نشست مشترک معاون آموزش و پژوهش پدافند غیر عامل کشور با روسای دانشکده ها و اساتید

حمایت سازمان پدافند غیرعامل از پایان نامه های دانشگاهی/دانشگاه گیلان بزرگترین دانشگاه شمال کشور است/ اقتدار ملی هر کشور از اقتدار علمی آن سرچشمه می گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سازمان پدافند غیر عامل کشور از پایان نامه های با موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل در مقطع دکتری ۷۰ میلیون ریال و در مقطع کارشناسی ارشد ۳۵ میلیون ریال حمایت مالی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سازمان پدافند غیر عامل کشور از پایان نامه های با موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل در مقطع دکتری ۷۰ میلیون ریال و در مقطع کارشناسی ارشد ۳۵ میلیون ریال حمایت مالی می کند.۰۱

معاون آموزش و پژوهش پدافند غیر عامل کشور عصر شنبه در نشست مشترک با روسای دانشکده ها و اساتید دانشگاه گیلان با اعلام این خبر گفت: اساتید و دانشجویان فعالی در زمینه پدافند غیر عامل در کشور تلاش می کنند که باید با حمایت های بیشتر زمینه را برای بهره وری و تقویت هم افزایی مهیا کنیم.

وی مفهوم سازی در بحث پدافند غیرعامل را ضروری خواند و افزود: این موضوع، یک علم بین رشته ای است و همه رشته ها همچون پزشکی، کشاورزی، هنر، علوم انسانی ، اقتصاد، محیط زیست و … را شامل می شود.

وی ادامه داد: اقتدار ملی هر کشور از اقتدار علمی آن سرچشمه می گیرد و پدافند غیر عامل به نوعی ایجاد بازدارندگی در زمان بحران است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور نقش استادان و مربیان را کمک به مفهوم سازی پدافند غیر عامل کشور در تمامی سطوح جامعه توصیف و تصریح کرد: معاونت آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور تا کنون با بیش از ۲۰دانشگاه معتبر تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

وی ادامه داد: تحصیلات تکمیلی پدافند غیر عامل در مقطع دکترا در رشته های مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل و دفاع سایبری در کشور به انجام رسیده و در زمان حاضر، ۶۰ دانشجوی مقطع دکترا در این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل هدف از برگزاری این گردهمایی را ایجاد فرآیندی در راستای ارتقای ارتباط و تعامل با استادان و مربیان دانست و تاکید کرد: تکلیف گرایی و شناخت اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، می تواند موجب ایفای نقش تاثیرگذار در این حوزه شود.

وی درخواست های این سازمان را در سه حوزه ملی، استانی و دستگاهی تقسیم بندی کرد و خواستار تهیه نقشه پدافند غیر عامل و توسعه علمی آن شد.

رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست از پیوستن این دانشگاه در دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا خبر داد .

احمد رضی افزود: پایگاه طلایه داران علم آی .اس. آی به معرفی دانشگاه های یک درصد برتر دنیا می پردازد.

وی اظهار کرد: دانشگاه گیلان بزرگترین دانشگاه شمال کشور است که سالیانه دو هزار مقاله در مجلات معتبر عرضه می کند.

رضی هفت هزار دانشجوی ارشد و دکترا را در این دانشگاه بعنوان ظرفیتی در راستای نیازسنجی و حل مسایل جامعه دانست.

وی افزود: توسعه دانش پدافند غیر عامل و کاربردی کردن آن در سطح مجامع علمی، می تواند موثر و راهگشا باشد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

نشست تخصصی در حوزه پژوهش و فناوری، عصر شنبه با حضور رئیسان دانشکده های دانشگاه گیلان در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

شایان ذکر است در انتهای این نشست نیز تعدادی از اعضای نشست به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود پیرامون پدافند غیر عامل پرداختند.

tel final1

Share