از گوشه کنار سیاست در گیلان

تصاویری از نماینده گیلانی مجلس در حال مداحی/واکنش امام جمعه سیاهکل به تغییر فرماندار/حکم کحالی برای شهرداری لنگرود تائید شد/تصویری از عزاداری پژمان بازغی در روستای کیسم/نامه سرگشاده خانواده یکی از مفقودین گیلانی فاجعه منا به مسئولین

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

واکنش امام جمعه سیاهکل به تغییر فرماندار

به نقل از درسیاهکل، با خطاب قرار دادن سخنان خود به مسئولینی که نمی گذارند کسی در سیاهکل به درستی کار کند، اظهار داشت: مردم شهرستان سیاهکل برای تعویض فرماندار دغدغه بسیار زیادی دارند.

وی تأکید کرد: بنده به آقای حیدری علاقه مندم و از مسئولین می خواهم در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

امام جمعه سیاهکل خاطرنشان کرد: این نوعی بی احترامی به سیاهکل است که این شهرستان را مرحله جهش قرار می دهند و این قابل قبول نیست.

حجت الاسلام و المسلمین شکسته دل ادامه داد: مسئولین استانی اصلا در این رابطه مشورت نیز نمی کنند که این نوعی بی احترامی است و احترامها باید حفظ شود.

تصاویری از نماینده گیلان در مجلس در حال مداحی

ابوذر ندیمی نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با حضور در مراسم عزاداری روز عاشورا در لاهیجان و پاشاکی، به مداحی امام حسین (ع) پرداخت.

 حکم کحالی برای شهرداری لنگرود تائید شد

به گزارش لنگرخبر، استاندار گیلان حکم رضا کحالی به عنوان شهردار لنگرود را تایید کرد.

شورای شهر لنگرود بعد از استیضاح گلباغی شهردار قبلی لنگرود رضا کحالی را به عنوان شهردار لنگرود انتخاب کرده بودند.

جلسه معارفه رضا کحالی پنج شنبه جاری برگزار می شود.

تصویری از عزاداری پژمان بازغی در روستای کیسم

پژمان بازغی عکس زیر را از حضور خود در مراسم عزاداری عاشورا در روستای کیسم در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت : «امروز ظهر عاشورا همراه با مردم کیسم در روستای پدریم»
گفتنی است دهستان کیسم جزو بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه است.

bazeghiUntitled

نامه سرگشاده خانواده یکی از مفقودین گیلانی فاجعه منا به مسئولین

۴۲۴۱

خانواده حجت الاسلام و المسلمین مسلم قلی‌­پور گیلانی (مسلم عارف) روحانی گیلانی مفقود در حادثه منا, نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و همچنین رییس سازمان حج و زیارت منتشر کردند که متن آن بدین شرح است:

جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف، وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جناب حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسگر، نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت

جناب آقای مهندس سعید اوحدی، ریاست محترم سازمان حج و زیارت

با سلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید بی کفایتی، سوء مدیریت و خباثت دولت سعودی در حج تمتع امسال، پنج شنبه­ سیاه و خونینی را برای جهان اسلام و هموطنان عزیزمان رقم زد. حادثه­ تلخ منا در روز عید سعید قربان، آغاز دهه­ مسرت بخش ولایت را به کام مردم عزیزمان تلخ کرد و آغازی بر دوره­ بی­ انتهای غم و اندوه برای خانواده شهداء و مفقودین این حادثه گردید. پس از حادثه نیز کارشکنی­ های مکرر مقامات سعودی منجر به وقفه در خدمت ­رسانی مردم و دست­ اندرکاران حج به مجروحین و حتی پیکرهای مطهر شهداء گردید و این کارشکنی به حدی رسید که به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران روادید ورود به عربستان صادر نگردید. با پیگیری وزارت خارجه و وساطت امیر کویت روادید ورود به عربستان برای وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیأت محترم همراه صادر گردید، لکن مجوز فرود هواپیمای ایشان در فرودگاه جدّه صادر نگردید و تیم اعزامی کشورمان مجبور شدند از کشور ثالثی وارد عربستان سعودی شوند. در ابتدای ورود تیم اعزامی به عربستان نیز موذی­ گری ­های دولت سعودی همچنان ادامه داشت تا آن ­که هشدار شدید الحن مقام معظم رهبری به سردمداران سعودی ورق را برگرداند و آنان را وادار به همکاری با مسئولین کشورمان نمود. پیگیری ­های مجدانه جناب آقای دکتر قاضی­ زاده هاشمی و دست­ اندرکاران سازمان حج و زیارت کشورمان به شناسایی و انتقال مجروحین و همچنین ابدان مطهر جان ­باختگان این فاجعه کمک شایانی نمود. از مجموع ۴۶۴ هموطن جان­ باخته و مفقود کشورمان، پیکر های مطهر ۳۹۹ هموطن در اختیار مسئولین کشور قرار گرفت و ابدان مطهر ۲۹ عزیز دیگر نیز با حکم حکومتی دولت سعودی و بدون اطلاع ­رسانی به جمهوری اسلامی ایران، در مکه مکرمه دفن گردید. آخرین بررسی ­ها از مفقود الاثر بودن ۳۶ هموطن عزیز حکایت دارد که بنا به گفته­ ی ریاست محترم سازمان حج و زیارت کشورمان، اسامی این عزیزان در بین مجروحین، جان­باختگان و مرکز انفورماتیک عربستان سعودی وجود ندارد.

