حجت الاسلام انصاری در کیاشهر

برنامه های دولت بر عملیاتی کردن اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی متمرکز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروژه نصب هشت قفس برای پرورش ماهی امروز (پنجشنبه) با حضور حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ساحل انبارسر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با اعتبار یکصد میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۵۰۰ تن آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: امسال همه برنامه های دولت بر پایه عملیاتی کردن اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی متمرکز است.IMG_0201_0

 حجت الاسلام مجید انصاری روز پنجشنبه در حاشیه نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال همه برنامه های دولت، بر پایه عملیاتی کردن شعار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب متمرکز است و در برنامه ششم توسعه کشور و بودجه سال ۹۵ نیز به این امر، توجه شده است.

وی ادامه داد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با توجه به رهنمودهای رهبری و تاکیدات رئیس جمهوری، زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری برنامه های متعددی را در قالب طرح ها و پروژه ها در بخش های مختلف اقتصادی ابلاغ کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به بازدیدهای امروز خود از دریا و طرح های پرورش ماهی در قفس افزود: طرح های جدیدی در حال انجام است و شاهد کارهای خوبی هستیم که از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی به اهمیت تولید مواد غذایی اشاره و اضافه کرد: منابع تولیدی خوبی در این بخش داریم و باید از منابع غذایی داخلی به کمک بخش خصوصی، نهایت استفاده را ببریم.

IMG_0212حجت الاسلام انصاری گفت: در این زمینه، ظرفیت های مناسبی در دریای شمال و جنوب کشور وجود دارد که می توانیم از این ظرفیت ها در بخش تولید مواد غذایی بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: دولت نیز حمات های لازم را در جهت ایجاد زیرساخت های مناسب در این زمینه انجام می دهد.

پروژه نصب هشت قفس برای پرورش ماهی امروز (پنجشنبه) با حضور حجت الاسلام انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در ساحل انبارسر بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با اعتبار یکصد میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۵۰۰ تن آغاز شد.

این طرح که برای حدود ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده، در زمینه تولید ماهی کپور دریایی که از گونه ماهیان بومی منطقه است، فعالیت می کند.

پرورش ماهی در قفس، یکی از روش های متداول در دنیا برای استفاده بهتر از منابع آبی به منظور تولید پروتئین است. پرورش ماهی در قفس درشمال  ایران برای نخستین بار سال ۱۳۸۹ توسط اداره کل شیلات گیلان در دریای خزر به صورت آزمایشی اجرا شد.

در سفر استانی رئیس جمهوری و دولت به گیلان که فروردین ماه سال گذشته انجام شد، تولید ۱۰ هزار تن ماهی از طریق قفس در دریا جزو مصوبات این سفر قرار گرفت.

Share