در آستانه انتشار خبر اجرایی شدن برجام

«اوباما» مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران را صادر کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس جمهوری آمریکا در آستانه انتشار خبر اجرایی شدن برجام به وزارت امور خارجه آمریکا برای فروش هواپیمای مسافربری اختیار عمل داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ،رئیس جمهوری آمریکا در آستانه انتشار خبر اجرایی شدن برجام به وزارت امور خارجه آمریکا برای فروش هواپیمای مسافربری اختیار عمل داد.۱۹۶۹۸۵۱

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اقدام خود در راستای اجرای برجام، به وزارت امور خارجه آمریکا برای صادرات هواپیمای مسافربری به ایران مجوز داد.

با این حال، مقامات کاخ سفید مدعی شدند تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهدات هسته ای را مورد راستی آزمایی قرار نداده است، هیچ یک از تحریم ها برداشته نخواهد شد. لازم به ذکر است که گزارش «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس انرژی اتمی از نحوه عملکرد ایران در قبال تعهدات هسته ای قرار است تا ساعتی دیگر اعلام شود.

به موجب توافق هسته ای، بخشی از تحریم های آمریکا که به واسطه فعالیت های هسته ای ایران اعمال شده بود، برداشته خواهد شد حال آنکه تحریم هایی که به دلیل ادعای نقض حقوق بشر متوجه این کشور است به قدرت خود باقی خواهد ماند.

به این ترتیب، با وجود آنکه اکثر تحریم های تجاری ایران تقریبا به قوت خود باقی خواهد ماند، همزمان با اجرای توافق هسته ای، فروش هواپیماهای مسافربری و در عضو خرید اقلامی نظیر صنایع دستی به ویژه فرش از لیست تحریم های آمریکا خارج می شود.

این درحالیست که «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در جلسه مطبوعاتی روز جمعه مدعی شده بود که رفع تحریم ها مطابق با توافق هسته ای به منزله عدم واکنش آمریکا به دیگر اقدامات ایران از جمله آزمایش موشک بالستیک نخواهد بود.

tel final1

Share