بازدید رئیس سازمان نقشه برداری کشور از منطقه آزاد و بندر انزلی:

ایجاد اولین ایستگاه دائمی نقشه برداری ساحلی شمال کشور در منطقه آزاد انزلی/ایجاد مراکز اندازه گیری و ارزیابی شرایط محیطی دریا در دریای کاسپین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،علیرضا آزموده اردلان رئیس سازمان نقشه برداری کشور در دیدار با رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان از برنامه های این سازمان برای ایجاد اولین ایستگاه دائمی جی پی اس ( GPS ) ساحلی شمال کشور در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ،علیرضا آزموده اردلان رئیس سازمان نقشه برداری کشور در دیدار با رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان از برنامه های این سازمان برای ایجاد  اولین ایستگاه دائمی جی پی اس ( GPS ) ساحلی  شمال کشور در منطقه آزاد انزلی خبر داد.

Mr-masror-&-rais-sazman-naghshe-bardari-1-1394.11.28مسرور در این دیدار با اشاره به برنامه های این سازمان در احداث مجتمع بندری کاسپین، بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و تو ضیحاتی در خصوص مشخصات زیر ساخت ها و ظرفیت های منطقه ارائه و اظهار داشت :منطقه آزاد انزلی با مساحت ۹۴۰۰ هکتاری از لحاظ حمل و نقل و ترانزیت بین المللی در موقعیت استراتژیکی  قرار دارد .

مسرور با اشاره به اینکه این منطقه بر مبنای طرح جامع مصوب و نقشه راه تدوین شده در مسیر توسعه  قرار دارد تصریح کرد : این سازمان ایجاد تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات و بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین را در دستور کار دارد.

مسرور از پیشنهاد سازمان نقشه برداری کشور برای عقد تفاهم نامه با این سازمان به منظور احداث اولین ایستگاه دائمی ساحلی شمال کشور در منطقه آزادانزلی استقبال کرد و افزود : در راستای اندیشه این سازمان برای تبدیل این منطقه به هاب ترانزیتی دریای خزر از همراهی و همکاری سازمان نقشه برداری کشور برای پیش بینی  نیازهای لازم برای تردد کشتی ها، احداث  زیر ساخت های مورد نیاز در حوزه های مباحث فنی ، شناخت جریان های دریایی و نصب ایستگاه های نقشه برداری و مطالعات دریایی استقبال می کنیم.

دکتر علیرضا آزموده اردلان نیز در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: سازمان نقشه برداری بعنوان بازوی فنی سازمان برنامه ریزی کشور، با توپوگرافی بستر دریا می تواند موقعیت های مناسب احداث سازه ها را تعیین کند.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور همچنین به ایجاد مراکز اندازه گیری و ارزیابی شرایط محیطی دریا جهت تردد کشتی های تجاری و تفریحی در خزر اشاره و خاطر نشان کرد : نقشه برداری در تمام امور از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا امنیت تجارت و گردشگری در حوزه کشتیرانی و سایر بخشهای اقتصادی و بازرگانی را فراهم می کند .

وی افزود: با داشتن یک نقشه مناسب و مطمئن ، تصمیم گیری برای فعالیت های مختلف هدفمند خواهد بود.

وی تاکید کرد : منطقه آزاد انزلی با توجه به پتانسیل های موجود به ویژه دریای خزر، می تواند بصورت یک مسیر تزانزیتی در رشد اقتصادی منطقه نقش آفرینی کند.

Mr-masror-&-rais-sazman-naghshe-bardari-2-1394.11.28 (1)وی با تاکید بر این که منطقه آزاد انزلی با ایجاد مجتمع بندری کاسپین  می تواند تاثیر بسزایی در افزایش میزان واردات و صادرات داشته باشد، افزود: درصورت اتصال حمل و نقل ریلی به این بندر و اتصال آن به کشورهای دیگر ، این منطقه به یکی از کانون های مهم تجاری و حمل و نقل کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با بیان این که دریانوردی زمان حمل و نقل کالا را بسیار کوتاه و تجارت را به صرفه می کند، متذکر شد: این امر می تواند موجب جذب سرمایه های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش ساخت اسکله و فعالیت های دریانوردی باشد .