اکنون قریب به یک ­ماه از این فاجعه می ­گذرد، سوء مدیریت، کارشکنی و اهمال کاری دولت سعودی، لحظات تلخ، طاقت­ فرسا و غیرقابل تحملی را برای خانواده ­های مفقودین رقم زده است. این خانواده ­ها نمی­ توانند برای عزیز مفقودشان عزاداری کنند، چرا که پیکری تحویل­شان نشده است تا از فوت او مطمئن باشند و از سوی دیگر نیز نمی ­توانند دست روی دست بگذارند. اگرچه لغو برنامه ­های ریاست محترم جمهور در سفر نیویورک، جلسات اضطراری هیأت محترم دولت، حضور و اعلام انزجار سران محترم قوا و مسئولین نظام در مراسم ورود پیکرهای مطهر به کشورمان به صورت نمادین اهمیت موضوع را به همگان نشان داد و در جای خود قابل تقدیر است، لکن اقدامات نمادین زمانی ارزش واقعی خود را پیدا می­ کنند که با اقدامات عملی، جدّی و قاطعانه همراه باشند. به نظر می­ رسد تلاش­ های وزارت محترم امور خارجه که مسئول مستقیم پیگیری اتباع مفقود شده کشورمان است باید به صورت قوی تری ادامه یابد. در زمانی که بسیاری از کشورها (که برخی دشمنان تاریخی ما نیز هستند) برای پیگیری حتی یک تبعه مفقود و یا زندانی خود در سایر کشورها، خود را به آب و آتش می­زنند و از هیچ اقدامی فروگذار نمی ­کنند، انتظار می­ رود وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت، مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین به جای خط و نشان کشیدن برای دولت سعودی با هماهنگی نهادهای مسئول، گروهی را جهت پیگیری جدّی همه موارد احتمالی برای وضعیت ۳۶ مفقود ایرانی به عربستان اعزام نماید. به نظر می ­رسد تمرکز وزارت محترم امور خارجه در دو سال اخیر بر موضوع برجام، آنان را از پرداختن به تقویت ارتباط با همسایگان (و نه دوستی) بازداشته است و کار به جایی رسیده است که وزیر محترم امورخارجه آلمان باید میان دو کشور اسلامی ایران و عربستان میانجی ­گری نماید و به جهان این­ گونه القا شود که بسیاری از گره ­های منطقه به دست آنان باید باز شود. اگرچه کلید دولت، قفل روابط میان ایران و کشورهای غربی را به خوبی گشوده، ولی گره میان روابط ما با برخی همسایگان همچنان بسته است و حتی برای صدور روادید به نمایندگان رسمی دولت باید دست به دامان سایرین شویم.

ضمن تشکر از ابراز همدردی سرپرست محترم حجاج ایرانی و مسئولین سازمان حج و زیارت، از مسئولین ذیربط پیگیری قاطعانه و سریع­ وضعیت همه مفقودین کشورمان، اطلاع­رسانی مستمر به خانواده­ های آن عزیزان و همچنین پیگیری قضایی حادثه منا و محکوم نمودن مسببان آن را خواستاریم.

با احترام

خانواده حجت الاسلام و المسلمین مسلم قلی­پور گیلانی (مسلم عارف) از مفقودین حادثه تأسف­ بار منا
tel final1

Share