عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف خرید خدمت سربازی:

پیشنهاد پرداخت ماهانه یک میلیون تومان به سربازان مشمول/ مشتاقان به خرید خدمت ماهانه ۵ میلیون تومان پرداخت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو هیات رئیسه مجلس سیاست فعلی دولت در خدمت سربازی مشمولان غایب را ناعادلانه خواند و گفت: دولت باید برنامه ریزی مشخصی را برای خرید خدمت سربازی در نظر بگیرد تا موجب تبعیض بین مشمولان سربازی نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از خانه ملت ،عضو هیات رئیسه مجلس سیاست فعلی دولت در خدمت سربازی مشمولان غایب را ناعادلانه خواند و گفت: دولت باید برنامه ریزی مشخصی را برای خرید خدمت سربازی در نظر بگیرد تا موجب تبعیض بین مشمولان سربازی نشود.

۲۰۱۶۰۱۱۰۶۲۰۰۷۶۶۱۰۸_Origعبدالرضا مصری ، با یادآوری پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۵ برای خرید خدمت سربازی مشمولان با ۵ سال غیبت، افزود: به طور مشخص اعتقادی به ارایه امتیاز به مشمولان غایب ندارم و معتقدم اگر مازاد نیروی انسانی برای سربازی داریم باید برنامه‌ریزی درستی برای آن داشته باشیم چراکه در تعیین تکلیف غایبان سربازی به صورت سالانه عدالت اجتماعی نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف خرید خدمت سربازی، ادامه داد: در این زمینه باید کسانی که نمی خواهند به خدمت سربازی بروند باید حقوق ۵ سرباز را تامین کند و کسانی که سربازی می‌روند برابر حداقل حقوق و دستمزد مزد بگیرند به عنوان مثال در مدت سربازی هر فرد، به وی ماهانه یک میلیون تومان حقوق دهیم و اگر کسی تمایلی به گذراندن این دوران ندارد ماهانه ۵ میلیون تومان به ازای هر سرباز پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: با این پیشنهاد کسانی که به سربازی می‌روند از حداقل معیشت زندگی برخورداند و کسانی هم که تمکن مالی دارند می‌توانند دوران خدمت سربازی خود را خریداری کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، یادآور شد: سیاست فعلی، سیاست تشویق متخلفان و تبعیض است به گونه‌ای که مشمولان با ۵ سال غیبت، به راحتی می‌توانند مبلغی ناچیزی پرداخت و خرید خدمت کنند که این نوعی بی‌عدالتی است چراکه حتی مبلغ در نظر گرفته شده برای خرید دوران سربازی نیز متفاوت است بدان معنا که میزان ثروت فردی که دارای مدرک دیپلم است اهمیت نداشته و وی بر اساس میزان تحصیلات خود پول پرداخت می‌کند.

مصری افزود: ما این پیشنهادات را در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی مجلس مطرح خواهیم کرد تا به نتیجه واحد و مشخصی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان برآوردی که از مراجعه غایبان سربازی صورت گرفت محقق نشد، تاکید کرد: گرچه تا پایان سال فرصت برای خرید خدمت سربازی وجود دارد اما تاکنون ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر برای خرید دوران سربازی مراجعه کرده‌اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: چرا باید قوانین مرتب در کشور تغییر کند درحالی که می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق قانونی را مصوب کرد که تا سال‌ها بسیاری از امور بر اساس آن پیش رود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دولت در لایحه بودجه ۹۵ پیشنهاد داده مشمولان دارای بیش از ۵ سال غیبت، با پرداخت جریمه می‌توانند از خدمت وظیفه عمومی معاف شوند.

tel final1

Share