امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه

از مدیرکل اوقاف هیچ خیری ندیدیم/از اداره کل ارشاد نسیمی به بخش اسالم نوزید

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام جدائی با بیان اینکه از «مدیر کل اوقاف هیچ خیری ندیدیم »متذکر شد: هیچ اثری هم ندیدیم گر چه مورد لطف مسئول محترم اداره شهرستان هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام  اصغر جدائی در آخرین خطبه سال ۹۴ نماز جمعه اسالم با تاکید بر اهمیت صله رحم از دیدگاه روانشناسی اظهار کرد:یکی از کارهایی که نشانه ایمان بالا و سلامت نفس و کمال عقل انسان است ، عمل نیک صله رحم می باشد.صله رحم یعنی ارتباط و پیوند با اقوام و خویشاوندان که در قالب شکل های گوناگون نمود خارجی پیدا می کند.
jodaei
صله رحم ، بر اساس تحقیقات روانشناسی جزو نیاز های روانی انسان است

امام جمعه اسالم افزود:دنیای علم و روانشناسی هم به صله رحم توجه کرده و فواید و ثمرات زیادی را درموردش به اثبات رسانده اند.علم امروز ثابت کرده است که صله رحم در سلامت و آرامش روحی و بهداشت روانی انسان تاثیرات فراوانی دارد .صله رحم ، بر اساس تحقیقات روانشناسی جزو نیاز های روانی انسان است و برای رسیدن به تعادل روحی نقش مهمی دارد و نیاز عاطفی انسان را تامین می کند .
امام جمعه اسالم در ادامه گفت:اگر این نیاز های روحی تامین نشود در ارگانیسم روحی انسان اختلال ایجاد می شود .
وی با بیان اینکه صله رحم می تواند نقش تعیین کننده ای در تامین و ارضای انسان نظیر نیاز به محبت ,نیاز به وابستگی و تعلق به گروه و نیاز به بیان و ابراز خود داشته باشد اظهار کرد:صله رحم سریع ترین و طبیعی ترین شیوه برای تامین نیاز به ابراز خود و دسترسی به آثار و پیامد های مثبت آن است .وقتی جوان فرصتی برای ابراز خود داشته باشد ، افکار و عقاید جدید و اندیشه های نو و ابتکار و خلاقیت هم در کنارش تقویت می شود .

حجت الاسلام جدائی به خودکشی هزاران نفر در سراسر جهان به دلیل احساس تنهایی اشاره کرد و گفت:این افراد یا خودکشی می کنند یا دچار بیماری های روحی و روانی از جمله افسردگی می شوند و مجبورند هر روز یک مشت قرص و دارو بخورند.
وی افزود: صله رحم سبب می شود شخص به هنجار های اجتماعی دامن نزند و به خاطر حفظ آبرو و موقعیت خود در میان اقوام و فامیل اش ، از بسیاری از خلاف کاری ها و کار های زشت حیا کند .

وی ادامه داد:انسان موجودی اجتماعی است و برای رسیدن به اهداف خودش و کاهش موانع و مشکلات زندگی ، نمی تواند بدون همکاری و همیاری دیگران و بهره گرفتن از کمک های مادی و معنوی آن ها زندگی خود را نظم و نظام ببخشد .

امام جمعه اسلام در ادامه با قرائت حدیثی از امام صادق (ع) گفت:صله رحم خانه ها را آباد می کند و عمر را طولانی می کند ، هر چند عمل کنندگان به صله رحم ، مردمان صالحی هم نباشند ؛
وی در ادامه با اشاره به نزدکی به سال جدید شمسی گفت:ای مردم با یک عزم راسخ و همت بلند ، به همراه تمامی اعضای خانواده ، به دیدار اقوام برویم ، بنشینیم ، حال و احوال شان را جویا شویم  و آن هایی که تمکن مالی دارند ؛ عیدی هم بدهند .آن اقوامی که دور هستند به آن ها زنگ بزنیم ، پیامک زیبا بفرستیم و بالاخره یک حالی بپرسیم.بر ما واجب است که کدورت ها و کینه ها را دور بریزیم ، گذشت داشته باشیم ، و گذشته ها را فراموش کنیم.

