با حضور سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار گیلان

سرکنسول جدید روسیه در رشت معرفی شد/ آمادگی لازم برای سفر گردشگران گیلانی به روسیه و بالعکس وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار گیلان،کنسانتین آلکسیف را به عنوان سرکنسول جدید روسیه در رشت معرفی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار گیلان،کنسانتین آلکسیف را به عنوان سرکنسول جدید روسیه در رشت معرفی کرد.

IMG_9329_0 دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار مجدد سفیر روسیه در کشورمان در سال جاری و ضمن قدردانی از خدمات شایسته ی آقای بارانف سرکنسول سابق روسیه در رشت گفت: از حضور کنستانتین آلکسیف در گیلان برای گسترش روابط و ایجاد زمینه های متقابل بین دو کشور استقبال می کنیم.

وی به فضای خوب موجود بین ایران و روسیه پس از سفر  رئیس جمهور روسیه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و افزود: قطعاً در فضای پس از برداشته شدن تحریم ها و شرایط منطقه، گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بیش از پیش خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای ویژه روسیه در حل و فصل موضوع هسته ای افزود: امیدواریم از شرایط ایجاد شده اجرایی شدن برجام  دو کشور بالاترین بهره را ببرند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در حال حاضر گامهای خوبی در ارتقاء سطح روابط بین دو استان از جمله راه اندازی سرای تجاری در آستراخان،برگزاری نمایشگاه های مختلف و ساخت مجسمه عمر خیام برداشته شده است.

وی خواستار ایجاد انسجام لازم استان گیلان در مسیر روابط با کشور روسیه شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنستانتین آلکسیف نمایندگی سفارت روسیه در چند استان کشور را بر عهده دارند می توانند با هماهنگی نمایندگی وزارت خارجه در گیلان اقدامات بین استانها با کشور روسیه را به صورت منسجم تر هدایت کنند.

استاندار گیلان افزود: پتانسیل های بسیار خوبی در منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و منطقه ویژه آستارا وجود دارد که می تواند در بالا بردن سطح روابط تجاری بسیار موثر باشد.

وی به ظرفیت بالای تولید مواد پروتئینی ، لبنی ، مرکبات و کیوی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: از بخش استاندارد کشور روسیه و استان آستراخان برای بازدید از مراکز بهداشتی و صنعتی گیلان دعوت می کنیم تا در خصوص بالا بردن سطح صادرات محصولات گیلان به روسیه تبادل نظر کنیم.

دکتر نجفی فضای اعتماد و تفاهم بین دو ملت را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: آمادگی لازم برای سفر گردشگران گیلانی به روسیه و بالعکس وجود دارد.

وی به برقراری پرواز تهران آستراخان با کمک وزارت صنعت،معدن و تجارت در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به اینکه پرواز رشت آستراخان در دو دهه قبل برای مدت محدودی برقرار شد و مورد استقبال دو طرف قرار گرفت در تلاشیم تا این پرواز به صورت پرواز تهران رشت آستراخان باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در بحث مسافربری دریایی نیز از طریق کشتیرانی انزلی برای سفر گردشگران آمادگی خود را اعلام می کنیم.

در این دیدار سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران ضمن معرفی کنستانتین آلکسیف به عنوان سرکنسول جدید روسیه در رشت گفت: امیدوارم حضور سرکنسول جدید در رشت ضمن همکاری لازم با مدیران استانی در ارتقاء سطح روابط موثر باشد.

لوان جاگاریان به دیدار صمیمی رییس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و افزود: این ملاقات ها یک صفحه ی جدیدی در روابط دو  طرف ایجاد کرده است.

وی بر ضرورت فراهم کردن روابط بیشتر مقامات عالی رتبه دو  کشور تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به ارتقاء سطح روابط در ماه های اخیر شاهد رفت و آمدهای مختلف مقامات دو  کشور هستیم.

سفیر روسیه در ایران به صدور ۳۳ هزار و ۵۰۰ روادید برای گردشگران ایرانی اشاره کرد و گفت: با توجه به ممنوعیت سفر به کشور ترکیه گردشگران زیادی از کشور روسیه به ایران سفر خواهند کرد.

وی همچنین به ممنوع شدن صادرات میوه و سبزیجات از ترکیه به روسیه اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک با تصمیمات مثبت از سوی ۲ طرف سطح صادرات فی ما بین بیش از پیش افزایش یابد.

در ادامه این دیدار سرکنسول جدید روسیه در رشت نیز با ابراز خرسندی از حضور در استان گیلان گفت: آمادگی خود را برای توسعه ی روابط در بخش های مختلف اقتصادی،تجاری،گردشگری و بخش های دیگر بین دو کشور اعلام می کنم.

وی افزود: امیدوارم از پتانسیل های بالای اقتصادی و فرهنگی موجود در گیلان در جهت تأمین منافع دو کشور بهره لازم را ببریم.

tel final1

Share