یادداشت سردبیر

به بهانه افتتاح مرکزتفریحات دریایی;وقتی منطقه آزاد انزلی با«مسرور»جان تازه‌ای گرفت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی صبح امروز با حضور مدیران ارشد استان در حالی به بهره برداری رسید که علاوه بر افتتاح یک مجموعه کاملا استاندارد و نمونه در سطح کشور یکی از تاکیدات دکتر نجفی استاندار گیلان در خصوص استفاده بهینه از دریا و سواحل برای جذب گردشگر محقق شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی صبح امروز با حضور مدیران ارشد استان در حالی به بهره برداری رسید که علاوه بر افتتاح یک مجموعه کاملا استاندارد و نمونه در سطح کشور یکی از تاکیدات دکتر نجفی استاندار گیلان در خصوص استفاده بهینه از دریا و سواحل برای جذب گردشگر محقق شود.

Masrorنگارنده هرچند توفیق حضور در مراسم افتتاح این مرکز تفریحی را نداشت اما با اولین نگاه به تصاویر مراسم افتتاحیه این مرکز همانند تکه کلام این روزهای جوانان «مگه میشه, مگه داریم؟» اولین چیزی بود که به زبانش آمد.طی سالیان طولانی آنقدر در خصوص بحث ساماندهی سواحل استان و بهره گیری این نعمت خدادادی کوتاهی صورت گرفته است که به هیچ در نگاه اول باورمان نمی شود که بالاخره مدیری در سطح استان پیدا شده که بفهمد از نعمت دریا چه بهره ها می توان گرفت !

آنقدر حرف و سخن در خصوص موهبت دریا و استفاده از سواحل طی چندین سال گذشته شنیده و عملی ندیدیم که باورمان نمی شود چنین مرکز زیبا و در خور شان هم استانی هایمان تنها در طی مدت کمتر از ۷ ماه به بهره برداری رسیده است.

همانگونه که مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاحیه این مرکز اشاره داشت ,حقیقتا فقر زیرساختی در طرحهای سالم سازی و بی توجهی به مراکز تفریحی و گردشگری در گیلان کاملا مشهود است.

وقتی چنین طرح نمونه ای طی این مدت کوتاه احداث می شود باید از مدیران استان گیلان طی سالیان اخیر پرسیده شود که چرا به مبحث گردشگری گیلان اینگونه بی توجه بوده اند و از ظرفیت بزرگ سواحل نتوانسته اند به درستی بهره ببرند.مطمئنا پس از ساخت این مرکز در منطقه آزاد انزلی دیگر هیچ بهانه ای برای فرمانداران شهرستان های گیلان و ستاد سالمسازی دریا برای کوتاهی و بی توجهی تاریخی به سواحل استان باقی نمی ماند و آنها باید همین امروز آستین ها را بالا بزنند و از تالش و آستارا گرفته تا رودسر و لنگرود به فکر احداث چنین مراکزی در سواحل باشند.

مطئمنا اگر شاهد احداث چنین مراکز تفریحی در سطح استان باشیم علاوه بر ارائه خدمات شایسته به مردم نجیب گیلان با جذب گردشگر تا حد زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

منطقه آزاد انزلی در مسیر توسعه

اما این اتفاقات خوب در منطقه آزاد انزلی نمی تواند بی دلیل باشد.پس از سالها بی کفایتی مدیریتی در منطقه آزاد انزلی رضا مسرور از زمان روی کار آمدنش به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان نشان داد که در سر فکرها برای آبادانی این منطقه دارد و برای همین است که با تلاش شبانه روزی و حضور فعال در همه ی ابعاد, توسعه همه جانبه این منطقه را دنبال می کند.

راه اندازی بورس کالا ,افتتاح برج طاووس ,افتتاح تقاطع غیرهمسطح نامجو , افتتاح پست برق ۶۳.۲ کیلوبایتی با بیش از ۱۴ میلیاردتومان هزینه ,کلنگ زنی پست اسکله بندر کاسپین ,احداث مجموعه ورزشی و تفریحی و علاوه بر آن تاکید وی بر ایجاد کریدور ترانزیتی نوستراک و رایزنی با سرمایه گذاران خارجی نظیر سلطان بن سلیم رئیس منطقه ازاد «جبل علی» برای حضور در انزلی نشانگر همین نگاه توسعه محور است.البته مدیران منطقه آزاد انزلی در کنار این پروژه های بزرگ نباید از توانمندسازی بومیان منطقه غافل باشند که خوشبختانه چنین هم هست.

واقعیت امر این است که برای توسعه استان به مدیرانی جسور و کارآزموده نیازمندیم که فکری نو در سر داشته باشند و با تلاش مستمر به کار و خدمت برای مردم ارزش قائل شوند.مدیرانی که کمبود بودجه و اعتبارات نخستین بهانه آنها برای انجام ندادن کار نباشد.مدیرانی که کم حرف بزنند و به موقع حرف بزنند و عمل کنند.

سینا هوشمند گورابی – سردبیر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

Share