جانشین فرمانده انتظامی گیلان

طرح‌های دریا را پلیسی نمی‌کنیم/استقرار ۱۲۰۰ نیروی یگان ویژه در نقاط خطرآفرین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جانشین فرمانده انتظامی گیلان از استقرار یک‌هزار و ۲۰۰ نیروی یگان ویژه در نقاط خطرآفرین سواحل این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد مهرگان در نشست ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان با بیان اینکه طرح‌های دریا را پلیسی نمی‌کنیم، اظهار کرد: در خارج از طرح‌های سالم‌سازی یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نیروی یگان ویژه در مناطق خطرآفرین مستقر می‌شوند.

mehr_1255وی استقرار نیروهای مذکور را برای حفاظت از جان افرادی دانست که در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا و خطرآفرین اقدام به شنا در مناطق ممنوعه می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان ۱۱۰ کیلومتر از سواحل استان را خطرآفرین خواند و تصریح کرد: نیروها در این مناطق مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در مدخل ورودی شهرها تابلوی هشداردهنده مشاهده نمی‌شود، افزود: برخی از طرح‌های سالم‌سازی دریا فاقد پارکینگ است.

مهرگان یادآور شد: گسترش برنامه‌های فرهنگی در سواحل استان امری مهم است که با همکاری و تعامل دستگاه‌ها صورت می‌‌گیرد.

وی با اعلام آمادگی صددرصدی برای پذیرش مسافران در سواحل استان خاطرنشان کرد: امسال تعداد طرح‌های دریا از نظر کیفی و کمی بهتر از سال‌های گذشته است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با تصریح بر اینکه برای پوشش طرح‌ها از نیروهای بومی استفاده می‌شود، گفت: تفاوت محیطی انجام شده و یگان ویژه باید سواحل آستارا و تالش را پوشش دهد.

وی از افزایش نیروهای یگان ویژه به ۵۰۰ نفر در آینده نزدیک خبر داد و متذکر شد: در کنار این نیروها، از توان بومی‌ها نیز استفاده می‌شود.

/فارس

Share