معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی کشور خبرداد

تصویب رشته برنج در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت/دانشگاه آزاد در اقتصاد ملی تاثیر گذار است/وضعیت معیشت اعضای هیأت علمی یکی از بزرگترین دغدغه های این دانشگاه است

معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی ، این دانشگاه را تأثیر گذار در اقتصاد ملی دانست و بیان داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ده دستگاه برتر کشور با گردش مالی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تأثیر بسزایی در اقتصاد ملی داشته و این عدد به عنوان رقم قابل توجهی از منابع مردمی که باعث خواهد شد تکلیف ما نسبت به وظیفه مان سنگین تر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مراسم نکوداشت مقام معلم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن تبریک روز معلم گفت: ما باید بتوانیم به عنوان یک معلم دراقتصاد ملی و علم و فن آوری تأثیر گذار باشیم چرا که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اصلی ترین زیر نظام این بخش است و ما مسئولیت مشترکی داریم.
IMG_0438وی افزود: هیأت رئیسه یک واحد دانشگاهی دارای مسئولیت مشترکی بوده و اگر نتیجه ای نیز حاصل شود از کار گروهی این مسئولیت مشترک است . در دانشگاه آزاد اسلامی تمام کارها بر اساس همکاری و همدلی و همیاری انجام شده و هیچ کاری به تنهایی به بار نمی نشیند.
دکتر رهنمای رودپشتی گروههای آموزشی را در سطح واحد های دانشگاهی را مهم خواند و تصریح کرد: امروز مأموریت اعضای هیأت علمی در واحد های دانشگاهی دیگر مأموریت گذشته نیست بلکه مأموریتی سنگین تر نیز بردوش دارد . ما نباید غافل از وظایف ذاتی خود شده و آن وظایف آموزشی، پژوهشی و اداری ماست و نسبت به مسئولیتی که داریم نباید بی تفاوت باشیم.
این مقام مسئول تأکید کرد: ما به عنوان یک معلم باید راهنمای آموزشی دانشجویان باشیم و امروز وظایف ما توسعه پیدا کرده و دارای عزم بیشتری است تا بتوانیم دانشگاه را تبدیل به یک دانشگاه خودگردان، رقابتی و بین المللی کنیم.
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی ، این دانشگاه را تأثیر گذار در اقتصاد ملی دانست و بیان داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ده دستگاه برتر کشور با گردش مالی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تأثیر بسزایی در اقتصاد ملی داشته و این عدد به عنوان رقم قابل توجهی از منابع مردمی که باعث خواهد شد تکلیف ما نسبت به وظیفه مان سنگین تر شده و شهریه دانشجویان که در اختیار ما قرار می گیرد درست مصرف کنیم.
دکتر رهنمای رودپشتی توجه دانشگاه را به ارتقای وضعیت معیشت اعضای هیأت علمی با اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: وضعیت معیشت اعضای هیأت علمی دانشگاه یکی از بزرگترین دغدغه های این دانشگاه است . در طول این مدت نظام بودجه ای که ابلاغ شد افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگا ههای دولتی زیر ۱۴% است در صورتی که در دانشگاه آزاد اسلامی تا ۲۰% به تصویب رسید و در بعضی موارد هم مانند مناطق محروم بیشتر از آن به چشم می خورد. اعداد و ارقام گویای آن است که در طول سه سال گذشته حدود ۸۶% حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: ما باید بتوانیم کالای با کیفیت داشته باشیم و با ارتقای کیفیت آموزش حق انتخاب را برای دانشجویان محیا کنیم و با تقویت جایگاه هرم هیأت علمی می توانیم این جایگاه را تقویت کنیم. با ساماندهی هیأت علمی و ارتقای این عزیزان حرکتی جدی آغاز شده و تمهیداتی که در حوزه آموزشی دیده شد که می تواند باعث شود در طول مدت کوتاهی هرم هیأت علمی افزایش پیدا کند.
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار سال ۱۳۹۵ تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده و با داشتن این ظرفیت بسیار عظیم و وجود اعضای هیأت علمی متخصص می توان با پیش بینی برگزاری دوره های کوتاه مدت، توسعه شرکت های دانش بنیان و با همدلی و همیاری در افزایش درآمد زایی خارج از شهریه کوشا بود.
وی همچنین افزود: معاونین آموزشی واحد های دانشگاهی باید دیده بانی بسیار ویژه ای روی رشته ها داشته باشند و قادر به توسعه بهترین رشته ها با توجه به نیاز استان باشیم که در این رابطه رشته برنج در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به تصویب رسید .
دکتر رهنمای رودپشتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از حیث درآمد و هزینه جزء ۱۰ استان برتر کشوراست، تصریح کرد: با توجه به شرایط خوب اقلیمی در استان گیلان باید بتوانیم کشت گلخانه ای را در این استان افزایش دهیم و در عین حال با توجه به وجود نیروهای متخصص در استان گیلان باید به رفع معضلات و مشکلات استانی مانند امحاء زباله به کمک مسئولین استانی شتافت .
وی ضمن تبریک مجدد روز معلم گفت: یک استاد مقام و منزلت بسیار بالایی داشته و باید سعی کنیم این ارزش دنیایی را کم نکنیم. رعایت اخلاق ، تقوی، شأنیت و در کل فرآیند های فعالیت های آموزشی شما باید مورد توجه قرار گیرد .
در پایان شرکت کنندگان در مراسم تجلیل از مقام معلم در کنار مزار دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت حضور یافته و با آرمانهای این شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.

tel final1

Share