آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نودوچهارمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی

میرزا کوچک جنگلی شهید مظلوم گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در نودوچهارمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی گیلان در مسجد سلیمان‌داراب رشت و با گرامیداشت یاد میرزا کوچک، اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی شهید مظلوم گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس , ایت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در نودوچهارمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی گیلان در مسجد سلیمان‌داراب رشت و با گرامیداشت یاد میرزا کوچک، اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی شهید مظلوم گیلان است.(گزارش تصویری)

ghorbani_0934وی با بیان اینکه یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۰ شهید طلبه و روحانی گیلان مقارن با اربعین بزرگ شهید مظلوم تاریخ امام حسین (ع) برگزار شده‌است، گفت: سه تکلیف مهم در قرآن آمده و در درجه نخست مربوط به پیامبر (ص) و امامان (ع) است.

امام جمعه رشت، تکلیف بعدی را مربوط به عالمان ربانی دانست و تصریح کرد: تکلیف نخست پیامبر (ص) و امامان (ع) بیان حقایق دین و روشنگری است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) بیانگر حقایق دین بود، افزود: پیامبر (ص) متشابهات و مغفول مانده‌های قرآن را برای مردم بیان و شبهات را از دل مردم بیرون می‌کرد و پس از آن این وظیفه به عهده امامان (ع) و علمای ربانی بوده که بیانگر بصیرت‌بخشی در جامعه است.

قربانی تکلیف روحانیت را امروز بسیار سنگین خواند و گفت: روحانیون باید تحریف حقایق از طرف دشمنان را با عمق اندیشه اسلام محمدی (ص) روشنگری کنند.

وی با بیان اینکه معارف، فرهنگ و معارف به‌جا مانده از پیامبر (ص) را باید برای جامعه تبیین کنیم، یادآور شد: تکلیف دوم پیامبر (ص)، امامان (ع) و علمای ربانی و رزمندگان، دفاع از حریم اسلام است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تصریح بر اینکه پیامبر اکرم (ص) بیش از ۸۰ غزوه انجام داد، افزود: غزوه‌ها تدافعی بود.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) برای آدم‌کشی نیامد، اظهار کرد: در مجموع جنگ‌های پیامبر (ص) از هر دو طرف یک‌هزار و ۴۰۰ نفر کشته شدند.

قربانی تمام جنگ‌های اسلام را تدافعی خواند و خاطرنشان کرد: در این نبردها ما را مجبور به جنگ کردند.

وی اضافه کرد: در مرحله جهاد نیز پیامبر (ص) و امامان (ع) و انسان‌های بزرگوار مانند مدرس و میرزا کوچک جنگلی برای دفاع از اسلام آمدند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه میرزا کوچک جنگلی وابسته به قدرت‌های بزرگ دوران خود نبود، خاطرنشان کرد: مرحوم مدرس از آیه‌های قرآنی الهام گرفت و با رضاخان مبارزه کرد.

وی گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ روحانی شهید در دوران دفاع مقدس در کشور تقدیم کردیم که نشان‌دهنده مبارزه آنها در راستای دفاع آنها از اسلام است.

قربانی با بیان اینکه روحانیت وظیفه خود را انجام داده است، تصریح کرد: آخرین تکلیف پیامبر (ص) امامان و علمای ربانی ایجاد حکومت رحمانی در جامعه است.

به گفته وی، پیامبر (ص) حکومت را در مدینه ایجاد کرد و پس از رسول اکرم (ص)، امامان (ع) برای این امر تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، قیام علمای ربانی را برای خدا دانست و متذکر شد: امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را تشکیل داد و امروز یکی از تاثیرگذارترین حکومت‌های دنیا و حتی مقدم بر آمریکا و روسیه است.

وی با تصریح بر اینکه امروز مسئولیت پیامبر (ص) به امام خامنه‌ای رسیده‌است، خاطرنشان کرد: رهنمودهای ایشان در برقراری عدل و قسط در جوامع بشری سبب امید محرومان است.

tel final1

Share