نجف اشرف به یک هزارم آن چه باید باشد هنوز نرسیده است

حجت الاسلام جدائی در خطبه دوم  به بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان و نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اشاره کرد و با اشاره به سفر اخیر خود به کربلای معلی گفت:هفته گذشته توفیق یک سفر فوق العاده پر فضیلت، ارزشمند و بسیار معنوی نصیب بنده و تعدادی از برادران و خواهران بخش اسالم و تالش گردید.
وی افزود:در این سفر مهم و پر فضیلت تجربیات خوبی کسب کردیم ، غیر از لذت ها و بهجت های معنوی ، که نصیب همه کاروان شد ، همه ما به یک معنا قدر نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش تر فهمیدیم . با توجه به این که ماهانه میلیون ها تبعه خارجی با عنوان زائران حسینی از کشور های مختلف مخصوصا ایران اسلامی ، وارد کشور عراق می شوند ؛انتظار می رود که دولت عراق ، نسبت به زیبا سازی و نظافت محیط شهر های نجف اشرف ، کوفه و کربلای معلی و کاظمین اهتمام بیش تری داشته باشد؛ولی مع الاسف نجف اشرف که پایگاه تشیع و آبروی مسلمانان است ، به یک هزارم آن چه باید باشد هنوز نرسیده است.

حجت الاسلام جدایی اظهار کرد:خاک و زباله و ویرانه ها آن قدر زیاد بود که خیلی ها نمی توانستند باور کنند که این شهر ها از مدیریتی اصلا برخوردار باشند .سیم کشی برق این شهر ها از استاندارد روز صد سال فاصله داشت .البته ناگفته نماند که جنگ های پی در پی در عراق هم تاثیر زیادی در این ویرانی ها داشته و دارد ، در هر حال عراق یک کشور جنگ زده است.

اثری از کالاهای ایرانی در عراق دیده نشد

امام جمعه اسالم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: نکته بعد این بود که همه بازار ها انباشته بود از کالا های خارجی مخصوصا چین و ترکیه و خبری از کالا های ایرانی نبود ، هیچ خبری ! با این که هر هفته و بلکه هر روز هزاران زائر ایرانی وارد این کشور می شوند و کلی خرید می کنند ، جا دارد و لازم هم هست که به خاطر نزدیکی و دوستی و روابط حسنه این دو کشور ، مبادلات اقتصادی بین دو کشور ، بیش تر و قوی تر باشد .
وی افزود:حداقل هتل هایی که در اختیار شرکت های ایرانی است می بایست زائران ایرانی به خاطر تقویت تولید داخلی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی از غذا و ماست و دوغ و کره و پنیر و میوه های ایرانی ، استفاده می کردند ولی حتی به این مقدار اندک هم مبادله اقتصادی نداریم . به نظر بنده این مسائل نشانه ضعف ماست که نتوانستیم در کشور دوست و برادر عراق ، حضور اقتصادی پویا و جدی داشته باشیم .
حجت الاسلام جدایی خاطرنشان کرد: با این که نصف زائران کاروان ما مسن بودند ولی واقعا با انرژی معنوی و نشاط روحی خاصی مسیر های طولانی را می پیمودند و همدلی و همراهی کاروان هم مثال زدنی بود و این نشان می دهد که هر جا همدلی و هم نوایی باشد پیشرفت و رشد و ترقی هم ، همان جا خواهد بود.

وجدانم آرام است که در تحقق شعار سال گام های زیادی برداشتم

امام جمعه اسالم در بخش دیگریی از خطبه های نماز جمعه به شعار سال اشاره کرد و یادآور شد:بنده وجدانم آرام است که امسال توانستم بر اساس شعار سال قدم های زیادی در راستای همدلی و هم زبانی بردارم . در یک شهر کوچک اگر دو سه نفر روحانی با امام جمعه شان مثلا هم دل و همنوا نباشند ، قطعا در پیشرفت معنوی و دینی شهر خلل ایجاد می شود یا اگر مسئولین آن شهر با هم، هم دل و هم نوا نشوند در عمران و آبادانی شهر هم، خلل ایجاد می شود.

