از گوشه کنار سیاست در گیلان

تمجید پروفسور سمیعی از هاشمی رفسنجانی/ در حاشیه اظهار نظر عجیب مدیرکل فرودگاه گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

تمجید پروفسور سمیعی از هاشمی رفسنجانی
isna-7-286
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، پروفسور سمیعی که به تازگی استادیار افتخاری دانشگاه آزاد اسلامی شد، عصر دیروز با رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای این دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

پروفسور سمیعی نیز با تأکید بر سابقه علم و دانش ایرانیان در تاریخ، گفت: عقیده من همیشه این است که غربی ها باید برای تحقیقات و مدارک علمی و پزشکی به ایران مراجعه نمایند.

ایشان با تأکید بر کارهای که آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام داده، گفت: خدمتی که شما به جامعه کرده اید، هنوز شناخته شده نیست و نسل های بعدی متوجه می شوند که چه کارهای بنیانی در زمان شما انجام گرفته است.

پروفسور سمیعی فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه ارزشمند برای ایران دانست و گفت: مسؤولان دانشگاه این عده جوان را از خیابانها به دانشگاه آوردند که مطمئناً در آینده تاریخ، مایه سرافرازی ایرانیان هستند.
پروفسور سمیعی افزود: اقبال مردم در جریان نام نویسی شما برای انتخابات ۹۲، نشان از محبوبیت و جایگاه والای شما در قلوب مردم دارد.

گفتنی است در این دیدار و با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، توافقنامه پروفسور سمیعی و دکتر باقر لاریجانی برای تشکیل بورد بین المللی جهت ایجاد بستری برای همکاری های بین المللی و تأسیس دانشگاه مجازی آزاد اسلامی بین المللی در اروپا  به امضا رسید که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در هامش این توافقنامه بر پیگیری این امر مهم برای ارتقاء آموزش کشور در حوزه پزشکی تأکید کرد.

نظر ندیمی درباره تغییر استانداران و فرمانداران

تغییرات استانداران و فرمانداران بازهم ادامه مى یابد.
دراین گفتار وزیرکشور توّجه به این نکات اهمیت دارد.
١- تغییر باید موجبات رفع مشکلات وگره هایى را به همراه داشته باشد.
٢- مشاغل !جزء میراث افراد واحزاب به شمار نمى اید
٣- مردم به رییس جمهور راى داده واز او انتظار تغییرات را دارند.
۴- رییس جمهور نیز به دلائل اخبار واطلاعات ” تغییرات را ضرورى مى بیند
۵- در این تغییرات’ شایستگى ومقبولیت درنظر گرفته مى شود
اما اتهامات باند وخطّ وگروه ودسته نیز با نوع نگاه به افراد قابل رفع است.
مثلاً درانتخاب استاندار قزوین (که پیش از آن نماینده مجلس هفتم و رقیب اصلاح طلبان ونزدیک به اقاى احمدى نژاد در ایلام و مجلس بود) را کُد مى اورند که اگر باندى بود
ایشان را که صددرصد جزء نزدیکان اصلى تفکر رقیب مى باشد را ان هم موقع انتخابات “منصوب نمى کردند
-البته کسانى مى گویند:ایشان چون همکار وزیر در صدا وسیما ویا دیوان بود به این مسئولیت برگزیده شد.در هرحال تغییرات باید بوى بیطرفى در انتخابات را بدهد تا مردم به مشارکت ترغیب گردند.
باید رفع مشکلاتى ازجنس هم پوشانى مدیریت شهرى و استانى را بدهد.بایددر دوران بیکارى و کم درامدى به درد مردم بخورد.باید وحدت را افزایش داده و پیشبرد برنامه هاى حکومت را تسریع بخشد

بازار پر رونق کمک فنر سازی در شفت!

komakfanar3 ورس نوشت: اوضاع در این شهر عادی نیست. میزان چاله های سطح خیابانها در شفت آنقدر بالا رفته است که هر آن ممکن است حادثه ای ناگوار برای شهروندان به وجود آید.

خطر در کمین مسافران و رهگذارنی است که از شفت عبور می کنند و از عمق چاله های خیابان ها و کوچه های شهر بی خبرند!

موضوع کمک فنرسازی و جلوبندی خودروها و هزینه های بالای سرویس وسایل نقلیه نیست ، موضوع امنیت جانی مردم است که به سادگی از آن عبور می شود.

مردم شفت مجبورند در شرایط اقتصادی کنونی هزینه های گزافی را صرف تعمیر خودروی خود کنند و کسی در این شهر نیست که به داد آنها برسد.

قیمت بالای قطعات یدکی و دستمزد یک مکانیک خبره سبب شده است که بخش قابل توجهی از درآمد های یک خانوار شفتی که دارای خودرو است صرف مشکلی شود که می تواند وجود نداشته باشد.

امروز دستمزد متوسط یک جلوبندی سازی خودرو بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است که هزینه سرسام آور قطعات یدکی به آن افزوده می شود.

این در حالی است که در سال های اخیر به دلیل تحریم بسیاری از لوازم جانبی و قطعات خودور ، مردم مجبور بودند از نمونه های بدلی و بی کیفیت استفاده کنند.

داستان به اینجا ختم نمی شود و اگر شما مصرف کننده اجباری این قطعات بی کیفیت باشید مجبور هستید ضمن صرف هزینه دوباره برای خرید آن قطعه دستمزد نصب مجدد آن را نیز از جیب مبارک بپردازید.

