وزير امور خارجه

تحریم‌ها امروز لغو خواهد شد/بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می شود/ظریف:وقت رهایی از شر خشونت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفت و گو هایی هم با امانو ،کری و موگرینی خواهد داشت. وزیر امور خارجه گفت: امروز با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از ان یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می شود.

محمد جواد ظریف در فرودگاه وین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک ،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفت و گو هایی هم با امانو ،کری و موگرینی خواهد داشت. وزیر امور خارجه گفت: امروز با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از ان یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می شود.

امروز قرار است بیانیه رسمی اجرایی برجام در وین قرائت شود. محمد جواد ظریف و تیم مذاکره کننده ایرانی صبح امروز راهی وین شدند و دقایقی پیش به فرودگاه این شهر رسیدند تا در کنار فدریکا موگرینی و سران سایر کشورهای بیانیه اجرایی شدن برجام را قرائت کنند.
محمد جواد ظریف صبح روز شنبه در بدو ورود به وین در پاسخ به این پرسش که برداشته شدن تحریم‌ها چقدر بعد از روز اجرا تضمین شده است گفت: کسانی هستند که همیشه صلح را تهدید موجودیت‌شان می دانند و اینها همیشه مخالف بوده و به این مخالفتشان ادامه خواهند داد. وزیر خارجه کشورمان گفت: امروز روز خوبی برای مردم ایران است و تحریم‌ها امروز لغو خواهد شد.  همچنین امروز روز خوبی برای منطقه است. منطقه ما از سایه یک درگیری بی مورد که می توانست نگرانی ایجاد کند با برجام رها شده و می تواند بدون غبارهای خطرناک که به دلیل تبلیغات منفی علیه برنامه هسته ای شکل گرفته حرکت صلح طلبانه ایجاد کند. وزیر خارجه گفت: امروز یک روز خوب برای دنیاست چراکه ثابت شده مشکلات مهم را می توانیم از طریق دیپلماسی حل کنیم نه تهدید و فشار و قطعا از این جهت امروز روز مهمی است.

وزیر امور خارجه همچنین گفت امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفت و گو هایی هم با امانو ،کری و موگرینی خواهد داشت. وزیر امور خارجه گفت: امروز با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی  برجام اجرایی خواهد شد و پس از ان  یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می شود. ظریف روز شنبه در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران افزود: چون آنچه که برجام را اجرایی میکند  گزارش مدیر کل است اما برای اعلام اهمیت این واقعه بیانیه ای هم خوانده خواهد شد.  وی درباره برنامه های امروز خود گفت: دیدار با مدیر کل  آژانس است , اعلام اجرای برجام و دیدار های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا سایر وزرای خارجه از جمله آقای کری خواهیم داشت. وزیر امور خارجه گفت: این ملاقاتها برای  اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که امریکا یی ها اعلام کردند انجام داده اند.

محمد جواد ظریف در فرودگاه وین

محمد جواد ظریف در فرودگاه وین

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که بعد از اجرای برجام جمهوری اسلامی ایران چه اهداف و اقداماتی را در منطقه دنبال می‌کند گفت: بعد از اجرای برجام زمینه خوبی ایجاد می‌شود برای همکاری گسترده‌تر در منطقه برای خطر عمده‌ای که منطقه ما را تهدید می‌کند و آن هم خطر تروریست و افراط‌گرایی است. ظریف اظهارداشت: ما این آمادگی را داریم و امیدواریم که سایر همسایگان ما در منطقه و جامعه بین‌الملل برای مبارزه با این معضل همکاری را داشته باشند.

وقت رهایی از شر خشونت

دکتر محمد جواد ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: روز اجرا؛ اکنون زمان آن رسیده که که همه یه خصوص مسلمانان دست به دست هم دهند تا از شر خشونت های فرقه‌‍ای و تنود وری های خلاص شوند. ایران آماده است.

۵۶۱۳۱۵_۷۵۱

*** مراحل اجرایی شدن برجام:

۱- گزارش نهایی مدیرکل آژانس انرژی اتمی از انجام کامل تعهدات ایران منتشر و همزمان به شورای حکام و سازمان ملل متحد تقدیم می‌شود؛ این به معنای آغاز رسمی مرحله اجرایی توافق است. با این گزارش تحریم های شورای امنیت رفع می شود.

۲- ایران و اتحادیه اروپا (به نمایندگی از گروه ۵+۱) در یک بیانیه مشترک اجرایی شدن برجام را اعلام می کنند. با این بیانیه تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران رفع می شود.

*** وزیر امور خارجه کشورمان که برای اعلام «روز اجرای» برنامه جامع اقدام مشترک در وین به‌سر می‌برد عصر امروز (شنبه) با همتایان آمریکایی و اتریشی خود دیدار می‌کند.

*** جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در لندن به سر می برد، برای گفت و گو با وزیر امور خارجه ایران وارد وین شد. کری روز گذشته با وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرده بود.

tel final1

Share