امام جمعه انزلی

کسی که رای می فروشد جاهل است،کسی که رای می خرد متخلف است و اگر مسئولی ببیند و برخورد نکند خائن است/رای جمع کردن با موسیقی کار بسیار زشتی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجه الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به برخی از ناهنجاری های انتخاباتی نیز اشاره و متذکر شد : هر کسی که رای می فروشد جاهل است ، هر کسی که رای می خرد متخلف است و اگر مسئولی ببیند و برخورد نکند خائن است لذا تخلف، تخلف بوده و باید با آن برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجه الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به اهمیت انتخابات آتی اظهار کرد : انتخابات از منظر داخلی و خارجی بسیار اهمیت دارد فلذا کاندیدهای محترم شرایط هرچه با شکوه تر شدن آن را ایجاد و قوانین را رعایت کنند.

shams_2016-02-20_18-55-19وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص حضور تمامی اقشار جامعه در انتخابات تصریح کرد : در دوره های گذشته تاکیدات رهبری بر «حضور حداکثری» بوده است اما در این انتخابات بر حضور همگانی (به معنای حضور تمامی اقشار با تمامی سلایق ) تاکید دارند و قطعا باری دیگر مردم همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت رهبری را اجابت می کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بعضی ها هم نوا با دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم هستند افزود : نظام اسلامی تابع حضور مردم و آرا مردم است لذا حضور آنان می تواند اثر گذار باشد و همان گونه که رهبری می فرمایند همراهی حضور و همراهی مردم با نظام، سلاح بزرگ ماست و برنده تر و بالاتر از بمب اتمی است.

هیچ چیز نباید مردم را برای شرکت در انتخابات دلسرد کند 

شمس الدین همچنین اضافه کرد : هیچ چیز نباید مردم را برای شرکت در انتخابات دلسرد کند ولو کسانی را که کاندید مورد نظرشان تایید نشده است .

وی به مسئله نفوذ در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت : چند روزی است که رسانه های انگلیس مزدور و خبیث بر علیه برخی از برزگان علنا تبلیغ می کند و می گوید که به چه کسی رای دهید و یا ندهید که موضوع بیان شده نشان دهنده این است که آنان بر این حقیقت که مردم انتخاب کننده نهایی در ایران هستند ایمان دارند و می دانند انتخابات در ایران سالم برگزار می شود.

وی دیگر دلیل نفوذ دشمن در کشور را خرج کردن فراوان و وعده وعید ها دانست و خاطر نشان کرد : انسان صالح و اصلح نیاز ندارد که پول بدهد، خرج کند و وعده و وعید بدهد ، اگر کسی این چنین اقداماتی کند ناصالح است.

خطیب جمعه بندرانزلی همچنین اظهار کرد: انتخاب فردی ناکارآمد ولو مومن باعث جلوه کردن مجلسی ناکارآمد می شود که دشمن بر روی این افراد نیز سرمایه گذاری خواهد کرد.

 حجه الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به برخی از ناهنجاری های انتخاباتی نیز اشاره و متذکر شد : هر کسی که رای می فروشد جاهل است ، هر کسی که رای می خرد متخلف است و اگر مسئولی ببیند و برخورد نکند خائن است لذا تخلف، تخلف بوده و باید با آن برخورد شود.

رای جمع کردن با موسیقی کار بسیار زشتی است 

وی با تاکید بر اینکه کاندیدها باید با رعایت قانون و شئونات اسلامی در این رقابت شرکت کنند تصریح کرد: شما کاندیدها برای مجلس شورای اسلامی ، برای دفاع از حق مردم وارد صحنه انتخابات شده اید اگر بخواهید با موسیقی و کارهای خلاف شان رای جمع کنید این کار معنا ندارد ، کار بسیار زشتی است.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه اضافه کرد: در این یک روز گزارشان فراوانی از سوی مردم و مسئولان به بنده شده است ، من واقعا از بعضی کاندید ها توقع نداشتم که ستادشان اینگونه با موسیقی همراه باشد ، پخش موسیقی ولو مجاز توجیهی ندارد ، حتی فیلم های این ستاد ها را بنده دیده ام و اینها شایسته شهری که زن و مردم و جوانش در لسان رهبری قهرمان لقب گرفته اند و ۴۱۱ شهید را نثار انقلاب کرده اند نیست ، خظاب من به برخی از کاندید ها هست ، این تذهبوا؟

کاندید ها در تبلیغات خود اسراف نکنند ، مردم می بینند و می فهمند

حضرت حجه الاسلام والمسلمین شمس الدین به اسراف در تبلیغات انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت : کاندید ها در تبلیغات خود اسراف نکنند ، مردم می بینند و می فهمند ، این همه اسراف برای چیست؟

حفظ حرمت و جایگاه ایام فاطمیه و تقارن آن با ایام انتخابات دیگر موضوعی بود که وی به آن اشاره و تاکید کرد : مردم از این رفتارها در این ایام نگرانند فلذا من در دیدار با تمامی کاندیدا ها نیز تذکر دادم ، برخی کاندیدها که میتینگ ها و تجمعات می گذارند اقداماتی را در آن جا انجام می دهند که فرهنگ جامعه را به سمت غرب می کشاند.

