عضو شورای اسلامی شهر رشت

پرداخت پاداش ۳۰ میلیون تومانی به مدیران شهرداری رشت خیانت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: پرداخت پاداش‌هایی بالغ بر ۱۳ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان به معاونان و مدیران شهرداری در شرایطی که معوقات کارگران پرداخت نشده، خیانت در بیت‌المال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،محمدحسین واثق‌کارگرنیا با انتقاد از پرداخت پاداش‌های کلان به برخی مدیران شهرداری این شهر، اظهار کرد: پول‌های موجود در حساب‌های شهرداری رشت بیت‌المال بوده و شهردار امانتدار آن است.

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۱۵۱۵۱_kargarnia3544وی ادامه داد: تمام سازمان‌ها و نهادها در پایان سال پاداش‌هایی برای مدیران و پرسنل خود در نظر می‌گیرند و با توجه به حجم نفرات پرداخت مبالغ هنگفت به برخی از مدیران شهرداری رشت موجب تحمیل مبالغ هنگفت بر بیت‌المال می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پاداش‌های پرداختی به مدیران شهرداری رشت معادل سه سال حقوق یک کارگر شهرداری است، تصریح کرد: این اقدام شهردار رشت در شرایطی که نتوانست معوقات‌ کارگران شهرداری را در روزهای پایانی سال پرداخت کند سئوال برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه کارگران شهرداری به دلیل عدم دریافت معوقات خود ناراضی هستند، گفت: کارگران شهرداری رشت‌ بارها در روزهای ملاقات با اعضای شورا از مشکلات مالی و اجاره‌ خانه‌های معوقه‌ خود گلایه می‌کردند.

واثق‌کارگرنیا اضافه کرد: در نوروز امسال بالغ بر ۳۰ میلیون تومان پاداش به مدیران و ۱۳ میلیون تومان به معاونان شهرداری پرداخت شد در حالی که حقوق ماهیانه معوقه کارگران‌ شهرداری کمتر از یک میلیون تومان است.

وی با اعلام مخالفت با پرداخت چنین پاداش‌هایی به برخی مدیران شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام بر حفظ حرمت و جایگاه کارگران تأکید فراوان شده و اعضای شورای اسلامی شهر رشت به عنوان امانتداران رأی مردم نباید در برابر چنین‌ اقدام‌هایی سکوت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به برخی پروژه‌های این شهر اشاره کرد و یادآور شد: پروژه‌های مهمی در شهر رشت به دلیل کمبود منابع مالی به تعویق افتاده‌ و حیف و میل کردن بیت‌المال در چنین شرایطی‌ خیانت در امانت است.

وی افزود: شهردار رشت باید بیت‌المال انباشته شده در حساب‌های شهرداری را صرف اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام‌ شهر کرند و از اقدام‌های خودسرانه پرهیز کند.

واثق‌کارگرنیا به تأخیر در افتتاح ساختمان جدید شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی رشت در مدت سه سال اخیر به دلیل کمبود فضای اداری در روزهای ملاقات مردمی با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه قرار بود بخشی از ساختمان شهرداری رشت پیش از فرا رسیدن سال جدید تکمیل و کارکنان شهرداری مستقر در ساختمان خیابان سعدی به آنجا منتقل شوند، خاطرنشان کرد: شهردار در این زمینه به قول خود عمل‌ نکرده است.

به گفته این مسئول، قرار است ساختمان شهرداری رشت واقع در خیابان سعدی پس از تخلیه در اختیار شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

tel final1

Share