شهردار رشت در مراسم افتتاح پل جوان

حل مشکلات ترافیکی بیشتر از اینکه راه حل سخت افزاری داشته باشد با راه حل های نرم افزاری حل می شود/رفتارهای شهروندان در بحث ترافیک به شدت مهم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم اظهار کرد: به جای ساخت راه، پل و تقاطع غیر همسطح با رفتارهای ترافیکی خودمان بسیاری از هزینه های ترافیکی، زمان تردد و مزاحمت های ترافیکی شهروندان به حداقل خواهد رسید.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت , پل جوان با حضور شهردار رشت و اعضای شورای اسلامی شهر رشت افتتاح شد.(گزارش تصویری)

sabet_1357سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در این مراسم با بیان اینکه این پروژه با یک دردسر به مجموعه فعلی به ارث رسید گفت : در ساخت این پل علاوه بر هدف عمرانی بحث ترافیکی نیز مطرح بوده است.

وی با اشاره به شروع پروژه پیاده راه سازی و اعمال محدودیت های طرح ترافیکی اظهار داشت : باید دسترسی های اطراف را سامان مند کنیم و به تردد خودروهای شخصی و تسهیل برای تردد خودروهای حمل و نقل عمومی و شبه حمل و نقل عمومی مانند تاکسی ها کمک کنیم.

 ثابت قدم با تشکر از علیزاده و رستگار شهرداران قبلی و فعلی منطقه ۳ و امیر لو مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رشت گفت: با همکاری همه در یک زمان کوتاه اتمام پروژه تسریع شد.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهرداری گفت: امیدواریم اتمام پروژه هایی که به واسطه رکود سال قبل باقیمانده بود تسریع شود.

ثابت قدم مشارکت شهروندان در نحوه بهره برداری از چنین مجموعه هایی را مهم دانست و گفت: نحوه بهره برداری و رفتارهای ما در بحث ترافیک به شدت مهم است و از خیابان هایی فعلی می توانیم بهره برداری بهتری داشته باشیم.

 شهردار رشت افزود : امروز حل مشکلات ترافیکی کشور و دنیا بیشتر از اینکه راه حل سخت افزاری داشته باشد با راه حل های نرم افزاری حل می شود.

ثابت قدم اظهار کرد: به جای ساخت راه، پل و تقاطع غیر همسطح با رفتارهای ترافیکی خودمان بسیاری از هزینه های ترافیکی، زمان تردد و مزاحمت های ترافیکی شهروندان به حداقل خواهد رسید.

وی این رفتارهای ترافیکی را بحث هایی مانند فکر کردن قبل از تعیین مسیر، پارک نکردن ممنوع و توقف های بیجا دانست و گفت:  این رفتارها کمک می کند با زیر ساخت های فعلی کیفیت تردد را سرعت ببخشیم.

 شهردار رشت در پایان افزود: خوشحالی مردم موجب خوشحالی ما و نمایندگانشان در شورای شهر خواهد شد.

پل جوان که بر روی رودخانه زرجوب با طول ۹/۹۰ و عرض عابر هر کدام ۱/۲۰ و عرشه ۳۰ متری  احداث شده است کنار گذر های رودخانه زرجوب را که به خیابان تختی منتهی می شود به یکدیگر مرتبط می کند.

عملیات عمرانی پل جوان در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۹۴ شروع شده بود و امروز بعد از گذشت نزدیک به ۴ ماه با هزینه ۱۵ میلیارد ریال به اتمام رسید.

tel final1

Share