آیت‌الله قربانی در دیدار با جامعه ورزش گیلان

فوتبال و دیگر ورزش‌ها را دوست داریم/ورزش زورخانه ای یکی از بهترین ورزش‌ها است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،امام جمعه رشت زورخانه را یکی از بهترین ورزش‌ها دانست و یادآور شد: در زورخانه ورزش با نام امام علی (ع) آغاز می‌شود و بدن را سالم نگه می‌دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،به نقل از فارس آیت‌الله زین‌العابدین قربانی دقایقی پیش در دیدار با جامعه ورزش گیلان اظهار کرد: استکبار جدایی دین از سیاست را در جامعه اسلامی دنبال می‌کند.

ghorbani__4162وی اسلام را دین جامع برای دنیا و آخرت انسان‌ها دانست و تصریح کرد: اسلام به روح و دنیای انسان توجه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه اسلام دین زندگی است و به نظافت و رونق اقتصادی و کسب و کار و آبادانی در جامعه توجه دارد، گفت: اسلام به جسم سالم و زندگی با نشاط توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ورزش خاطرنشان کرد: در کتاب‌های فقهی مسابقه و تیراندازی داریم و مسابقه اسب‌دوانی، کشتی، والیبال و … ارزشمند هستند.

قربانی برخی از رشته‌های ورزشی را سرگرمی خواند و یادآور شد: بعضی از ورزش‌ها و مسابقه‌ها جزو بازی و سرگرمی محسوب می‌شوند.

وی اهمیت ورزش را بر کسی پوشیده ندانست و متذکر شد: ورزش بدن سالم در انسان به وجود می‌آورد و عقل سالم در بدن سالم است.

امام جمعه رشت زورخانه را یکی از بهترین ورزش‌ها دانست و یادآور شد: در زورخانه ورزش با نام امام علی (ع) آغاز می‌شود و بدن را سالم نگه می‌دارد.

وی گفت: فوتبال و دیگر ورزش‌ها را دوست داریم و موجب تحرک انسان می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی اظهار کرد: اعتقاد داریم ورزش وسیله‌ای برای ارتقای جامعه است.

مسعود رهنما به توفیق ورزش گیلان از افزایش ۵۰ درصدی حوزه قهرمانی اشاره کرد و افزود: در حوزه ورزشی موافقتنامه‌های مختلفی با آموزش و پرورش منعقد شده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ هیئت ورزشی در رشت فعال هستند، تصریح کرد: در مجموع ۷۰۰ هیئت ورزشی در شهرستان‌های گیلان فعالیت دارند.

teledintitled

Share