار داد!

بر اساس آخرین آماری که سازمان جهانی بهداشت منتشر کرده است، هر ۴۰ ثانیه یک نفر به علت خودکشی کشته می‌شود و این یعنی سالی حدود ۸۰۰ هزار نفر! از این آمار ۴۰۶۹ نفر را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند، طبق این آمار که ایران را صد و بیستم جهان می‌کند، روزانه حدود ۱۱ نفر در ایران خودکشی می‌کنند.

آمار ۱۰ کشور اول در خودکشی

رتبه نام کشور آمار خودکشی در سال ۲۰۱۲ از هر ۱۰۰ هزار نفر
۱ گویان ۴۴.۲
۲ کره جنوبی ۲۸.۹
۳ سریلانکا ۲۸.۸
۴ لیتوانی ۲۸.۲
۵ سورینام ۲۷.۸
۶ موزامبیک ۲۷.۴
۷ تانزانیا و نپال ۲۴.۹
۹ قزاقستان ۲۳.۸
۱۰ بروندی ۲۳.۱

اما ایران با وجود میزان روزانه حدود ۱۰ خودکشی رتبه مناسبی دارد. هر هفته حدود ۷۷ نفر در ایران خودکشی می‌کنند که شاید نشان دهد خودکشی ۴ نفر در هفته‌های اخیر آمار نگران‌کننده‌ای نباشد. البته آخرین آماری که پزشکی قانونی درباره آمار خودکشی در ایران ارائه کرده، کاهش ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رتبه ایران در رابطه با خودکشی

رتبه نام کشور آمار خودکشی در سال ۲۰۱۲ از هر ۱۰۰ هزار نفر
۱۱۵ توگو، هندوراس ۵.۵
۱۱۷ کلمبیا، سنگال ۵.۴
۱۱۹ مراکش ۵.۳
۱۲۰ مقدونیه، ایران ۵.۲
۱۲۲ اسپانیا ۵.۱
۱۲۳ ویتنام، گامبیا ۵

خودکشی در ملاء عام

خودکشی کردن انسان‌ها دلایل مختلفی دارد، از افسردگی تا مشکلات روانی و … اما به گفته روان‌شناس‌ها اینکه انسان در ملاء عام خودکشی کند پیامی با خود دارد. این اتفاق اغلب یک پیام سیاسی یا اجتماعی دارد اما در بعضی از مواقع ممکن است نتیجه یک اختلال روانی هم باشد. برای مثال در سال ۲۰۰۳ مردی علاقه خود به ترور کندی را با خودکشی در همان جایی که او کشته شده بود، نشان داد!

tel final1

 

Share