اگر بخواهیم از زاویه ی متفاوتی به این معضل در شفت بنگریم ، باید بگوییم که مردم این شهر مجبورند بخش قابل توجهی از وقت خود را نیز در مکانیکی بگذرانند ؛ یعنی در اینجا وقت طلا نیست!

آیا به جای تحمیل چنین هزینه های غیر ضرور که با جان و مال  مردم ارتباط دارد ، بهتر نیست مسوولان شهری شفت چاله های شهر را پر کنند؟! آیا این کار سختی است؟!

در حاشیه : شما در خیابان ولیعصر حد فاصل میدان شهید زبانبر تا بیمارستان امام رضا و خیابان شهید مطهری حد فاصل دکه مطبوعاتی سید تا کوچه شهید علیزاده می توانید ابر چاله های شهر را مشاهده کنید!

در ادامه نیز می توانید بزرگترین چاله های میدان انقلاب (میدان اصلی شفت) را در ورودی کوچه کمیته امداد ببینید!

از چاله های بازار روز نیز سخنی نمی گوییم چون این چاله ها یک میراث فرهنگی و تاریخی محسوب می شود.

اگر از جمله کسانی هستید که به هر دلیلی قصد اسقاط خودروی خود را دارید به جای تحویل آن به مراکز اسقاط خودرو کافی است چند باری در مسیر کوچه بانک رفاه شفت تردد کنید!

حیف است که در اینجا از چاله های خندق مانند کوچه بلال حبشی سخن نگوییم.

اوضاع ورودی شهر شفت از مسیر عثماوندان و احمدسرگوراب نیز برخی از جلوبندی سازها و کمک فنر ساز ها را به آن محدوده کشانده است!

ما مسوولان شهر شفت و شهردار محترم را با چاله های کوچه شهید خوش سیرت تنها می گزاریم تا بتوانند با خرد جمعی راهی برای این مشکلات پیدا کنند و هشدار می دهیم با ادامه این روند ممکن است قحطی کمک فنر گریبان گیر کشور شود !

مشاهده خرس عظیم الجثه در حاشیه رودخانه سپیدرود

۵۰۹۶۵t.jpgیک قلاده خرس عظیم الجثه در حاشیه رودخانه سپیدرود حوزه شهرستان سیاهکل گیلان مشاهده شد.

به گزارش ایسنا منطقه گیلان،جعفر میرزایی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل بلافاصله پس از گزارش اخبار واصله مبنی بر حضور یک قلاده خرس در منطقه رادارپشته در این محل حضور یافته است.

وی گفت:این خرس عظیم الجثه است در حاشیه رودخانه سپیدرود حوزه شهرستان سیاهکل مشاهده شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه طی تحقیقات انجام شده از سوی مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل رد پای این عظیم الجثه در محل ثبت شد،از اهالی خواست تا در صورت مشاهده هر گونه وحوش، مراتب را به  اطلاع اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل برسانند.

وی در ادامه از صدور بیش از ۸۰ فقره انواع پروانه شکار در سیاهکل خبر داد و ادامه داد:در کمتر از یک هفته از آغاز صدور پروانه شکار ،این میان پروانه شکار صادر شده است.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل تصریح کرد:این مجوز‌ها شامل ۴۱ فقره پروانه ابیا ، ۲۴ فقره پروانه کبک و تیهو ، ۱ فقره پروانه بلدرچین و کبک چیل و ۱۸ فقره پروانه غاز خاکستری، چنگر و انواع اردک است.

در حاشیه اظهار نظر عجیب مدیرکل فرودگاه گیلان

IMG00552026 فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه گیلان در حالی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته حمل و نقل هوایی گیلان از بین المللی نبودن فرودگاه رشت خبر داده است که در تمامی تابلوها و سردر ورودی این فرودگاه از گذشته تا به امروز از لفظ «بین المللی» استفاده شده است.

فتاح رضوانی از وجود رودخانه‌ها در فرودگاه, ساخت و سازهای بی‌رویه در اطراف فرودگاه و نبود زمین برای نصب روشنایی به عنوان موانع و چالش‌های بین‌المللی نشدن  فرودگاه سردار جنگل رشت نام برده است و می گوید:« تبدیل شدن از مرز هوایی به فرودگاه بین‌المللی و رفع موانع موجود از برنامه‌های فرودگاه سردار جنگل رشت است.»

این سخنان فتاح رضوانی و آغاز تلاش برای «بین المللی» کردن فرودگاه سردار جنگل رشت در حالی برای اولین بار از زبان آقای مدیرکل شنیده می شود که تا پیش از این هیچ حرفی در این خصوص زده نشده بود و همانطور که در بالا گفته ایم در بسیاری از تابلوهای ورودی و همچنین روی ساختمان های فرودگاه رشت از لفظ « فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت» استفاده شده است و اگر این فرودگاه تا به امروز «مرز هوایی بوده نه فرودگاه بین المللی» پس به چه علتی از لفظ بین المللی استفاده می شده است؟!

از سوی دیگر مدیرکل فرودگاه گیلان می گوید « فرودگاه رشت از بسیاری شاخص‌ها محروم است» و از سوی دیگر شاهد هستیم که در پرتال این اداره کل و در قسمت تاریخچه فرودگاه رشت آمده است:«فرودگاه سردار جنگل دارای ویژگی های است که کمتر فرودگاهی در کشور از آن برخوردار است»

به نظر می رسد مدیرکل فرودگاه های گیلان بهتر است در خصوص وضعیت این فرودگاه و همچنین تناقض های موجود پاسخ شفافی ارائه دهد.

۸۱۴۱۱۹۴۱-۶۱۱۸۳۳۶ forodgahUntitled rasht-airUntitled
tel final1

Share