اخبار امروز پلیس

افشای جزئیات ۲۳ فقره سرقت از خانه های اعیانی رشت/دستگیری وکیل قلابی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکرده باند سارقان پس از دستگیری توسط کارآگاهان آگاهی استان گیلان در یکی از استان های مرکزی، جزئیات ۲۳ فقره سرقت از خانه های اعیانی در مناطق مرفه نشین رشت را افشاء نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرکرده باند سارقان پس از دستگیری توسط کارآگاهان آگاهی استان گیلان در یکی از استان های مرکزی، جزئیات ۲۳ فقره سرقت از خانه های اعیانی در مناطق مرفه نشین رشت را افشاء نمود.

dozdسرهنگ« مهرداد مهرگان» جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت منزل در اواخر سال ۹۳و فروردین ماه ۹۴ پرونده های مربوطه پس از تجمیع به تیم سوم اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ارجاع و دستگیری سارقان با توجه به آثار به جامانده از صحنه های سرقت در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان با موشکافی آثار و علایم به جامانده از سارقان، سرانجام سرنخی از یک سارق ۲۰ ساله که در دوم تیرماه سالجاری در منزلی از خود به جای گذارده بود بدست آوردند، افزود: کارآگاهان آگاهی با بررسی دقیق تر هویت این سارق سابقه دار را غیربومی و ساکن یکی از استان های مرکزی اعلام نمودند.

سرهنگ مهرگان با اشاره به اینکه کارآگاهان آگاهی با اخذ مجوز قضایی به محل زندگی این سارق عزیمت نموده و وی را در عملیاتی غافلگیرانه در منزل پدری اش دستگیر کردند، بیان داشت: این سارق پس از انتقال به استان گیلان جزئیات ۲۳ فقره سرقت از خانه های اعیانی در مناطق مرفه نشین رشت را با همدستی دو نفر دیگر افشاء نمود.

وی با اشاره به اینکه سارقان سوار بر یک خودروی پژو ۲۰۶ پس از چند روز زیر نظر گرفتن، سوژه خود را انتخاب و به روش های مختلف مورد سرقت قرار می دادند، اظهار داشت: دو همدست این متهم متواری بوده و تلاش کارآگاهان آگاهی جهت دستگیری متهمان ادامه دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه سارقان در سرقت های خود طلاجات، پول نقد و اشیای قیمتی قابل حمل را سرقت می کردند، از شهروندان خواست، از نگهداری اشیای قیمتی در منزل خودداری نموده و منازل خود را با تجهیزات حفاظتی پیشگیری از سرقت مجهز نمایند.

دستگیری وکیل قلابی با کلاهبرداری یک میلیاردی در رشت

۱وکیل قلابی با کلاهبرداری یک میلیارد ریالی در رشت توسط کارآگاهان آگاهی استان گیلان دستگیر شد.
سرهنگ فرهاد فلاح کریمی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان در مصاحبه با پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام یکی از شهروندان مبنی برکلاهبرداری یک میلیاردی فردی که خود را وکیل عالی رتبه و دارای نفوذ در دادگاه ها معرفی می نمود، رسیدگی به این موضوع در دستورکار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان آگاهی با تحقیقات پلیسی مخفیگاه این کلاهبردار را شناسایی و وی را دستگیر کردند، افزود: متهم با بزرگ نمایی و توسل به دروغ خود را وکیل دادگستری معرفی و طی چند مرحله مبلغ یک میلیارد ریال وجه نقد از شاکی دریافت و خود را مخفی نموده بود.
رئیس پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست، هرگز جهت حل مشکلات خود به افرادی که در خیابان هستند و خود را وکیل معرفی می نمایند اعتماد ننمایند و جهت رفع مشکلات به دفاتر قانونی وکالت مراجعه نمایند.

Share