وی افزود:اکثر زائران کربلای حسینی امروز در نماز جمعه حضور دارند ، جا دارد از طرف این زائران بزرگوار و از طرف خودم از شما مردم عاشق و عاشورائی ، بابت بدرقه عاشقانه و استقبال عارفانه تقدیر و تشکر داشته باشم .انصافا این استقبال و بدررقه مردم یک حماسه بیاد ماندنی و شور و نشاط وصف ناپذیری بود که بایستی این مسیر را ادامه بدهیم .با توجه به تاثیرات و آثار و برکات سفر عشق کربلا جا دارد تمامی نهاد های دولتی و غیر دولتی ، خیرین و غیر خیرین ، برای استمرار این گونه سفر های معنوی ، با تمام توان به میدان بیایند و کمک کنند که بتوانیم عزیزان زیادی را به سفر اعزام کنیم .البته قبل از سفر کربلا ، سفر معنوی مشهد را هم داشتیم که به لطف الهی و با همت سرکار خانم آقانوری و سرکار خانم ایمانی ، توانستیم ۴۴ نفر از عزیزان عاشق اسالمی را به مشهد مقدس به صورت رایگان اعزام کنیم .از تمامی خیّرین گمنامی که در قم ، تهران و مشهد اسباب این سفر را فراهم کردند ، تقدیر و تشکر می کنم.در ضمن از سردار عبدالله پور، سردار بزرگوارم و جناب سرهنگ منشوری، بابت یک و نیم میلیون تومان مساعدت مالی تقدیر و تشکر می کنم.

با تمام وجود با پدیده بی حرمتی به ایام الله مبارزه خواهم کرد

حجت الاسلام جدائی با اشاره ایام فاطمیه گفت:متاسفانه امسال به خاطر هم زمانی فاطمیه اول با ایام انتخابات ، فاطمیه اول کمی مظلوم واقع شد.اما به فضل الهی سعی ما بر این خواهد بود که سال آینده عزای حضرت فاطمه زهرا (س) را همزمان مثل شب عاشورا در همه مساجد برپا کنیم.از همین الآن از هیئت امنای همه مساجد می خواهم که برای سال آینده ، شب شهادت و شام غریبان شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خودشان را آماده کنند.

وی با تاکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه گفت:متاسفانه خبر دار شدم که در بعضی از مناطق بخش و حتی شهرستان در شب شهادت و روز شهادت مراسم عروسی بر پا شده ، این کار عین بی حرمتی و بی ادبی به محضر بی بی دو عالم و به محضر امامان معصوم و امام زمان هست.
امام جمعه اسالم متذکر شد:من این بی حرمتی ها را تحمل نمی کنم ،و از نهاد های مربوطه انتظار داشتیم که در این رابطه برخورد جدی می کردند و اجازه چنین جسارتی را به چنین افرادی که بعضا چهره وهابی را هم داشتند ، ندهند .پیشنهاد بنده این است که اداره اماکن و نیروی انتظامی لیست ایامی که در آن شب ها و روز ها عزای دینی و عمومی هست به همه مراکز اعلام کنند. و حتی در منازل هم اجازه چنین گستاخی هایی به کسی داده نشود .اداره ارشاد هم بایستی به ارکست ها و خواننده ها این لیست را بدهد و تذکر بدهد که در چنین ایامی دعوت ها را قبول نکنند .از این به بعد ، بنده در این امور کوتاه نخواهم آمد و با تمام وجود با این پدیده بی حرمتی به ایام الله مبارزه خواهم کرد.

حجت الاسلام استاد جدائی در خصوص ایام عید نوروز عنوان داشت:امروز آخرین خطبه نماز جمعه سال ۹۴ است ، انگار همین دیروز بود که اولین خطبه سال ۹۴ را می خواندیم ، قرآن هم می گوید وقتی در روز قیامت انسان ها یکدیگر را می بینند می گویند : دنیا چه زود گذشت ، نصف روز بود یا یک روز؟ یک سال از عمر ما کم شد ، برای عده ای یک سال هم به اعمال نیک و حسنات و خوبی ها و عبادات و عزاداری هایشان اضافه شد. برای یک عده ای هم یک سال به گناهان و معاصی و غفلت ها و دلبستگی های شان به دنیا ، اضافه شد.

گلایه از وعده و وعیدهای مدیرکل ورزش و جوانان/مردم بخش ها هم ایرانی هستند

وی افزود:البته در این یک سال خیلی ها به ما کمک کردند ، چه مراجع عظام تقلید ، چه هیئت امنای مساجد ، چه بعضی از خیرین ، چه بسیج و سپاه و بعضی نهاد ها و چه عده ای از جوانان دفتر و چه شما مردم عزیز و مومن که با حضور گرم و صمیمی و نورانی تان ، روح امید را در قلب ضعیف بنده حقیر ، دمیدید ؛از همه شما تقدیر و تشکر می کنم ، در این یک سال شهر ما از لحاظ عمرانی هم پیشرفت های خوبی داشت ، گرچه لازم بود ولی کافی نبود.

