کامران جعفری

بندر یک پارچه شور و غوغاست;حضور شیر بندر برگ برنده ملوان

ملوان اگر چه ازمدتی قبل تمرینات خود را زیر نظر مربیان بومی شروع کرده بود اما از روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه با معارفه امیر قلعه نوعی در«سن سیروس_ استادیوم بندر» و سپس باحضور این مربی در تمرین صبح پنج شنبه اول مرداد وارد فاز جدیدی شد. قلعه نوعی دومین مربی بزرگ از مکتب فوتبال باشگاه […]

ملوان اگر چه ازمدتی قبل تمرینات خود را زیر نظر مربیان بومی شروع کرده بود اما از روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه با معارفه امیر قلعه نوعی در«سن سیروس_ استادیوم بندر» و سپس باحضور این مربی در تمرین صبح پنج شنبه اول مرداد وارد فاز جدیدی شد.
قلعه نوعی دومین مربی بزرگ از مکتب فوتبال باشگاه استقلال است که برای هدایت یک تیم ریشه دار به گیلان می آید.photo_2015-07-26_09-04-51
پیش از او شادروان ناصر حجازی درسال ۱۳۷۸ به دعوت مرحوم ایرج زهرابی «مدیر مقتدر استقلال رشت»به شهرباران آمده و با آبی های رشت در فوتبال ایران عرض اندام کرده بود.
حضور قلعه نوعی درملوان ،پس از دو فصل ناموفق در استقلال درحکم «شروع دوباره و احیادر نیمکت لیگ»است.

ملوان و قلعه نوعی به هم می آیند!

قلعه نوعی پس از ترک استقلال تهران به دنبال نشستن بر نیمکت تیمهای پرتماشاچی هم چون تراکتورسازی وملوان بود تا باتکیه برموج حمایت تماشاگران پرشور این گونه تیمها،هم خودش وهم تیم تحت هدایتش را درلیگ اثبات کند.درواقع حضور امیرقلعه نوعی درملوان بندرانزلی هم برای ملوان وهم برای سرمربی جدید درحکم بازی”برد-برد”است و تیم اول گیلان پس از مدتها، طبق ادعای سرمربی اش، درفوتبال حرفه ای ایران به دنبال کسب سهمیه آسیایی است واین تکاپوی جدیدی دربندر ایجاد کرده وتماشاچیان ملوان عطش عجیبی برای شروع لیگ وحمایت از تیم دارند.

بندر یک پارچه شور و غوغاست!

جوی که هم اکنون در شمال کشوربرای حمایت از ملوان راه افتاده ناخودآگاه انسان را به یاد موج حمایت از ملوان دهه پنجاه وشصت می اندازد،موجی که باحضور ستاره بی نظیربندر”سیروس قایقران”راه افتاده بود وباسکانداری بهمن صالح نیا وحضورتاریخ سازانی هم چون «محمد حبیبی،محمد قدیربحری،محمداحمدزاده،نادر عزت اللهی ،پیمان دلخوش،فرهاد پورغلامی و سلاطین دیگر فوتبال بندر» به حضور پنج باره پیاپی در فینال و دو بار قهرمانی دهه۶۰ در جام حذفی انجامیده بود.
ملوان در فصل جاری دیر استارت زده اما خوب خود را جمع کرده است؛ازطرفی حضور با انگیزه بازیکنان و مربیان درتمرینات و استقبال جمعیت از تیم ،افقی روشن پیش روی قوهای سپید قرار داده است!