در جریان بازدید رئیس سازمان نقشه برداری کشور از منطقه آزاد انزلی، مقرر شد بین سازمان منطقه آزاد انزلی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان نقشه برداری کشور تفاهم نامه های همکاری منعقد شود.

گفتنی است بازدید از مجتمع بندری کاسپین، محدوده بندری و فازهای تجارت و گردشگری منطقه از دیگر بخشهای حضور دکتر علیرضا آزموده اردلان در گیلان بود که معاونین و مدیران سازمان سازمان نقشه برداری کشور و معاونین سازمان مدیریت و برنامه گیلان ایشان را همراهی می کردند.

ایجاد مراکز اندازه گیری و ارزیابی شرایط محیطی دریا

۸d6401fb-b0c0-43d0-8f33-31a1bfb63856همچنین سید علی نعیمی مدیر کل بنادر و دریانوردی در جلسه و بازدید علیرضا آزموده اردلان، رئیس سازمان نقشه برداری کشور اظهار داشت: بندرانزلی به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیایی، نقش مهمی در تسهیل تبادل کالاهای تجاری به‌ویژه در بخش های سوخت، آهن‌آلات، چوب و غلات رادر منطقه ایفا می‌نماید. استقرار نظام‌های نوین مدیریتی و رعایت اصول مشتری مداری در این بندر موجب گردیده است تا بخش‌های دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر خدمات مورد انتظار مشتریان را در کمترین زمان ممکن و با شرایط مطلوب ارائه نماید.

علیرضا آزموده اردلان نیز اظهار کرد: سازمان نقشه برداری بعنوان بازوی فنی سازمان برنامه ریزی کشور، با توپوگرافی بستر دریا می تواند موقعیت های مناسب احداث سازه ها و کشتیرانی را تعیین کند. وی ادامه داد: به دلیل وجود جریان های بسیار قوی در خزر و اهمیت جریان سنجی در این دریا به منظور کاهش مخاطرات دریانوردی و کشتیرانی، نیاز به اطلاع از نوع حرکت و رژیم جریان های دریایی وجود دارد که در تفاهم نامه میان طرفین منعقد خواهد شد. رئیس سازمان نقشه برداری کشور همچنین به ایجاد مراکز اندازه گیری و ارزیابی شرایط محیطی دریا جهت تردد کشتی های تجاری و تفریحی در خزر اشاره و اضافه کرد: نقشه برداری در تمام امور از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا امنیت تجاری و گردشگری در زمینه کشتیرانی و سایر حوزه های اقتصادی و بازرگانی را فراهم می کند . وی افزود: با داشتن یک نقشه مناسب و مطمئن ، تصمیم گیری برای فعالیت های مختلف هدفمند خواهد بود.
آزموده اردلان خاطرنشان کرد: سازمان نقشه برداری کشور در راستای دوام و پایداری بیشتر ساخت و سازهای مربوط به دریانوردی از جمله اسکله ها با دقت نظر ویژه ای عمل می کند.
وی تاکید کرد : بندر انزلی با توجه به پتانسیل های موجود بویژه دریای خزر، می تواند بصورت یک مسیر تزانزیتی در رشد اقتصادی منطقه نقش آفرینی کند. وی با تاکید بر این که بندرانزلی با طرح و توسعه موجود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش میزان واردات و صادرات داشته باشد، افزود: درصورت ایجاد حمل و نقل ریلی و اتصال آن به کشورهای دیگر ، این منطقه به یکی از کانون های مهم تجاری و حمل و نقل کشور تبدیل خواهد شد. رئیس سازمان نقشه برداری کشور با بیان این که دریانوردی زمان حمل و نقل کالا را بسیار کوتاه و تجارت را با صرفه می کند، متذکر شد: این امر می تواند موجب جذب سرمایه های خارجی برای سرمایه گذاری در بخش ساخت اسکله و فعالیت های دریانوردی باشد .

در بازدید علیرضا آزموده اردلان رئیس سازمان نقشه برداری کشور از بندر انزلی، مقرر شد بین بنادر و دریانوردی گیلان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ، سازمان نقشه برداری کشور و سازمان منطقه آزاد انزلی ، تفاهمنامه های همکاری منعقد شود.

tel final1

Share