امام جمعه انزلی:مسجد مرکز فرماندهی جامعه اسلامی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالاجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور ، تصریح کرد: با تداببر مقام معظم رهبری و تلاش دانشمندانمان و مهندسین امروز در زمره کشورهای قدرمند نظامی قرار داریم و علی رغم تمامی محدودیت ها […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالاجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور ، تصریح کرد: با تداببر مقام معظم رهبری و تلاش دانشمندانمان و مهندسین امروز در زمره کشورهای قدرمند نظامی قرار داریم و علی رغم تمامی محدودیت ها بسیاری از سلاح ها را خودمان می سازیم.

shamsh61وی با تاکید بر اهمیت تولید تجهیزات مدرن و پیشرفته ای همچون ناوشکن دماوند و تقدیر از حضور کارکنان صنایع دفاعی شهید تمجیدی انزلی در نماز جمعه این هفته شهرستان ، افزود: قدرت کشور ما در عرصه نظامی باعث شده تا دشمنان ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای پیشنهاد بازرسی از تاسیسات نظامی ما را مطرح کنند.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال جاسوسی از مسایل نظامی و امنیتی هستند ، خاطر نشان کرد: الحمد الله با مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی آنها هیچگاه اجازه دسترسی به مراکز نظامی ما را پیدا نخواهند کرد.

مسجد مرکز فرماندهی جامعه اسلامی است / باید در مساجد از بروز اختلاف جلوگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه سخنان خود به سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها و روز مسجد نیز اشاره و تصریح کرد :این روز ، برگ سیاهی در پرونده رژیم کودک کش و ظالم صهیونیستی است.

وی همچنین تاکید کرد : مسجد مرکز فرماندهی بسیاری از فعالیتهای تاثیرگذار جامعه اسلامی است و همواره به عنوان مرکز تعاون و همکاری و نمونه این اثر گذاری در زمان مبارزات انقلاب و همچین پشتیبانی رزمندگان در سالهای دفاع مقدس مشهود است.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه دشمن سعی دارد مساجد را از رونق بیندازند ، متذکر شد : مسجد باید مهد تقدس و وحدت باشد و باید در این مکان از بروز اختلاف جلوگیری شود

مسئولان مساجد باید ید واحده باشند / یاری رسانان مساجد به میدان بیایند

حجت الاسلام شمس الدین همچین اضافه کرد: باید علاوه بر اقامه نماز جماعت فعالیتهای فرهنگی و مذهبی نیز در مساجد به صورت گسترده برگزار شود ،تا مردم بیش از پیش جذب مساجد شوند و به معنای حقیقی افراد و مسئولان مساجد باید ید واحده باشند.

وی با اشاره به بازدید های سرزده از چند مسجد انزلی گفت: متاسفانه شرایط بعضی از این مسجدها مورد رضایت ما نبود ،بسیاری از مشکلات جامعه ما بخاطر همین کمرنگ شدت مساجد است.

خطیب جمعه انزلی در ادامه اظهار کرد: اینها از اهداف دشمن است که نگذارد مسجد فعال باشد ،ما باید با تلاش و کوشش مساجد را فعال تر نماییم ،چرا که این امر موجب رفع برخی ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی می شود .

وی گفت: هیات امنای مساجد باید با انجام وظایف خود برای بهتر شدن وضعیت مسجدها بهتر از قبل عمل نمایند و مردم نیز باید نیازهای استقرار روحانی در مساجد را فراهم کنند و بنده از کسانی که می توانند در رفع نیاز های مساجد کمک کنند می خواهم که به میدان بیایند .

مراسم استقبال از پرچم حرم امام رضا (ع) و کاروان رضوی با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود

امام جمعه شهرستان بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دهه کرامت تاکید کرد : این خانواده ی گرانقدر که در کشور ما مدفونند مایه ی سعادت کشور عزیزمان هستند

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به مراسم گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و مقام دختران و همچین مراسم استقبال از حاملان پرچم حرم کریمه اهل بیت (س) افزود : مراسم خوبی در روز میلاد این بانو کریمه برگزار شد که قابل تقدیر است .

وی در پایان سخنان خود به سفر کاروان خادمان رضوی به بندرانزلی نیز اشاره کرد و گفت : در سال گذشته از اولین برنامه هایی که بنده بعد از معارفه در آن شرکت کردم مراسم استقبال از خادمان و حاملان پرچم حرم امام رضا (ع) بود که نحوه برنامه ریزی و اطلاع رسانی مراسم استقبال رضایت بخش نبود ، و امسال ان شا الله مراسم استقبال از این کاروان با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

Share