در نخستین نشست کارگروه پدافند غیرعامل به ریاست استاندار گیلان عنوان شد

پدافند غیرعامل به معنای جنگ و درگیری نیست/انتقاد استاندار گیلان از واردات بی رویه و افزایش قیمت برنج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش قیمت برنج اظهار داشت : درست زمانی که برنج از دست کشاورز خارج می‌گردد برخی سود جویان قیمت برنج را بالا می‌برند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در نخستین نشست کارگروه پدافند غیرعامل از برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه‌ی دریای خزر در  گیلان خبر داد .

najafi_2016-04-11_13-39-34 دکتر محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل حوزه‌ی دریای خزر در  گیلان  افزود : حوزه دریای خزر از لحاظ ژئوپلوتیک منطقه‌ای و پدافند زیستی از اهمیت ویژه‌ای برای استان برخوردار است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در بحث پدافند غیرعامل حوزه‌ی دریای خزر حضور قوی داشته باشند.

دکتر نجفی همچنین بر ضرورت همکاری پدافند غیرعامل با دانشگاه‌ها تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پدافند غیرعامل می‌بایست براساس مباحث دانش بنیان شکل گیرد افزود : باید از فرصت حضور کارشناسان توانمند در بخش‌های مختلف بهره گیریم.

با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای مقاوم کردن سیستم دفاعی کشور در بخش های مختلف دانست و افزود : باتوجه به جنگ‌هایی که در طی سال‌های اخیر در منطقه اتفاق افتاده باید سیستم دفاعی کشور از آمادگی کامل در بخش های مختلف برخوردار باشد.

وی شرایط کشور را در منطقه خاورمیانه مطلوب و امن دانست و افزود : منطقه خاورمیانه اکنون از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و در منطقه‌ای که دشمنان بنای نا امنی را دارند باید از آمادگی کامل برخوردار باشیم.

استاندار گیلان متذکر شد: پدافند غیرعامل به معنای جنگ و درگیری نیست، بلکه کشور باید خود را برای مقابله با تهدیدات در عرصه‌های مختلف آماده کند.

دکتر نجفی بر ضرورت بررسی و شناسایی عوامل خطرساز در دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود : مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان روسای بخش های مختلف این کارگروه می‌بایست برنامه‌های وسیعی را در جهت تحقق اهداف پدافند غیرعامل ارائه کنند.

استاندار گیلان با اشاره به مزین گردیدن امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای تحقق این مهم افزود : بخشی از برنامه دولت در این راستا رویکرد اصلاحی در بخش‌های مختلف و بخش دیگر نیز رویکرد برنامه‌ای بر طبق برنامه ششم توسعه انجام خواهد پذیرفت.

وی افزود : اقتصاد مقاومتی به معای مقاوم سازی کشور از لحاظ اقتصادی می‌باشد که باید به صورت دائمی انجام پذیرد و در این راستا پدافند غیرعامل نقش مهمی برخوردار است.

استاندار گیلان بر لزوم برنامه ریزی جهت جلوگیری از هدر رفت هزار میلی متر بارندگی استان تأکید کرد و افزود : برنامه ریزی در این بخش خود از جمله مصداق پدافند غیرعامل است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش قیمت برنج اظهار داشت : درست زمانی که برنج از دست کشاورز خارج می‌گردد برخی سود جویان قیمت برنج را بالا می‌برند.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که هنوز در انبارها برنج موجود است افزود : می‌بایست به انداز نیاز برنج وارد و مسابقه‌ای برای واردات این محصول وجود نداشته باشد.

دکتر نجفی با بیان اینکه اگر قیمت برنج به بالای ۱۰ هزار تومان افزایش یابد افزایش  واردات را خواهیم داشت افزود : ما علاقمند به افزایش قیمت برنج در حد منطقی که هم برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته و هم مصرف کننده از عهده خرید آن برآید هسیتم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کشت برنج باید برای کشاورز اقتصادی شود افزود : باید با بهره‌گیری از دانش فناوری و تسطیح اراضی و امکانات محلی و ظرفیت‌های آبی منطقه در جهت تولید این محصول تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به گرمای هوا در سال جاری ذخیره آب پشت سد سفیدرود را برای نیاز آبی استان کافی نداسنت و افزود : قطعاً در سال زراعی جاری سهمیه بندی آب وجود خواهد داشت ونوبت بندی‌ها ادامه می‌یابد.

وی در ادامه بر آموزش کشاورزان در جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تاکید کرد و گفت: زمانی بخش ترویج بالاترین و قویترین رکن جهاد کشاورزی محسوب می‌شد اما اکنون حضور این بخش کم رنگ شده است.

وی بر ضرورت بهره‌گیری وزارت جهاد کشاورزی از نهادهای اجتماعی اشاره کرد و افزود : باید از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در پروژه‌های مختلف بهره و آنها را سهیم کنیم.

 استاندار گیلان با اشاره به خطر آفت مگس زیتون گفت :سال‌های گذشته برای مقابله با آفت زیتون با استان‌های مجاور هماهنگ بودیم، اما امسال هم باید این هماهنگی ها انجام شود .

tel final1

Share