استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان رشت

بانک های گیلان تعهدات خود را درخصوص صنعت اجرا کنند/امسال گندم وارد نمی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان رشت گفت : بانک های عامل استان تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات به حوزه ی صنعت را اجرا نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان رشت گفت : بانک های عامل استان تعهدات خود نسبت به پرداخت تسهیلات به حوزه ی صنعت را اجرا نمایند.
najafi_6803 دکتر نجفی بر ضرورت تحقق تعهدات بانک ها نسبت به صنایع استان تأکید کرد و افزود : بانک های عامل استان تعهدات سفر رئیس جمهور و نیز تعهدات سالانه خود را نسبت به صنعت اجرا نمایند.
وی خاطر نشان کرد : در سفر رئیس جمهور بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به مبلغ ۳ هزار و سیصد میلیارد تومان به حوزه ی صنعت و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش پتروشیمی تعهد دارند که باید تحقق پیدا کند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از صنعت و تولید کنندگان به دلیل واردات بی رویه در سال های گذشته با مشکل مواجه شدند گفت : در حال حاضر و پس از انجام مذاکرات هسته ای و موفقیت تیم دیپلماسی ایران ، نگرانی های سابق در صنعت وجود ندارد و در فرصت‌های پسا تحریم هیجانی عمل نمی شود.
وی با بیان اینکه بخش اعظم سرمایه های بلوکه شده ایران هنوز به کشور وارد نشده است افزود : در ابتدای دولت تدبیر و امید تولید نفت به زیر یک میلیون بشکه رسیده بود که در حال حاضر به بالای یک میلیون بشکه افزایش یافته است و طبق آخرین آمار ، تورم ۴۰ درصد نیز به ۱۳.۸ درصد تقلیل پیدا کرده است.
استاندار به رشد تخصیص اعتبارات نسبت به سالهای قبل گفت : نتایج این تخصیص ها در پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری به وضوح قابل مشاهده است.
وی به مهار نرخ بیکاری استان اشاره و خاطر نشان کرد : بنابر اعلام وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی تعداد ۱۶ هزار بیمه شده اجباری به بیمه شده ها افزوده شده است که این نشان از کاهش بیکاری است و در استان گیلان نیز در سالهای ۹۱ تا ۹۳ ، ۳.۵ درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم.
دکتر نجفی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار گندم وارد کشور نمی شود افزود : قیمت گذاری خوب، خرید تضمینی و مدیریت این محصول از شاخص هایی است که باعث قطع واردات گندم به کشور شد.
در این مراسم فرماندار رشت با اشاره به بهره برداری از ۱۴۳ پروژه عمران شهری و روستایی در این شهرستان گفت : در ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۹.۵ درصد از روستاهای شهرستان رشت از نعمت گاز برخوردار بودند که در سال جاری به ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
سیدعیسی مهدوی افزود : در بخش راه های روستایی نیز نسبت به سال گذشته با ۸ درصد رشد به بالای ۶۳ درصد برخوردار از راه آسفالت ارتقا پیدا کرد.

Share