لاهوتی :

بلاتکلیفی در حوزه مسکن به نفع کشور نیست/نسخه‌ای که دولت در بحث اقتصادی پیچیده را کافی نمی‌دانم/ آمار صدور پروانه‌های ساختمانی نگران کننده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیش‌بینی راهکاری از سوی دولت برای تعیین تکلیف وضعیت مسکن تاکید کرد و گفت که بلاتکلیفی در حوزه مسکن به نفع کشور نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیش‌بینی راهکاری از سوی دولت برای تعیین تکلیف وضعیت مسکن تاکید کرد و گفت که بلاتکلیفی در حوزه مسکن به نفع کشور نیست.

لنگرود (۹)lahootiمهرداد لاهوتی اظهار کرد:‌من نسخه‌ای که دولت در بحث اقتصادی پیچیده را کافی نمی‌دانم در حال حاضر آمار صدور پروانه‌های ساختمانی نگران کننده است. ما سالانه یک تا یک و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز داریم اما ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار مجوز بیشتر صادر نمی‌شود.

وی افزود : هر دولت برای تامین مسکن قشر پایین جامعه نسخه‌ای داشته است در دولت آقای هاشمی زمین شهری و دولت آقای خاتمی اجاره به شرط تملیک و در دوره‌ آقای احمدی‌نژاد مسکن مهر مورد توجه قرار گرفت که همه این‌ها نقاط ضعف و قوتی داشت اما تا زمانی که ما برای دهک‌های پایین جامعه تعیین تکلیف نکنیم اتفاقی نمی‌افتد.

وی با بیان این‌که «بلاتکلیفی در حوزه مسکن به نفع ما نیست» اظهار کرد:‌ در فضای پسا برجام احتمال این‌که متقاضی خرید مسکن افزایش یابد بیشتر است. در این صورت تقاضا افزایش و عرضه کاهش می‌یابد و ممکن است نگرانی‌هایی بوجود بیاید و افزایش قیمتی در اثر سوء مدیریت به کشور تحمیل شود.

نماینده‌ مردم لنگرود در مجلس با بیان این‌که «دولت روحانی در تکمیل اهداف باقی مانده مسکن مهر خوب عمل کرده است» یادآور شد: البته دولت نباید تنها به این موضوع بسنده کند، بلکه باید نسخه‌ای را بپیچد؛ زیرا در حال حاضر تغییری در آمار تولید مسکن اتفاق نیفتاده و این نشان می‌دهد اتفاق خاصی در حوزه مسکن رخ نداده است.

وی در پایان اظهار کرد: دولت یازدهم موضوع مسکن اجتماعی یا خودمالکی مسکن مهر را مطرح کرد و مجموعا به نظر می‌رسد باید ابتکاراتی در این حوزه داشته باشد که فضای روانی جامعه تغییر کند و سرمایه‌گذاران مسکن اطمینان داشته باشند که سرمایه‌شان از بین نمی‌رود.

tel final1

Share