استاندار گیلان در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی املش و رودسر

وارادت بی رویه برنج در گذشته به معیشت کشاورزان شمال ضربه وارد کرد/ رفع موانع سرمایه گذاری به گفتمان عمومی تبدیل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نجفی ظهر امروز در روستای آزاربن علیای املش با اشاره به اهمیت جلوگیری از واردات بی رویه ی برنج در سیاست های کلان اقتصادی و کشاورزی دولت گفت : براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در ۱۰ ماه گذشته برای واردات برنج ثبت سفارش انجام نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دومین روز از هفته دولت ۳۴ طرح عمرانی ظهر امروز با حضور استاندار گیلان در شهرستان های املش و رودسر به بهره‌برداری رسید. (گزارش تصویری)
دکتر نجفی ظهر امروز در روستای آزاربن علیای املش با اشاره به اهمیت جلوگیری از واردات بی رویه ی برنج در سیاست های کلان اقتصادی و کشاورزی دولت گفت : براساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در ۱۰ ماه گذشته برای واردات برنج ثبت سفارش انجام نگرفته  است.

photo_2015-08-26_17-19-05وی به موفقیت کشاورزان سخت کوش گیلانی در دروی محصول برنج با پشت سر گذاشتن خشکسالی اشاره کرد و افزود : در چهار ماه آینده نیز برای ثبات قیمت برنج واردات این محصول انجام نخواهد پذیرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه سالهای گذشته کام کشاورزان با واردات بی رویه ی برنج تلخ شده بود خاطر نشان کرد : در سالهای ۹۰ و ۹۱ ، ۲ تا ۳ میلیون تن برنج وارد کشور شد و به معیشت کشاورزان شمال ضربه وارد کرد.

وی اقتصادی شدن کشاورزی را موثرترین راهکار برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و همچنین مقابله با تغییر کاربریهای اراضی عنوان و تصریح کرد : ما دوست داریم با گسترش امکانات زیربنایی در روستاها و کاهش مشکلات کشاورزان، روستائیان در روستا بمانند.

استاندار گیلان گفت : مسلماً با رونق کشاورزی اشتغال پایدار نیز در روستاها ایجاد می شود و انگیزه را برای حضور سرمایه گذاران به روستاها بیشتر می کند.

وی شکل گرفتن نهضت گاز رسانی به روستاها،‌ کاهش عقب ماندگی شاخص های آسفالت، آب روستایی و گسترش ارتباطات الکترونیکی در این مناطق را نمونه هایی برای فراهم کردن ظرفیت سرمایه گذاری و گسترش امکانات زیربنایی عنوان کرد و افزود : این اقدامات سرفصل های مهم عمرانی دولت تدبیر و امید در روستاهای گیلان است.

 رفع موانع سرمایه گذاری به گفتمان عمومی تبدیل شده است

photo_2015-08-26_17-15-56نجفی در مراسم افتتاح سایت پروازی رودسر با تأکید بر لزوم ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به پروژه های عمران و توسعه شهری خاطر نشان کرد : فرمانداران و مدیران ادارات در صدور مجوزهای قانونی برای سرمایه گذاران را تسریع کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اینکه مدیران شهرستانی و استانی باید همه ی امکاناتی که قانون مشخص کرده را در اختیار سرمایه گذار قرار دهند تأکید کرد و گفت : باید همه ی موهبتهای الهی به منظور بهره مندی حلال شهروندان در اختیار آنان قرار گیرد و در این مسیر امکانات لازم فراهم شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه رفع موانع سرمایه گذاری در گیلان به گفتمان عمومی تبدیل شده است گفت : هم اکنون حتی افرادی که در ۲ سال گذشته نسبت به جمله ی پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران انتقاد می کردند امروز در حرف و سخن خود را حامی سرمایه گذاران معرفی می کنند.

وی همچنین بر توجه ویژه ی مسئولان کشوری به جمعیت مسافران و گردشگران استان تأکید و تصریح کرد : اگر هنر بهره گیری از فرصت حضور مسافران در استان را نداشته باشیم منجر به بروز مشکلات علی الخصوص تولید بی رویه ی زباله می شود.

در این مراسم امیر جانبازی فرماندار رودسر به ارائه گزارشی از برنامه های هفته ی دولت در این شهرستان گفت : ۱۳۶ پروژه در هفته ی دولت با همکاری ۱۵ دستگاه اجرایی و با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

Share