مسئول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آستارا خبر داد:

تور رایگان آستارا گردی راه اندازی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تور نوروزی آستاراگردی با هدف معرفی جاذبه ها و قابلیت های فرهنگی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا به مسافران راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تور نوروزی آستاراگردی با هدف معرفی جاذبه ها و قابلیت های فرهنگی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا به مسافران راه اندازی شد.

Photo0244(1)پردل امیری نژاد مسئول نمایندگی این اداره کل در شهرستان آستارا اظهار داشت: این تور گردشگری در جهت آشنایی گردشگران با جاذبه های طبیعی این شهرستان راه اندازی شد تا به وسیله آن مسافران ورودی به آستارا بتوانند به صورت رایگان از خدمات این تور برای آستاراگردی استفاده کنند.

وی با تقدیر از همکاری شهردار آستارا در جهت راه اندازی این تور ، اذعان نمود: ایام نوروز فرصتی برای معرفی مناطق گردشگری آستاراست که تور نوروزی آستارا گردی برای دومین سال پیاپی گام موثری را در این راستا برداشته است.

وی افزود: این تور تا پایان نوروز همه روزه در دو نوبت صبح و عصر با بهره گیری از دو دستگاه مینی بوس در مسیرهای تعیین شده به ارائه خدمات لازم می پردازد.

امیری نژاد خاطرنشان کرد: طرح سالمسازی سفیر امید ، پارک ساحلی شریعتی شرقی ، مدرسه حکیم نظامی ، ساختمان چوبی گمرک ، بقعه پیرقطب الدین در روستای باغچه سرا ، بقعه شیخ محمود خیوی در روستای عنبران ، باغ چای ، تالاب استیل ، هتل اسپیناس ، باغ پرندگان و پناهگاه حیات وحش لوندویل از جمله جاذبه های طبیعی ، فرهنگی و تاریخی شهرستان آستاراست که توسط راهنمایان به مسافران معرفی می شود.

وی با بیان اینکه در نخستین روز از راه اندازی این تور حدود ۱۵۰ گردشگر با مناطق دیدنی آستارا آشنا شدند، گفت: تور آستاراگردی طی دو نوبت از مبدا طرح سالمسازی سفیر امید مسیرهای مورد نظر را طی می کند.

طبیعت زیبای اطراف دریاچه استیل، باغ پرندگان در ورودی شهر، پارک حیات وحش، نوار ساحلی آستارا، بازارچه مرزی و ساحلی، منطقه زیبای دربند ، گردنه حیران، باغ چای عباس آباد، بهشت کاکتوسها، آبشار لاتون، حوضچه های طبیعی لاتون، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه در کنار بقعه پیر قطب الدین صفوی، قلعه شیندان یا سندان، بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم در هفت کیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه های شهرستان آستارا محسوب می شود که همه ساله مسافران زیادی را راهی این گوشه از کشورمان می کند.

tel final1

Share