بندر برای شروع لیگ برتر لحظه شماری می کند

پس از یک سال و نیم دوری،حضور دوباره دروازه بان تیم ملی مولداوی، سرگی پاشنکو «که یک شوت گیربی نظیر است» اطمینان ملوان را درداخل دروازه بالا برده است.پاشنکو ضریب شکست ناپذیری دژ دفاعی را به شدت بالا برده وحتی با اطمینان می توان ادعاکرد که او یکی از قوی ترین دروازه بانهای لیگ برتر ۹۴-۹۵ خواهدبود.
تمدید قرارداد بازیکنهای کلیدی تیم«مازیارزارع،کاپیتان پژمان نوری،سعید یوسف زاده،عزیز معبودی ،محمد آبشک،احمدآهی ،سهیل رحمانی ،سیدجلال رافخایی و فرزادحاتمی»شاکله پرقدرت تیم رابسته وازطرفی پیوستن مهره های بی نظیری که پیشینه روشن درفوتبال ایران دارندوبه واسطه خدمت مقدس سربازی به قوی سپیدپیوسته اندباعث قوت قلب مربیان و هواداران شده است؛مهره هایی همچون آرش افشین(مهاجم)حسین ماهینی(مدافع)،شهاب کرمی،حسین شعنانی و…که تکمیل کننده پازل تیم هستند.
ملوان بابه خدمت گرفتن امیر محمد مظلوم«مهاجم ثابت تیم ملی جوانان ایران»،حسین شعنانی«ستاره تیم فولاد نوین»و علی چوپانی «ستاره تیم پایه های سپاهان که از پدیده خراسان ترانسفر شده»و هم چنین با بازگشت پویا نزهتی«مهاجم سرعتی فصل۹۳ که ازسایپا بازگشته» به تیمی پر انرژی،پرستاره و دونده تبدیل شده است؛تیم اول شمال ایران محمدحسین کنعانی زادگان «دفاع وسط تیم ملی ایران برابرترکمنستان»،نیما میرزا زاد «گلر تیم ملی جوانان»،سیدحسین حسینی«سنگربان فصل قبل»و رضا درویشی مهاجم سرعتی نفت مسجدسلیمان را هم در اختیاردارد واین دست قلعه نوعی را برای چیدن ترکیب های یازده نفره بازکرده است…
به نظر می رسد که مقابله با این تیم «که هم قدرت دارد وهم سرعت» اصلا کارساده ای نیست و احتمالا استادیوم تختی بندانزلی،با ابعادی بیشتر از قبل، کابوس حریفان لیگ برتری خواهدبود.

برگ برنده دیگر ملوان:حضور شیر بندر و سایر مردان تاریخ ساز در کنار تیم!

ملوانی ها به این حقیقت واقف هستند که در کشاکش فوتبال حرفه ای ،حالا که حضور مربیان غیربومی را پذیرفته اند نباید از مردان تاریخ ساز خود دور بمانند وحلقه دیروز پرافتخار و امروز روبه رشدشان را از دست بدهند.
ملوانی ها که در راس هیات مدیره و در اتاق فکرشان از تفکرات فرماندار انزلی و احمددنیامالی«عضو برجسته شورای اسلامی تهران»بهره می برند در کادر مربیان علاوه برقلعه نوعی و اکبر محمدی و جهانبخش عسگری و سرژیک باکاریان از دو مربی برجسته بومی به نامهای محمدحبیبی و محمدقدیربحری بهره می برند؛حبیبی شاگرد اول کلاس Aمربی گری دروازه بانی AFC و بادوام ترین مربی گیلانی درلیگ برتر است،درعین حال او و محسن سیدی بهترین مربیان دروازه بانی لیگ برتر ایران هستند.
قدیربحری هم که درسال ۱۳۶۹ کاپ قهرمانی جام حذفی ایران رابه عنوان کاپیتان ملوان بالای سربرد.
سالها در رده های مختلف ملوان مربی گری کرده و اعتبار بومی او به حمایت جمعیت از قلعه نوعی منجر خواهد شد.
ازسوی دیگر ملوانی ها محمودپیشگاه هادیان «دفاع وسط جام تخت جمشید» را به عنوان عضو هیات مدیره و غفور جهانی«شیر بندر و مهاجم پرآوازه تیم ملی ایران در جام جهانی۱۹۷۸ آرژانتین» را به عنوان مدیرفنی در کنار تیم دارند و این یعنی ساخت معجونی بی نظیر برای استارتی طوفانی در لیگ برتر۹۴-۹۵ !!
ملوان مجتبی محمدی «رییس تربیت بدنی نیروی دریایی انزلی»را به عنوان سرپرست معرفی کرده تا مالک وهیات مدیره باشگاه از لحاظ رفع و رجوع مسایل اداری و نظامی و غیره دغدغه نداشته باشد.
در شمال ایران همه برای ساعت ۱۸:۵۰دقیقه روزجمعه نهم مرداد۱۳۹۴خودشان را آماده می کنند؛روزی که ملوان درخانه و دراولین گام لیگ برتر دوره پانزدهم به مصاف تیم قدرتمند ذوب آهن اصفهان « قهرمان جام حذفی ایران»خواهد رفت؛البته در هفته دوم و در مصاف امیرقلعه نوعی و پرویز مظلومی هم حساسیتهای فراوانی رو خواهدشد…در بازی دوم ملوان دراستادیوم آزادی مقابل استقلال قرارمی گیرد.
باید منتظر رونمایی از ملوان مدل۹۴-۹۵باشیم؛ملوانی که بعداز «آژاکس تخت جمشید»و «یاران سیروس دردهه۶۰» پلان طوفانی جدیدی را در آسمان فوتبال ایران تعقیب می کند.

* کامران جعفری -گوینده و تهیه کننده رادیو ورزش ,گزارشگر فوتبال و عضو خانه مطبوعات

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
Share