رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

نقص جدی در سیستم آموزش عالی/دانشگاه های موفق در نسل چهارم باید کارآفرین باشند/در ایران دانشگاه ها جایی بین نسل دوم و سوم گیر کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیرتیموری با بیان این که دانشگاههای دنیا از بدو تأسیس در چهار نسل طبقه بندی خواهند شد، اذعان داشت: دانشگاه های نسل اول آموزشی و در نسل دوم پژوهشی بودند که در نسل سوم به مراکز خلاق و نوآور تبدیل شدند و امروزه شاهد آن هستیم که دانشگاه های موفق در نسل چهارم باید کارآفرین باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دکتر امیرتیموری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با محور قراردادن مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان جهش بزرگی را به سوی یک دانشگاه کارآفرین انجام داده که این موضوع در این دو سال به وضوح مشهود است.
۲۰۱۵۰۵۲۶۰۹۵۳۵۳_amirteymoor5516دکتر علیرضا امیرتیموری، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفتگو با روابط عمومی این واحد دانشگاهی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام حسین همدانی همچنین فرارسیدن ایام محرم الحرام ، با اشاره به بیان فلسفه نهضت حسینی جهت آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با قیام عاشورایی امام حسین (ع) در این ایام گفت: شهادت طلبی و مبارزه با ظلم و ستم یکی از مهمترین درس های بزرگ عاشورایی است که سید الشهدا ( ع) و یارانش به ما آموختند و ما نیز وظیفه ترویج هر چه بیشتر آن را در جامعه اسلامی به عهده داریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت حرکت منسجم تجمیع امکانات و تجهیزات آزمایشگاههای دانشگاه آزاد اسلامی کشور را به عنوان یکی از طرح های موفق در دو سال اخیر دانست و گفت: نیاز به بازنگری در امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات موجود در آزمایشگاههای واحد های دانشگاهی کشور شدیدا احساس می شد که خوشبختانه با استقرار تیم جدید مدیریتی و نگاه ویژه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به وجود ظرفیت های بسیار ارزشمند علمی در این دانشگاه، ساماندهی تجهیزات و ایجاد سامانه ساها بسیار دقیق و هوشمندانه صورت گرفت که جا دارد از زحمات جناب آقای دکتر ایرانبخش مدیر کل محترم توسعه و پشتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی سازمان قدردانی شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان این که دانشگاههای دنیا از بدو تأسیس در چهار نسل طبقه بندی خواهند شد، اذعان داشت: دانشگاه های نسل اول آموزشی و در نسل دوم پژوهشی بودند که در نسل سوم به مراکز خلاق و نوآور تبدیل شدند و امروزه شاهد آن هستیم که دانشگاه های موفق در نسل چهارم باید کارآفرین باشند. متأسفانه در کشور ما دانشگاه ها جایی بین نسل دوم و سوم گیر کردند .
این استاد دانشگاه افزود: این که دانشگاه هایی نظیر MIT و استنفورد دارای پانزده اقتصاد برتر دنیا هستند ولی دانشگاه های کشور ما علیرغم داشتن تولیدات کمی بالا در این عرصه توفیقاتی نداشتند ، نشان از وجود یک نقص جدی در سیستم آموزش عالی کشور دارد.
دکتر امیرتیموری تصریح کرد: رفع گسست میان صنعت و دانشگاه جز با تقویت شرکت های دانش بنیان و ایجاد مراکز رشد دانشگاهی میسر نخواهد بود که این مهم با هوشمندی جناب آقای دکتر میرزاده با محور قرار دادن مراکز رشد دانشگاهی و تأسیس شرکت های دانش بنیان، جزء اولویت های اول دانشگاه آزاد اسلامی بوده و خواهد بود.
وی ادامه داد : به لطف پروردگار و با درایت ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت های همه جانبه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دانشگاه آزاد اسلامی جهش بزرگی را به سوی یک دانشگاه کارآفرین داشته که ثمرات این تلاشها در آینده نه چندان دور به بار خواهد نشست.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان همچنین افزود: تلاش مجموعه مدیریت فعلی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت ایجاد درآمد پایدار به غیر از شهریه دانشجویی است و در این راستا اقتصاد دانش بنیان ، استفاده بهینه از ظرفیت های آزمایشگاههای موجود در دستور کار جدی قرار گرفت.
دکتر امیرتیموری اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی را در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در بعد فرهنگ، دانشگاه رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته دارد و در دستور کار قرار دادن موضوعاتی از قبیل طرح های فرهنگی ماندگار، تجلیل از مفاخر و … از جمله مواردی است که می توان به آنها اشاره کرد.

telegramdintitled

Share