تدوین لایحه پیشنهادی راهبردها و برنامه های زیرساختی نظام تجاری و بازرگانی در کشور

ظم سلیمی تلاش در تقویت تشکل های بخش خصوصی را یکی از مهم ترین و اثرگذارترین راهکارها در تقویت اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: زنجیره تولید و مصرف با نظام توزیع کامل می شود از این رو باید تلاش کنیم با تقویت شرکت ها و انجمن های پخش در کشور، اقدامی عملی در راستای تامین کالا و دوام تولید را ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست با مدیران شرکت های پخش گیلان از آماده سازی لایحه پیشنهادی راهبردها و برنامه های زیرساختی نظام تجاری و بازرگانی در کشور خبر داد.
ImageHandlerکاظم سلیمی تلاش در تقویت تشکل های بخش خصوصی را یکی از مهم ترین و اثرگذارترین راهکارها در تقویت اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: زنجیره تولید و مصرف با نظام توزیع کامل می شود از این رو باید تلاش کنیم با تقویت شرکت ها و انجمن های پخش در کشور، اقدامی عملی در راستای تامین کالا و دوام تولید را ایجاد کنیم.
وی ایجاد نظام جامع تجارت و بازرگانی را نقطه عطف تولید و مصرف عنوان کرد و افزود: دارا بودن سیستم توزیع استاندارد و حمایت های قانونی از آن می تواند حیات بخش تولید و آرامش بخش مصرف کننده در جامعه باشد.
سلیمی خاطر نشان کرد: در تهیه و تدوین راهبردهای نظام تجاری و بازرگانی کشور ۱۲ بخش در نظر گرفته شده است که لایحه جامع نظام توزیع کالا و خدمات، استانداردسازی، ساماندهی صنوف، کاهش هزینه ها، برندسازی و … به روش علمی و عملی پرداخته شده است.
وی از فعالان و مدیران شرکت های پخش و انجمن پخش خواست تا مهم ترین خواسته های خود را برای این منظور در اختیار دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این نشست با تاکید بر نقش فعالان و تلاشگران صنعت پخش گفت: صنعت پخش از سویی نقش اساسی در تامین مایحتاج و ارزاق عمومی شهروندان دارد و از سوی دیگر زنجیره نهایی فرآیند تولید است.
علی منتظری تصریح کرد: از این رو ضروریست تا با حمایت از این بخش زمینه های تقویت و توسعه فعالیت صنعت پخش را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.
وی در ادامه از تخصیص۷۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک پخش در گیلان برای اولین بار در سطح کشور خبر داد و افزود: تجمیع شرکت های پخش در شهرک علاوه بر توسعه فعالیت های صنعت پخش می تواند سبب سهولت در مدیریت متمرکز، کاهش حجم ترافیکی در شهر، مدیریت و کنترل نابسامانی های احتمالی بازار گردد.

دبیر انجمن شرکت های پخش استان گیلان در ادامه این نشست با قدردانی از تلاش ها و حمایت های سازمان صنعت، معدن و تجارت در اختصاص زمین برای احداث شهرک پخش از تلاش این انجمن در راه اندازی اولین مدرسه بازاریابی در گیلان خبر داد و افزود: آموزش علمی و تخصصی در عرصه بازاریابی از مهم ترین اهداف این مدرسه است و می تواند نقش موثری در اقتصاد و اشتغالزایی استان ایفا کند.
حسین کوچک از فعالیت ۱۵۰ شرکت پخش در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با تعامل سازنده تمامی دستگاههای ذیربط، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت شرکتهای پخش باشیم.
گفتنی است در پایان ان نشست مدیران شرکت های پخش استان به بیان مشکلات خود در عرصه صنعت پخش پرداختند.

Share