امام جمعه اسالم با گلایه از برخی ادارات اظهار داشت:بنده خبر ندارم که از بودجه هایی که برای بعضی از ادارات تخصیص داده می شود ، چند ریالش به بخش اسالم ، بزرگترین بخش شهرستان تالش ، داده می شود اما در شهریور ماه به بعضی از نهاد ها زنگ زدم مثلا ورزش و جوانان ، گفتند که هنوز بودجه نرسیده ، بعدش هم خبری نشد.دیروز هم در آخرین پیگیری بعد از چندین بار تماس و وعده کمک توسط مدیر کل ، گفتند : انشاء الله سال بعد .به مدیر کل ورزش و جوانان گفتم : حداقل به اندازه یک قطره چکان بودجه به یک بخش ۴۲ هزار نفری اختصاص داده نمی شود ؟
وی ادامه داد:ورزشکاران ما که به لیگ های کشوری دست یافته اند ، هم چنان درگیر مشکلات مالی هستند .ای کاش در این بودجه هایی که چندین ماه طول می کشد که به تصویب برسد ، قید شود که بخش ها هم جزو مناطق کشور و شهروندان بخش ها هم ایرانی هستند.

از مدیرکل اوقاف هیچ خیری ندیدیم /از اداره کل ارشاد هم هیچ نسیمی به بخش اسالم نوزید

حجت الاسلام جدائی با بیان اینکه از «مدیر کل اوقاف هیچ خیری ندیدیم »متذکر شد: هیچ اثری هم ندیدیم گر چه مورد لطف مسئول محترم اداره شهرستان هستیم.

وی افزود:از اداره کل ارشاد هم هیچ نسیمی به بخش اسالم نوزید ؛انتظاراتمان از رئیس کمیته امداد شهرستان هم برآورده نشد. البته مورد لطف رئیس کل سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور قرار گرفتیم.

امام جمعه اسالم گفت:در زمینه های آسفالت جاده ها ، پیشرفت خوبی شد و اداره برق هم حرکت های خوبی داشت ؛ و در بعضی روستا ها گاز کشی شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتخابات پر شور و نشاط بدون درگیری و آرامی را سپری کردیم

حجت الاسلام جدائی به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت:در سال جاری انتخابات بسیار مهمی را سپری کردیم که انصافا انرژی بسیار زیادی را از عوامل شورای نگهبان و فرمانداری و فرماندار محترم گرفت ، و به لطف الهی و به مدیریت خوب مسئولین ، انتخابات پر شور و نشاط بدون درگیری و آرامی را سپری کردیم ، البته کم و بیش تخلفاتی هم داشتیم ولی روی هم رفته به خیر و خوشی سپری شد.

امیدوارم سال آینده سال فقرزدایی, دفع بیکاری و مبارزه با فساد باشد

وی افزود:در ضمن خیلی ها سال گذشته کنار ما بودند و دیگر امروز نیستند ، روحشان به ملکوت آسمان ها پر کشید؛ خداوند روحشان را شاد کند و بر آن ها رحمت آورد.

حجت الاسلام جدائی با تبریک پیشاپیش حلول سال جدید به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نوروز اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند«نوروز برای ما عبادت است مردم این روز ها را بهانه ای برای دید و باز دید و رفع کدورت ها وکینه ها و محبت به یکدیگر قرار می دهند. این همان برادری و عطوفت و همان صله رحم اسلام است . بسیار خوب است ، عید نوروز چیز خوبی است ، وسیله ای است که با آن دل ها شاد می شود ، انسان ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، صله رحم می کنند.»

امام جمعه اسالم در پایان گفت:انشاالله سال آینده برای کشور ما سالی پر از پیشرفت و ترقی و آبادانی و توسعه و تولید و سالی پر از نورانیت و روحانیت و معنویت و صفای باطن بیش از پیش برای همه شهروندان ایرانی باشد و امیدوارم سال آینده سال فقر زدایی و سال دفع بیکاری و مبارزه با فساد و تبعیض باشد.سالی بدون طلاق ، سالی بدون درگیری ، بدون قتل ، بدون دزدی ، بدون تخلف ، سال خلوت دادگاه ها و دادسرا ها ، سال خلوت زندان ها ، بیمارستان ها و درمانگاه ها و تیمارستان ها ، مطب پزشکان و داروخانه ها و آزمایشگاه ها و پزشکی قانونی ها باشد. سال ظهور امام زمان باشد.

tel final1

Share