در دومین همایش استانی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان

از سه واحد تجاری حامی حقوق مصرف کننده در گیلان تقدیر به عمل آمد+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرهانی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان های حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: امروزه هر تولید کننده ای که در کشور فعالیت می کند باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عصر امروز دومین همایش استانی اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در رشت برگزار شد.

استفاده ابزاری از یک نهادIMG_2841
در این مراسم شهابی رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان گیلان یکی از ضعف های حقوق مصرف کنندگان در ایران را جدی نگرفتن کارهای صورت گرفته در این زمینه در جهان دانست.

وی همچنین مشکلات انجمن های مردم نهاد را در کشور استفاده ابزاری از این سازمان ها برای رسیدن به مقاصد فردی و ترس از جدایی این انجمن ها از دولت و موازی کاری عنوان کرد.

حمایت از مصرف کنندگان نباید کمتر از حمایت از تولید کنندگان باشد

علی منتظری مدیرکل صنعت و معدن استان گیلان این استان را جزو پیشتازان حمایت از حقوق مصرف کننده در کشور نام برد و عنوان کرد: قانون گذار در خصوص سازمان های مردم نهاد قوانین درست را تصویب کرده است ولی در عملی کردن آن دچار مشکل هستیم.
منتظری فرهنگ سازی ،پیگری حقوق مصرف کننده و آموزش را از وظایف انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده دانست و اظهار داشت: سه مقوله اصلی تولید ،توزیع و کنترل و نظارت در بازار برای صنعت و معدن مهم و اساسی است که سازمان های مردم نهاد در همه ی این موارد می توانند کمک حال باشIMG_2851ند.

مدیرکل صنعت و معدن استان گیلان گفت: اگر در زمینه تولید و توزیع از آمار مصرف کالاها و سلایق مردم اطلاع وجود داشته باشد در این دو مورد به مشکل برنخواهیم خورد و این موضوع می تواند از واردات کالاهای غیرضروری نیز جلوگیری کند که در این مورد سازمان های مردم نهاد مربوطه می توانند کمک شایان توجه ای انجام دهند.
وی وابستگی انجمن های مردم نهاد حمایت از حقوق مصرف کنندگان به وزارت صنعت و معدن را نامطلوب دانست و عنوان کرد: این انجمن ها باید دارای استقلال باشند و برای تحقق این موضوع تلاش کرد زیرا تا زمانی که این انجمن ها زیر نظر وزارت صنعت و معدن باشند باید در مسیری که گفته می شود فعالیت کنند.
منتظری در پایان اظهار داشت: حمایت از مصرف کنندگان نباید کمتر از حمایت از تولید کنندگان باشد.

سه شرکت حامی مصرف کننده انتخاب شدند
فرهانی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان های حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: امروزه هر تولید کننده ای که در کشور فعالیت می کند باید مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد.IMG_2859

وی با ذکر اینکه مدیریت جدید سازمان بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان های حمایت از حقوق مصرف کنندگان به دنبال حمایت کامل از انجمن های مردم نهاد موجود است اظهار کرد: امیدوارم روزی بر تمام دغدغه های مسئولین برای نظارت مردم بر مردم جامعه عمل پوشید شود.
فرهانی ایجاد فروشگاه های زنجیره ای را یکی از عوامل اساسی در کمک به حمایت از حقوق مصرف کننده دانست و گفت: دولت از راه اندازی این فروشگاه ها حمایت می کند که این کار نهایتاً به نفع مصرف کنندگان است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان های حمایت از حقوق مصرف کنندگان از قاچاق به عنوان یک معضل بزرگ در کشور یاد کرد و از ابلاغ دستور العمل جدید برای مبارزه با این معضل در چند روز آینده خبر داد.
در پایان این جلسه از شرکت چای رفاه لاهیجان، شرکت سیمان خزر و فروشگاه نجم خاورمیانه به عنوان سه حامی مصرف کنند تقدیر به عمل آمد.

Share