مسرور در بازدید مدیر منطقه ویژه اقتصادی آستاراخان روسیه از منطقه آزاد انزلی :

آمادگی منطقه آزاد انزلی برای تامین نیاز های روسیه از طریق کالاهای ایرانی/ایجاد خط کشتیرانی آستراخان – باکو- انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل سازمان به منافع حاصل از تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای خزر پرداخت و خاطرنشان کرد :نیازهای این کشورها توسط کالاهای کشورهای همسایه قابل تامین است و ما آمادگی داریم بسیاری از نیازهای کشور روسیه را از طریق کالاهای ایرانی و با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی تامین کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در دیدار با سرگی میلوشکین رییس منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه با اشاره به ظرفیتها،توانمندیهاو برنامه های سازمان متبوع خود برای گسترش همکاریهای اقتصادی دو منطقه اظهار داشت :می بایست با همکاری دو کشور از ظرفیت های ترانزیتی به ویژه کریدور شمال –جنوب که موجبات افزایش درآمد ارزی میگردد بهره مند شد.

Bazdid-raise-mantaghe-vizhe-astarakhan-1-1394.09.29رئیس هیأت مدیره سازمان با تاکید بر حجم پایین مبادلات تجاریروسیه با ایران وظرفیتهای فراوانی که برای رشد این همکاریها و مبادلات تجاری وجود دارد تصریح کرد :یکی از اهداف  انعقاد تفاهمنامه همکاری منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه لوتوس آستراخان توسعه همکاریها با توجه به ظرفیت های دو کشور و کاهش موانع پیش روی مبادلات تجاری به منظور افزایش آن می باشد.

مدیرعامل سازمان به منافع حاصل از تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای خزر پرداخت و خاطرنشان کرد :نیازهای این کشورها توسط کالاهای کشورهای همسایه قابل تامین است و ما آمادگی داریم بسیاری از نیازهای کشور روسیه را از طریق کالاهای ایرانی و با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی تامین کنیم.

مهندس مسرور سابقه حمل و نقل و کشتیرانی  مابین آستاراخان و انزلی را طولانی دانست و اظهار داشت ، با توجه به فعالیت شرکت های بازرگانی،حمل و نقل و ظرفیت های گردشگری گیلان و انزلی علاقمند هستیم که در حوزه گردشگری دریایی نیز همکاریها راگسترش دهیم و با توجه به امکانات منطقه ویژه لوتوس به عنوان منطقه ای با توانمندی ساخت کشتی های مختلف پیشنهاد می کنم اقدامات های لازم برای ایجاد خط کشتیرانی آستاراخان _باکو_انزلی صورت پذیرد.

مهندس رضا مسرور در پایان وجود دو شهرک صنعتی با بیش از ۱۲۰ واحد فعال تولیدی ، فعالیت تالار اقتصادی بورس کالا در انزلی ،واحد های کشتی سازی ، تعمیرات کشتی و مجتمع های تجاری در این منطقه را فرصت خوبی برای گسترش همکاریها ارزیابی کرد .

سرگی میلو شکین مدیر منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه  با اشاره به اینکه این دیدار نشانه های خوبی است که امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی و توسعه تعاملات ، توافقات صورت گرفته در خصوص گسترش همکاریها را اجرایی نماییم  اظهار داشت :مطمئن هستم با عزم و روحیه همکاری که در مدیران منطقه آزاد انزلی مشاهده کردم و ظرفیت های فراوانی که برای همکاری دو منطقه وجود دارد مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور گسترش می یابد.

و ی با اشاره پتانسیل های دو منطقه در خصوص توسعه همکاریهای بندری و ترانزیتی تاکید کرد :ما علاقمند هستیم کریدور نستراک “شمال –جنوب “را کهبرایمااهمیتاستراتژیکداردبرای انتقال محصولات و کالاهای روسیه به کشورهای حاشیه خلیج فارس و جنوب آسیا فعال کنیم و  این کریدور که در تجارت قدمت زیادی داشته را با همکاریدومنطقهدو باره احیا  کنیم .

مدیر منطقه ویژه لوتوس  با بیان اینکه زیر ساخت های مناسبی و طرح توسعه ای خوبی در منطقه آزاد انزلی احداث شده ادامه داد: برای گسترش همکاریها آمادگی کامل داریم چرا که معتقدیم گسترش مبادلات تجاری به نفع هر دو کشور است و ایران وانزلی برای کشور ما یک شریک مناسب اقتصادی است و در تلاش هستیم که زیرساخت ها و حجم کالاها را افزایش دهیم.

سرگی میلوشکین راه اندازی کریدورهای تجاری ، سرمایه گذاری های مشترک شرکتهای بخش خصوصی دو کشور در توسعه حمل و نقل آبی  و معرفی توانمندیهای دو منطقه به فعالان اقتصادی را را از دیگر زمینه های همکاری مشترک اعلام کرد. و افزود :کارخانجات کشتی سازی در منطقه ویژه لوتوس در حال فعالیت هستند و توسعه صنعت کشتی سازی از الویت های ما است و از سال آینده سرمایه گذاری شرکت های مختلف ارو پایی در منطقه ویژه ما آغاز خواهد شد.

وی در پایان پیشنهاد کرد چالش های پیش رو گسترش همکاریهاو توسعه مبادلات در کمسیون مشترک دو کشور که در بهمن ماه  برگزار می شود  مطرح شود تا این موانع برطرف گردد.

گفتنی است پس از این دیدار مدیرمنطقه ویژه لوتوس آستراخان و کنستانتین آلکسوو سرکنسول روسیه دررشت وهیأت همراه از مجتمع بندری کاسپین ،فازتجارت و گردشگری ،محدوده بندری و شهرک های صنعتی منطقه و مرکز تفریحات دریایی بازدیدکردند.

tel final1

Share