مهندس جعفرزاده در همایش بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی در دانشگاه گیلان:

اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از امتیازدهی به دشمن است

به گزارش دیار میرزا : نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی در دانشگاه گیلان گفت: بر اساس اقتصاد مقاومتی انقلاب اسلامی مکلف به نوآوری، ابتکار و نظریه پردازی و الگو سازی در عرصه های اقتصادی است و هر کشوری که علم استکبار ستیزی را بر می دارد یکی […]

به گزارش دیار میرزا : نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی در دانشگاه گیلان گفت: بر اساس اقتصاد مقاومتی انقلاب اسلامی مکلف به نوآوری، ابتکار و نظریه پردازی و الگو سازی در عرصه های اقتصادی است و هر کشوری که علم استکبار ستیزی را بر می دارد یکی از کارهایی که باید انجام دهد اقتصاد مقاومتی است.SAM_2587

ˈغلامعلی جعفرزاده ایمن آبادیˈ افزود: هم اکنون نظریه و تجریه ای در زمینه اقتصاد مقاومتی در مکاتب اقتصادی دنیا وجود ندارد لذا واکنش نسبت به آن امری بدیهی است.

وی اضافه کرد: نظریه اقتصاد مقاومتی در شهریور ۸۹ از سوی مقام معظم رهبری وارد ادبیات سیاسی جهان شد و هر روز نکات تازه ای به آن افزوده می شود.

جعفرزاده با بیان اینکه یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی وابسته نبودن به درآمدهای نفتی است، اظهار کرد: این در حالی است که میزان وابستگی بودجه ۹۲ به درآمدهای نفتی بیشتر از بودجه ۹۰ است.

وی از نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان اهرم اجرایی اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری با این نامگذاری ها از سال ۸۷ مقدمات پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم کرده اند.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایط فشار و تحریم موجبات رشد و شکوفایی کشور را فراهم می کند و به دلیل تهاجم گسترده دشمن اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است .

وی با بیان اینکه اقتصادی مقاومتی یک اقتصاد کاربردی و یک واقعیت اقتصادی است، گفت: شاخص های تحقق آن ریشه در عمل دارد، اقتصادی مقاومتی مبتنی بر اقتصاد و احکام اسلامی است .

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست ، گفت: اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از امتیازدهی به دشمن است .

وی استفاده درست از منابع کنونی، حمایت از تولید ملی ، مدیریت مصرف ، تقویت بخش خصوصی ، مصرف کالاهای ایرانی ، استفاده درست از منابع ارزی ، مدیریت درست و صحیح منابع و وحدت و انسجام ملی به عنوان راهکارهای دستیابی به اقتصاد مقاومتی نام برد.

همایش بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور ، احمد توکلی و حمیدرضا فولادگر نمایندگان مردم تهران و اصفهان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه گیلان برگزار شد.

Share