خطیب جمعه بندرانزلی همچنین نقش مردم در نهی از منکر را نیز مهم و تاثیر گذار بر شمرد و تصریح کرد : فقط مراجعه به مسئولین کار گشا نیست مردم خود نیز باید نهی از منکر کنند.

بارها گفته ام که من به هیچ کدام از کاندیدها نظر شخصی ندارم / از تهمت ها نمی گذرم

حضرت حجه الاسلام والمسلمین شمس الدین به شایعات ایجاد شده در خصوص دخالت خود در تایید و یا رد صلاحیت افراد خاص نیز اشاره کرد وافزود : دفتر ما ، مجموعه ستاد نماز جمعه ، قانونا مجاز به تبلیغ له یا علیه کسی نیستند و بارها گفته ام که من به هیچ کدام از کاندیدها نظر شخصی ندارم .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولان برگزاری انتخابات گفت : مسئولان انتخابات شهرستان ملاکشان در عمل قانون باشد و آن را اجرا کنند و از هیچ کس و از هیچ رجز خوانی ای نترسند.

امام جمعه بندرانزلی همچنین به ایجاد ستاد رسیدگی تخلفات انتخاباتی در دادگستری نیز اشاره کرد و یاد آور شد: مردم اگر در زمان انتخابات شاهد تخلفی بودند به دادگستری مراجعه و آن را به ستاد رسیدگی به تخلفات گزارش کنند.

حضرت حجه الاسلام والمسلمین شمس الدین در جمع کثیری از نماز گذاران به انتخابات خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت : کار خبرگان کار سنگین و خطیری است ، اگر در خبرگان دشمن نفوذ کند برای انتخاب رهبری کسی نمی تواند از آن جلوگیری کند جز مردم، فلذا شما مردم افراد عالم ، باتقوا ، انقلابی ، ولایی و ساده زیست را انتخاب کنید و این معیارها را ملاک انتخاب خود قرار دهید.

وی اضافه کرد : مردم گیلان ۴ سهمیه برای مجلس خبرگان رهبری دارند اگر کسی یک نفر و یا دو نفر را انتخاب کند به وظیفه خود کامل عمل نکرده است .

نماینده اصلح باید به معنای واقعی انقلابی ، ولایتمدار و صادق باشد 

معیار های نماینده اصلح در مجلس شورای دیگر موضوعی بود که حضرت حجه الاسلام والمسلمین شمس الدین آن را بسیار مهم برشمرد و افزود : نماینده باید مومن و خداترس باشد ، مسلمان اسمی به درد نمی خورد ، نماینده باید حلال و حرام الهی را رعایت کند ، باید به معنای حقیقی انقلابی باشد ، برای مردم کار کند ، بداند که وقتی به عنوان نماینده انتخاب شد در قبال کسی که به او رای هم نداده مسئول است .

وی اضافه کرد : مردم باید فردی را انتخاب کنند که توان نمایندگی و دفاع از حقوق مردم را داشته باشد ، نماینده مجلس کارش قانون گذاری است ، چه کسی باید به داد این تالاب برسید ؟ چه کسی باید مشکلات ورزش این شهر را دنبال کند ؟ ، نماینده باید ایجاد وحدت کند ، معتقد به مشورت باشد ، خودش را عقل کل نداند ، در چارچوب قانون وظایفش را انجام دهد ،دخالت در همه امور نکند ، روحیه تواضع داشته باشد .

امام جمعه بندرانزلی همچنین گفت : بعضی ها مردم را فقط برای انتخابات می خواهند و بعد از اینکه رای آوردند دیگر به مردم کاری ندارد.

وی همچنین در پایان سخنان خود به معنای واقعی ولایتمداری نیز اشاره کرد و گفت : نماینده باید ولایتمدار و صادق باشد ، نماینده ولایتمدار باید در اجرایی شدن توصیه های رهبری از جمله در مورد رفع تصرفات غیر قانونی اراضی جلو دار باشد فلذا بر شما مردم واجب است که ببینید کدام کاندید این ویژگی ها را دارد و به او رای دهید.

tel final1

Share